هدف: بررسی ابعاد اصلی اثرگذار بر شرایط یادگیری در سازمان[1].
امتیازدهی:
برای هرگزینه کاملاً موافقم 5، موافقم4، نه موافقم نه مخالفم3، مخالفم2 و کاملاً مخالفم1 امتیاز در نظر بگیرید.
امتیاز خود را برای هریک از ابعاد با توجه به موارد زیر محاسبه کنید:
الف. بازخور وکسب دانش: موارد شماره 1 تا 14؛
ب. رویکردهای جدید یادگیری و ابزار ارتباطات: موارد شماره 15 تا 25؛
ج. تحت ارشاد و پرورش قرار گرفتن: موارد شماره 26 تا 34؛
د. مربی گری سایر کارکنان: موارد شماره 35 تا 41؛
ه. کسب اطلاعات: موارد شماره 42 تا 45.
تفسیر نتایج:
مجموع امتیازات خود را محاسبه کنید و در اینجا بنویسید: ............
ـ امتیاز 225 ـ 155: نشان میدهد که سازمان کاملاً از ویژگیها و شرایط لازم برای یادگیری برخوردار میباشد.
ـ امتیاز 155 ـ 88: نشان میدهد که سازمان تا حدودی از ویژگیها و شرایط لازم برای یادگیری برخوردار
است.
ـ امتیاز زیر 85: بدین مفهوم است که سازمان از شرایط لازم برای یادگیری برخوردار نمی باشد.
گویه: دارای 45 گویه می باشد.
اثری از دکتر محمد مقیمی و دکتر مجید رمضان 1394
[1] . Peter lok, John Crawford, "The application of diagnostic model and surveys in organizational development", Journal of Managerial Psychology. Vol., No.2000, pp.108-125.
پرسشنامه شرایط یادگیری در سازمان شماره 39