لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه21
سطح آموزش رسمی ریاضی با نیازهای جامعه سازگار باشد
خبرگزاری فارس: دبیر انجمن ریاضی ایران گفت: مهمترین بحث در همگانی کردن ریاضی در جامعه ارتقای سطح آموزشهای ریاضی با نیازهای جامعه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا مدقالچی صبح امروز در دومین روز همایش تخصصی ریاضی دانشگاه پیامنور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال فارس در خصوص همگانی کردن ریاضی در جامعه اظهار داشت: همگانی کردن ریاضیات در جامعه نیازمند شناساندن اهمیت ریاضیات برای سنین مختلف است.
وی با بیان اینکه شناساندن صحیح ریاضیات باید با روشهای مختلف صورت گیرد، تصریح کرد: برای همگانی کردن ریاضیات در جامعه باید به افراد بفهمانیم ریاضی یک علم خشن و خشکی نیست و کاربردهای فراوانی دارد.
مدقالچی با اشاره به اینکه ریاضی زیربنای بسیاری از علوم است، خاطرنشان کرد: خانههای ریاضی کشور از سال 2000 برای جهتدهی به توسعه ریاضیات تاسیس شده است.
به گفته وی خانههای ریاضیات در شهرهای مختلف دارای شعباتی است، فعالترین آن در اصفهان، نیشابور، بابل، تبریز و کرمان مستقر هستند.
دبیر انجمن ریاضی ایران درباره شورای برنامهریزی علوم ریاضی برای دانشگاهها در مقطع کارشناسی نیز اظهار داشت: این شورای برنامهریزی در دوره قبل برچیده شد و اختیارات آن به دانشگاهها داده شد اما مجددا این شوراها فعال شدند و اخیرا در حال تدوین برنامهای به کار بردن علوم ریاضی در رشتههای مختلف هستند.
وی با بیان اینکه با نهایی شدن، این برنامه اختیاری بودن اجرای این برنامه توسط دانشگاهها نیز مد نظر است، افزود: اکنون دانشگاهها تا اندازهای برنامههای تدوین شده خود را اجرا میکنند.
مدقالچی با اشاره به اینکه اولویت این برنامه گنجاندن دروس ریاضی برای رشتههای مختلف است، گفت: گرایش برای استفاده از ریاضیات در سایر علوم توسط این برنامه ایجاد میشود.
وی درباره برنامههای انجمن ریاضی ایران در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: چهلمین کنفرانس ریاضی کشور در دانشگاه صنعتی شریف در مردادماه، دهه ریاضیات در آبان ماه، سمینار تاریخ و تمدن اسلام در دانشگاه تربیت مدرس و سمینار جبر خطی مازندران در سال جاری برگزار میشود.
ریاضیات در جامعه
این حقیقت که تنها فرد توانایى اندیشیدن دارد، موجب شده است که خاستگاه همه افکار و عقاید در ذهن خود فرد است. از این رو وقتى مى خواهیم مکتب فکرى خاصى را بررسى کنیم، تنها به بررسى برهان ها و مقدمات آنها مى پردازیم، شیوه اى که در کتاب هاى فلسفى به روشنى مى توان یافت. براى اندیشه و فکر چنان ارزشى قائلیم که فراموش مى کنیم این فعالیت بشر شاید با فعالیت هاى دیگر وى، بویژه در عرصه زندگى اجتماعى او، ارتباط داشته باشد. حتى زمانى که به چنین ربط و نسبتى اذعان مى کنیم در واقع تلاش مى کنیم نشان دهیم که چگونه اندیشه ها سبب تأثیر و تغییراتى در سایر وجوه زندگانى بشر، از جمله زندگى اجتماعى او مى شود. در هنگام بررسى تحولات اجتماعى به گونه اى سخن مى گوییم که نشان دهیم فکر و اندیشه اى خاص
تحقیق در مورد سطح آموزش رسمی ریاضی با نیازهای جامعه