بسیاری از افراد، بازاریابی را برابر با یافتن بازار و مشتری برای محصول و خدمت خود می دانند. این باور شاید بهعلت ترجمه نه چندان جامع واژه marketing باشد که «یافتن بازار» را در ذهن تداعی می-کند. موفقیت هر کسب و کار، به موفقیت تلاش های صورتگرفته برای بازاریابی محصولات و خدماتش بستگی دارد. اگر بتوانید خواسته ها و نیازهای مشتریان را شناسایی کرده و آنها را برآورده سازید، می توانید به نتایجی مطلوب و شگفتانگیز دست یابید. اما حقیقت این است که مفهوم بازاریابی چیزی فراتر از تبلیغات و معرفی یک کالا یا خدمت است. به طور کلی بازاریابی به معنای کشف، ایجاد و ارائه ارزش برای تامین نیاز بازار هدف در مقابل سود است. به همین دلیل بازاریابی دانشی گسترده محسوب می شود که علوم متنوع دیگری همچون روانشناسی، جامعه شناسی، آمار و اقتصاد را در خود جای می دهد. کتابی که پیش رو دارید، مفاهیم پایه و اساسی بازاریابی را به زبانی ساده توضیح داده و نمونه هایی از تجربیات عملی نویسنده را نیز در اختیار خواننده قرار می دهد. این کتاب دربردارنده 21 نکته کلیدی است که می توانید بلافاصله آنها را در کسب و کارتان به کار بندید. در این کتاب با شیوه های مختلف جذب مشتری، رقابت در بازارهای متغیر امروزی، اهمیت تحقیق بازاریابی، روش های تعیین قیمت و کانال توزیع و همچنین اصول مهم دیگری که پیش نیازی برای بازاریابی موفق هستند آشنا خواهید شد. این کتاب، هفتمین جلد از مجموعه ای چند جلدی است که توسط برایان تریسی نگاشته شده است. برایان تریسی در این مجموعه کتاب ها، تجربیات و دانش حاصل از چند دهه کار و مطالعه خویش را که در گذشته در قالب چندین کتاب به صورت پراکنده بیان کرده بود، این بار به شکلی متمرکز و البته کاربردی به خوانندگان ارائه می کند.
بازاریابی راهکارهایی برای شناخت نیازهای مشتریان و افزایش فروش