اینجانب، دبیر درس علوم تجربی در ..........در ناحیه ..........اموزش و پرورش در سال تحصیلی ..............هستم. درطول ......... سال سابقه تدریس علوم تجربی ، همواره سعی می نمایم با روشهای مناسب و ابتکاری ، در بهبود یادگیری دانش آموزان بکوشم در اولین روز کلاس با شوق و علاقه خاصی که به یاددهی – یادگیری داشتم وارد کلاس شدم. انتظار داشتم دانش آموزان نیز به امر یاددهی- یادگیری علاقه ای نشان دهند اما اینگونه نبود. سعی کردم با ارائه پرسش هایی در حین تدریس , دانش آموزان را به مبحث درسی نزدیک تر کنم . اما کسی مشارکت فعالی در کلاس نداشت . اکثر دانش آموزان علاقه و انگیزه ای به درس نشان نمی دادند. آنها در کلاس درس نیز, رفتارهای متفاوتی داشتند عده ای از آنها در کلاس مشارکت نداشتند, عده ای هم در کلاس حضور ذهن نداشتند و برخی هم در کلاس , به درس گوش نمی دادند. این موضوع باعث شد کلاس مورد توجه من قرار گیرد و به این فکر افتادم که چگونه میشود این وضعیت بوجود آمده را تغییر داد. تا دانش آموزان کلاس را به درس علوم تجربی علاقمند نموده و همچنین نمرات آنان را بهبود بخشم.مشکل من عدم توجه و تمایل دانش آموزان به یادگیری این درس و همچنین بروز رفتارهای مختلفی همچون عدم مشارکت در کلاس ,عدم گوش دادن , عدم حضور ذهن آنان بود..حال این سوالات مطرح شد که :چگونه با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس ندارند باید برخورد کنم ؟چگونه می توانم حضور ذهن دانش آموزان را جلب کنم؟چگونه می توانم توجه دانش آموزان را به درس علوم تجربی علاقه مند سازم ؟عدم مشارکت دانش اموزان در تدریس علوم تجربی و عدم حضور ذهن آنان در کلاس در نهایت با توجه تصمیم به استفاده از راه حلی خاص گرفتم که همان استفاده از فعالیتهای مکمل آزمایشگاهی بود . این سوال را مطرح کردم که: ” چگونه با استفاده از روش تدریس پژوهش و تحقیق و فعالیهای مکمل آزمایشگاهی می توانم تدریس اثر بخش تری را ارائه دهم
گزارش تخصصی علوم تجربی: گزارش تخصصی : استفاده از فعالیتهای مکمل آزمایشگاهی در درس علوم