لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب
فرمت فایل : word
تعداد صفحه : 28
مقدمه
خلاصه تحقیق
مراحل رشد هوش
دوران رشد
رشد شخصیت در هشت مرحله
اصول آموزش صحیح و موفق
هدفهای آموزشی
دو نوع آموزش برنامه ریزی شده
عوامل ارزشیابی آموزش برنا مه ای
سلسله مراتب نیازها
روشهای شناخت و ارزشیابی دانش آموزان
طبقه بندی آزمونهای روانی
معروف ترین آزمون های شخصیت
خصوصیات یک مشاور راهنما
نتیجه گیری
پیشنهادات
کمک گرفتن از اصول و فنون دانش روانشناسی برای بالا بردن سطح کارایی آموزش و پرورش در هر جا امری ضروری است ، چون هیچگاه ممکن نخواهد بود که به افرادی بدون شناخت حالات و خصوصیات روانی آنها آموزش و پرورش صحیح داد. به همین علت بخشی از دانش وسیع روانشناسی به روانشناسی آموزشگاهی اختصاص یافته است ، تا با به کار بردن اصول و تکنیکهای روانشناسی در آموزشگاهها و موسسات آموزشی بسیاری از مشکلات و مسائل خاص آموزشگاهها حل گردد.
اصول و قوانین روانشناسی امری است کلی و می تواند تعمیم یابد و به کار رود ولی با ویژگیهایی که در فرهنگ هر ملت وجود دارد نمی توان تمامی اصول و قوانین را تعمیم داد و در تمام موارد به کار برد . بنابراین کاربرد کتابهای خارجی زبان هم نمی توانست برای پژوهشگران این دانش مثمر ثمر باشد . لذا نگارنده درصدد برامد که کتابی در زمینه روانشناسی آموزشگاهی تهیه و تدوین نماید ، و با کمک گرفتن و استفاده از منابع خارجی و برخی از کتابهای فارسی و تجربیات قبلی در امر تدریس تهیه کند.
اصول، قوانین و یافته های علم روانشناسی برای معلمان و مسئولان آموزش و پرورش بوده است . با این امید که مسئولان در طرح ریزی برنامه های آموزشی و انتخاب معلمان ، اصول روانشناسی را در نظر داشته ومعلمان هم با استفاده از دانش روانشناسی در امر خطیر تدریس و شکوفایی استعدادهای بالقوه ی دانش آموزان هر چه بیشتر مفید و موثر واقع شوند.
راه کارها و راه برد های عملی در محیط مدرسه برای تربیت دینی کودک 11 -7 ساله