مشخصات این فایل
عنوان: تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 47
این مقاله در مورد تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران
زنجیره ارزش
به اعتقاد میکائیل پورتر، زنجیرة ارزش، ابزاری توانمند در بازشناسی فرایندها، فعالیتها و عملیات گوناگون سازمانها از طریق بررسی عواملی همچون طراحی و تولید، بازاریابی، تحویل، خدمات پس از فروش و غیره بوده و ابزاری مناسب در ارائه تحلیلی .....(ادامه دارد)
فعالیتهای پشتیبانی
1)تحقیقات، فناوری و توسعه سیستمها: فعالیتها، هزینهها و داراییهای مرتبط با تحقیق و توسعه محصول، فرایند تحقیق و توسعه محصول، فرایند طراحی، طراحی تجهیزات، توسعه نرمافزار و کامپیوتر، سیستم ارتباطات از راه دور، خدمات پشتیبانی کامپیوتری، ایجاد قابلیتهای جدید بانکهای اطلاعاتی و توسعه .......(ادامه دارد)
ضرورت مدیریت هزینه و تعیین قیمت هدف
1) تداوم اضافه ظرفیت
•رشد ظرفیتسازی از میانگین نرخ رشد سالانه 4/3 درصدی دهه 1990 ، به نرخ سالانه 4/1 درصد بین سالهای 1998 تا 2006 کاهش مییابد؛ اما همچنان 7/8 میلیون دستگاه ظرفیت جدید ایجاد خواهد شد.
• ظرفیت تولید از 80 میلیون در سال 2000 ، به 83 میلیون دستگاه در سال 2006 بالغ .....(ادامه دارد)
نگرش ساپکو در مدیریت هزینه
نگرش ساپکو در این زمینه عبارت است از پیشگیری و اجتناب در ایجاد هزینه بدون ارزش افزوده و آمادگی جهت گذر از شرایط شبه انحصاری فعلی به شرایط رقابت کامل.
اهم برنامههای ساپکو در جهت مدیریت هزینه
1- آموزش قطعهسازان در مورد مدیریت هزینه و تعیین قیمت هدف از طریق برگزاری .....(ادامه دارد)
زنجیره تأمین و مدیریت آن
محققان و نویسندگان مختلف، نگرشها و تعاریف متفاوتی از زنجیره تأمین ارائه نمودهاند. برخی زنجیره تأمین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کردهاند؛ چنین نگرشی تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگری به زنجیره تأمین دید وسیعتری داده و آن را شامل تمام سرچشمههای تأمین .....(ادامه دارد)
ضرورت توسعة شبکه دادهها برای تحلیل راهبردی هزینه
آنچه در مدیریت هزینه، در زنجیره عرضه و همین طور تحلیل راهبردی هزینه در زنجیره ارزش بسیار حائز اهمیت میباشد، توجه به این نکته مهم است که جهت اجرای هر گونه فعالیتی در تحلیل راهبردی هزینه، اقدام ضروری، تفکیک اطلاعات و دادههای حسابداری هزینهها میباشد. درجه اهمیت این دادهها، به تأثیر اقتصادی هر یک .....(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران
چکیده
مقدمه
زنجیره ارزش
مفهوم اصلی بخش:
مدل زنجیره ارزش سازمان
فعالیتهای اولیه
تأمین ، تدارک و حمل و نقل داخلی
عملیات تولیدی
توزیع و حمل و نقل خارجی
فروش و بازاریابی
خدمات:
فعالیتهای پشتیبانی
تحقیقات، فناوری و توسعه سیستمها
مدیریت منابع انسانی
ضرورت مدیریت هزینه و تعیین قیمت هدف
تداوم اضافه ظرفیت
ضرورت مشتریمداری
افزایش ادغامها
روشهای اصلی مدیریت هزینه
تجربه شرکتهای خودرو ساز در اجرای مدیریت
هزینه
مراحل تعیین قیمت هدف
نگرش ساپکو در مدیریت هزینه
طراحی مدل زنجیرة ارزش در ابعاد کلی صنعت
زنجیره تأمین و مدیریت آن
ضرورت توسعة شبکه دادهها برای تحلیل راهبردی هزینه
مفهوم اصلی:
منابع
فهرست منابع مقاله تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران
1.مزیت رقابتی ، میکائیل پورتر
2.دادههای حسابداری در تحلیل راهبردی هزینه، هگرت و موریس
3.گروهها و اقتصاد جدید رقابتی ، میکائیل پورتر
4.هزینهها را با دقت اندازه بگیرید: آنگاه صحیح تصمیم بگیرید،
5.HANK&GOVINDARAJAN
6.ابزاری نوین در مدیریت هزینهها ، مجله فورچون،14، ژوئن
دانلود مقاله تحلیل راهبردی هزینه، پارادایم کلیدی مدیریت هزینه در زنجیره عرضه ایران