حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی پارامترهای موثر در کیفیت جوشکاری با روش زیرپودری

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره بررسی پارامترهای موثر در کیفیت جوشکاری با روش زیرپودری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی پارامترهای موثر در کیفیت جوشکاری با روش زیرپودری


تحقیق درباره بررسی پارامترهای موثر در کیفیت جوشکاری با روش زیرپودری

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 15 صفحه

 

 

مقدمه :

جوشکاری زیرپودری یکی از انواع فرآیندهای جوشکاری قوسی می باشد که از سال ١٩٢٠ میلادی با به کار گرفتن مفتولهای فلزی در صنایع به کار گرفته شده است .

منبع انرژی یا تولید حرارت در آن به وسیله قوس ایجاد شده از منبع جریان مستقیم و متناوب به وجـود آمـده و حفاظت حوضچه مذاب بوسیله پودر(فلاکس ) مخصوص که پیشاپیش  جلوی جوشکاری و الکترود بـه درز جـوش ریخته می شود انجام می گردد. از آنجا که در این روش قوس در زیر پودر مخفی می شود آنرا جوشکاری با قـوس مخفی نیز می نامند. قابلیت جوشکاری قطعات ضخیم در یک پاس و همچنـین جوشـکاری فولادهـای HSLA و روکشکاری با این روش باعث کاربرد روزافزون آن در صنایع گردیده است بطوریکه بـا اسـتفاده از دسـتگاههای شدت جریان ثابت و یا ولتاژ ثابت به صورت نیمه اتوماتیک و یا اتوماتیک به طور وسیعی جهت جوشکاری مخـازن تحت فشار دیگهای بخار مخازن ذخیره و جوشکاری کشتی و ..... در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است .

قبل از انجام جوشکاری زیر پودری بایستی شرایطی برای جوشکاری مهیاشودکه نامناسب بودن هرکدام از متغیرها این شرایط باعث به وجود آمدن جوشی با کیفیت نامطلوب می گردد. این متغیرها هرکدام می توانند دارای تاثیری متفاوت بر روی نفوذ شکل گردیده و ......... باشد و در نتیجه می توان با انتخاب مناسب پارامترهای این متغیرهابـه جوشی با کیفیت مطلوب دست یافت .

 

 

 

مهمترین پارامترهای موثر بر کیفیت جوش S.A.W عبارتند از:

١- شدت جریان جوشکاری(current)

٢- ولتاژ جوشکاری voltage

٣- سرعت جوشکاری speed

٤- عرض و عمق فلاکس wide and depth

شدت جریان جوشـکاری یکی از مهمترین عواملی است که بیشترین تاثیر را در کیفیت جوش حاصـل از قوس زیرپودری دارا می باشد.

پارامتر شدت جریان بر روی نرخ مصرف مفتول (الکترود) جوشکاری ، عمق ذوب و مقدار فلز پایه ذوب شده به طور مستقیم اثر می گذارد. به طوریکه هر آمپر شدت جریان 2mm نفوذ و kg.h ١.٥ مقدار رسـوب اضـافی خـواهیم داشت .

برای به دست آوردن نفوذ مطلوب بدون ایجاد سوختگی شدت جریان بایستی برای تولید اندازه جوش مورد انتظار در هر پاس به طور مناسبی انتخاب شود.

در شدت جریانهای بالا قوس می تواند باعث ذوب جوش در سرتاسر پشت بند شده و همچنین عرض H.A.Z را به مقدار زیاد پهن کند. شدت جریان خیلی زیاد همچنین به مفهوم از بین رفتن انرژی و اتلاف مفتول جوشکاری بـه شکل تقویت بیش از حد فلز جوش است .

در شدت جریانهای پایین نفوذ کافی فلز جوش در قطعه بوجود نیامده و باعث تقویت ناکافی جوش اتصال می شود.

از آنجایی که یکی از موارد استفاده مهم روش زیرپودری در روکشکاری است . با افزایش شدت جریان در فرآینـد روکشکاری اگرچه سرعت رسوب فلز جوش زیاد می شود ولی به علت آنکه رقـت در سـرعت داده شـده بیشـتر میشود باعث می شود که نیاز به جوشکاری لایه های بیشتر می باشد.

با مراجعه به دیاگرام B می توان به بررسی رابطه بین شدت جریان و نرخ رسوب را با توجه به قطر الکترود پرداخت .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی پارامترهای موثر در کیفیت جوشکاری با روش زیرپودری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد