پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی
گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی
99 صفحه
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش تاثیر بازی های آموزشی بر خلاقیت کودکان 4-6 سال می باشد. روش تحقیق در این پژوهش نیمه آزمایشی می باشد در پژوهش حاضر جهت جمع آوری آوری اطلاعات از آزمون خلاقیت فرم A تورنس استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان 6-4 سال شهرستان فراشبند می باشد که نمونه آماری این پژوهش دو مرکز از تمام مراکز پیش دبستان شهرستان فراشبند می باشد که یک مرکز به عنوان گروه آزمایش ویک مرکز به عنوان گروه کنترل انتخاب شد و به شیوه تصادفی ساده از هر مرکز 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد سپس ازهر دو مرکز پیش آزمون به عمل آمد و بعد از آن به مدت 2ماه بازی های آموزشی با گروه آزمایش انجام داده. بازی های آموزشی گروه سنی 6-4 سال براساس اهداف آموزشی انتخاب و به کودکان هر گروه آموزشی ،آموزش داده واجرا می شوند وسپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته می شود. گروه 5-4 سال(15نفر) و گروه 6-5 سال نیز (15نفر) می باشد. یافته های پژوهش نشان داد بازی های آموزشی تاثیر معناداری بر رشد خلاقیت کودکان6-4 سال در تمام 4 مولفه خلاقیت آنان دارد.
واژگان کلیدی: بازی آموزشی ، خلاقیت، دوره پیش دبستان
تاثیر بازی های آموزشی بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی 6-4 سال سال تحصیلی 92-91