مقدمه 1
آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی به منظور ارضای نیازهای جامعه پدید آمده است، و مدارس به عنوان خط مقدم جبههی تعلیم و تربیت متعلق به این نهاد اجتماعی و در خدمت جامعه است که برای انجام صحیح رسالت خود و برخورداری از حمایت اجتماع ملزم به برقراری رابطهی مؤثر با جامعه میباشد. از این رو رابطهی مدرسه و اجتماع فرآیند تعاملی و مداوم است که چنان که شکل مشارکت آگاهانه را به خود گیرد باعث اثر بخشی و کار آیی بیشتر مدارس میشود.
هدف اصلی بهبود روابط با اجتماع و ایجاد زمینهی مناسب برای مشارکت فعال و معنادار والدین و سایر شهروندان در فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدرسه است. بنابراین با برقراری رابطهای اثر بخش، میتوان ذهن مردم را نسبت به آموزش و پرورش، رسالتها و اهداف آن، موقعیت مدارس و اهمیت و ضرورت برنامههای آن را روشن کرد. با تغییر نگرش آن نسبت به موضوع، میتوان زمینهی مناسب را برای برخورداری از حمایت، مشارکت و کمکهای اجتماعی آورد.
نوع فایل : ورد
تعداد صفحه :11
راه کارهای علمی مشارکت دادن اولیاء دانش آموزان در امور مدرسه