موتورهای انژکتوری، کاربراتور ندارند.
دستگاه سنجش سوخت، مقدار بنزین تزریقی را نسبت به دبی جریان هوای ورودی به سیلندرها، تغییر میدهد. مخلوط وارد شده به سیلندرها در کورس تراکم، متراکم شده و توسط جرقه شمع مشتعل میگردد.به علت بازده حجمی بالاتر موتورهای انژکتوری(عدم وجود ونتوری) و توزیع یکنواختر سوخت، گشتاور و توان تولیدی در آنها نسبت به موتورهای کاربراتوری بیشتر است. توانی که موتور تولید میکند، در درجة اول بستگی به مقدار مخلوط سوخت و هوا یا هوای خالصی دارد که وارد سیلندر میشود. اگر مخلوط سوخت و هوا یا هوا بصورت مکش طبیعی خود موتور، وارد شود، ممکن است سیلندر موتور مخصوصا در سرعتهای بالا, صد در صد پر نشود بنابراین توان موتور کاهش می یابد.
پاورپوینت موتورهای بنزینی انژکتوری