پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت باعنوان شناسایی و اولویت بندی عوامل موقعیتی و استراتژیک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوی با استفاده از تکنیک SPACE و سلسله مراتبی فازی به صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
پژوهش حاضر نتیجه ی یک تحقیق میدانی به روش توصیفی- همبستگی و پیمایشی- مقطعی است که به شناسایی و اولویت بندی عوامل موقعیتی و استراتژیک موثر بر صادرات فولاد خراسان رضوی با استفاده از تکنیک SPACE و سلسله مراتبی فازی پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارشناسان داخلی سازمان فولاد خراسان رضوی در شهرستان نیشابور در بخش های مختلف سازمان، مانند بخش های منابع انسانی، تحقیقات بازار، مالی، بازاریابی، تولید و غیره می باشد که به دلیل کم بودن تعداد آنها از روش سرشماری تعداد 12 نفر پرسشنامه پژوهش حاضر را تکمیل نمودند. پرسشنامه در دو بخش SPACE و F_AHP به صورتی استاندارد بود. پس از استخراج داده های جمع آوری شده و طبقه بندی آنها در قسمت ماتریس SPAC برای استفاده از روش تحقیق مناسب از روش آماری میانگین گیری موزون استفاده شد و پس از تشکیل ماتریس SPAC و بازوهای این ماتریس، استراتژی های سازمان را مشخص نموده و در قسمت F-AHP با استفاده ازنرم افزارExcel 2007، و با بکارگیری تکنیک سلسله مراتبی فازی که یکی از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره«MCDM » می باشد، عوامل استراتژیک این ماتریس اولویت بندی شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که شرکت در موقعیت استراتژی تهاجمی قرار دارد و همچنین قوت مالی دارای اولویت اول با وزن 0.398 ، ثبات محیطی دارای اولویت دوم با وزن 0.359 ، مزیت رقابتی دارای اولویت سوم با وزن 0.217 و جذابیت صنعت دارای اولویت چهارم با وزن 0.025 می باشد.
پایان نامه شناسایی و اولویت بندی عوامل موقعیتی و استراتژیک موثر بر صادرات فولاد با استفاده از تکنیک SPACE و سلسله مراتبی فازی