
پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی متغیرهای مؤثر بر تمایل مصرف کنندگان به خرید اینترنتی در سطح شهرستان سبزوار به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف + پاورپوینت دفاع
چکیده:
یکی از مزیت های ممتاز برای بازاریابان اینترنتی ، توانایی دستیابی به مقدار زیادی از مصرف کنندگان پراکنده در مناطق جغرافیایی مختلف مخصوصا در مناطقی که دسترسی به آنها ممکن است در مدت زمان کوتاه می باشد. از آنجا که کشور ما نیز حرکت به سمت این نوع خرید را آغاز نموده است، در این پژوهش محقق بر آن شده است تا با شناسایی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی ؛ به بهبود این روش مبادله کمک کند.
تحقیق حاضر از حیث هدف یک تحقیق کاربردی ، و از حیث روش ، یک تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است.برای جمع ـ
آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه )استفاده شده است.قلمرو مکانی این پژوهش که به جامعه آماری تحقیق اشاره دارد، شامل تعدادی از کافی نت ها و برخی از سیستم های خانگی سطح شهرستان سبزوار که به اینترنت دسترسی دارند، می باشد.جهت آزمون فرضیات این پژوهش از ازمون علامت زوج-نمونه ای استفاده شده است که برای انجام این آزمون از نرم افزار spss19 استفاده شده است.
نتایج پژوهش بیانگر این است که بین تمامی عوامل موثر بر خرید اینترنتی(انتخاب، سهولت خرید ،صرفه جویی در هزینه،دسترسی به اطلاعات و مقام و موقعیت فروشندگان) و انگیزه خرید اینترنتی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
پایان نامه بررسی متغیرهای مؤثر بر تمایل مصرف کنندگان به خرید اینترنتی در سطح شهرستان سبزوار