پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی
گرایش سنجش و اندازه گیری
همراه با پرسش نامه
87 صفحه
چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی شیوه های مناسب پذیرش دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه های دولتی و آزاد انجام شد. جامعه آماری این پژوهش اساتید و دانشجویان دکتری دانشگاه های تهران در سه گروه تحصیلی علوم انسانی، علوم پایه و علوم مهندسی میباشد. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و بر روی 261 استاد و دانشجوی دکتری انجام شد. میزان پایایی آزمون 80/0 شد. در این پژوهش شیوه های پذیرش دانشجوی دوره دکتری، مقایسه نظر اساتید و دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد در زمینه محتوای آزمون کتبی و همچنین سهم مقاله در مصاحبه بررسی شد. یافته های این پژوهش نشان داد که مناسب ترین شیوه آزمون غیر متمرکز میباشد، اساتید و دانشجویان اتفاق نظر دارند که محتوای آزمون کتبی دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی و زبان باشد. و بین نظر اساتید و دانشجویان در این زمینه تفاوتی وجود ندارد.
کلید واژه: پذیرش دانشجو، دانشجوی دکتری
بررسی شیوه های پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه های دولتی و آزاد