هدف: هدف از این پرسشنامه، ارزیابی ارزیابی کسب و کار توسط کارکنان می باشد[1].
امتیازدهی :
برای هرگزینه کاملاً موافقم 5 ، موافقم 4 ، نه موافقم نه مخالفم 3 ، مخالفم 2 و کاملاً مخالفم 1 امتیاز در نظر بگیرید.
امتیاز خود را برای هر یک از ابعاد پرسشنامه با توجه به موارد زیر محاسبه کنید:
ـ رهبری : موارد 1 و 2؛
ـ برنامه ریزی استراتژیک : موارد 3 و 4؛
ـ تمرکز بر مشتری و بازار : موارد 5 و 6؛
ـ سیستم های تحلیل و اطلاعات : موارد 7 و 8؛
ـ فرآیند مدیریت : موارد 9 و 10؛
ـ منابع انسانی : موارد 11 و 12؛
ـ نتایج کسب و کار: موارد 13 و 14.
مجموع امتیازات خود را محاسبه کنید و در اینجا بنویسید: .......................
تفسیر نتایج :
ـ امتیاز 70ـ 50 : نشان می دهد که عملکرد کسب و کار سازمان، درحد بسیار خوبی می باشد.
ـ امتیاز 50 ـ 30 : نشان می دهد که سازمان، کسب و کار خوبی دارد.
ـ امتیاز زیر30 : نشان دهنده عملکرد ضعیف کسب و کار در سازمان است.
هرچه میزان استفاده از سیستم های مدیریت ژاپنی جهت بهبود کیفیت کالاها و خدمات بیشتر باشد، میزان اثربخشی عملکرد کسب و کار در سازمان نیز افزایش خواهد یافت.
گویه : دارای 21 گویه میباشد.
اثری از دکتر محمد مقیمی و دکتر مجید رمضان 1394
[1] . Gomes do Silva Jonas, Nezu kikuo, ohfuji Tadashi,"Evaluation of TOM in Japanese industries and validation of a self-assessment questionnaire", The TQM Magazine, Vol.14,No.5,2002,pp.318-328.
خودارزیابی کسب و کار شماره 14