حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام )

اختصاصی از حامی فایل تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

موضوع :

تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران
بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام

فایل word قابل ویرایش

شخصیت، اندیشه و مواضع امام خمینی هم با متفکران و هم با سیاستمداران به مفهوم متعارف آن به طور کامل، متفاوت است; به همین دلیل نیز تبیین و توضیح آن پیچیده است . دلایل این امر را می توان این گونه برشمرد:

1 . حضرت امام اندیشمند بزرگی است و مانند هر متفکر بزرگی، اندیشه ایشان دارای وجوه مختلفی است که قرائت های گوناگونی را از آن متصور می کند و ورود امام به عالم سیاست، بر پیچیدگی آن افزوده است . در شکل گیری شخصیت امام، مبانی فقهی، عرفانی، فلسفی، تاریخی و کلامی نیز مؤثر بوده است و همین امر پیچیدگی شخصیت ایشان را نشان می دهد . با توجه به این مسئله، برای درک اندیشه و عمل امام از روش های مختلف فقهی، عرفانی - فلسفی و کلامی می توان بهره برد . البته برخی معتقدند که امام، این مبانی مختلف را به وحدت رساندند و اندیشه و عمل ایشان مبتنی بر تلفیق و ترکیبی از این مبانی مختلف است .

2 . از لحاظ عملی هم پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی، دو موضوع با یکدیگر درآمیخت: ضرورت تصمیم های مقطعی (که لازمه حکومت است و گاه مستقل از اندیشه است) و ماهیت اندیشه آن حضرت (ثابتات) که لازمه اندیشه است . امتزاج این دو موضوع بعد از انقلاب، به حدی است که گاه تشخیص آنها غیرممکن است . این امر نیز موجب پیچیدگی مضاعف اندیشه های سیاسی ایشان می شود . گاهی بین برخی از دیدگاه ها و عمل ایشان نوعی تضاد مشاهده می شود و گاه بین برخی از اظهارات ایشان نیز نوعی اختلاف به چشم می آید که تشخیص دیدگاه واقعی ایشان را دچار مشکل می سازد .

تعداد صفحات : 9 صفحه

نوع فایل : word (قابل ویرایش )


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آماده درس انقلاب اسلامی ایران (بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد