حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی چگونه انشای سنتی در مقطع ابتدایی را به انشای نو و جدید تبدیل کنیم ؟

اختصاصی از حامی فایل اقدام پژوهی چگونه انشای سنتی در مقطع ابتدایی را به انشای نو و جدید تبدیل کنیم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه انشای سنتی در مقطع ابتدایی را به انشای نو و جدید تبدیل کنیم ؟


اقدام پژوهی چگونه انشای سنتی در مقطع ابتدایی را به انشای نو و جدید تبدیل کنیم ؟

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:9

فهرست مطالب:

فصل اول : طراحی و برنامه ریزی                                                                                  صفحه
مقدمه  ……………………………………………………   2
اهداف ……………………………………………………    4
آماده سازی شرایط ……………………………………………    4
بیان مسئله …………………………………………………..   4
بیان وضعیت موجود…………………………………………….   5  
ملاک و نشانگرهای مربوط به آن ……………………………………. 5
آنچه لازم است تغییر یابد ………………………………………….5

فصل دوم : اقدام ………………………………………………5
اجرای اقدام بهینه ……………………………………………….5
ضرورت انجام طرح ………………………………………………6
توافق در مورد راه حلهای اجرایی ……………………………………...6

فصل سوم : مشاهده …………………………………………….6
گرد آوری داده ها درباره تأثیر اقدام بهینه ………………………………..6
تحلیل شواهد تأثیر اقدام …………………………………………...7

فصل چهارم : ارزیابی و اعتبار بخشی..……………………………….7
ارزیابی  نتایج ...…………………………………………………7
پیشنهادات .……………………………………………………8
فهرست منابع ..………………………………………………….9





فصل اول : طراحی و برنامه ریزی

کلید واژه :
انشاء- انشای سنتی – انشای نو وجدید

مقدمه

« قیّدُ العِلمِ بِالکتِابِه »    « دانش را با نوشتن در اختیار بگیرید »         «رسول اکرم »

این همه نقش عجب بردرو دیوار وجود
هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار

خداوند در قرآن درباره « زبان » این موهبت الهی فرمود : « الرحمن علّم القرآن – خلق  الانسان – علّمهُ البیان »  خداوند مهربان ، خواندن را آموخت و انسان را خلق کرد و به او نطق و بیان تعلیم داد. انشا که با نبوغ و خلاقیت سر و کار دارد و به تمام دروس دانش آموزان مربوط می شود .  لذا نباید از کنارآن به آسانی عبور کرد . از آنجایی که انشا با بسیاری از علوم ادبی ، ارتباط و پیوستگی دارد ، نوشتن آن نیازمند دقت و تفکر و دقت در نگارش یکی از اهداف آموزش و پرورش می باشد . هنر نویسندگی از فنّ درست نویسی جداست . اساس نویسندگی بر پایه ذوق سلیم و طبع لطیف و قریحه سرشار است . اما آموختن انشا یعنی درست نویسی و تسلط بر بیان واظهار معلومات با رعایت قواعد و اصول زبان و ادبیات فارسی که باید به نحو دلنشین و ساده و با بیانی گرم و گیرنده صورت پذیرد .


چکیده :
با توجه به اهمیت درس انشاء و تأثیر این درس در شکوفا شدن استعدادهای بسیاری از دانش آموزان ظلم است چنین درس مهمی در مقطع ابتدایی اینگونه تدریس شود و اهمیتی به تدریس آن قائل نشوند .
گرچه صفحاتی چند از کتاب فارسی بنویسیم قسمتی را برای این درس کنار گذاشته است، اما هنوز اقدام مؤثری برای تدریس مناسب این درس برداشته نشده است .
دراین اقدام پژوهشی و با توجه به اسناد مربوطه احساس کردم تغییری در شیوه نوشتن انشای دانش آموزان این کلاس ایجاد شده است گرچه این تغییر به آن نحوی که انتظار بود ، دیده شود ، نمایان نشده است و هنوز هم در قسمت نوشتاری انشاء مشکل وجود داشت . همچنین با دیدن شوق و تمایل دانش آموزان و حتی معلم به اینکه درس انشا به روش های جدید تدریس شود از این مطلب کسل کننده بودن درس انشا دراین کلاس آشکار می شود و نیازبه احیای انشا به صورت نو و جدید احساس شده است . دراین اقدام پژوهشی پیشنهاداتی ارائه شده است از جمله :
حذف حالت کلیشه ای انشا – بها دادن به این درس و جایگزین نکردن دروس دیگر به جای این درس و ……. همچنین راه حل های پیشنهادی دیگری برای انشای نو و جدید ارائه شده است .


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه انشای سنتی در مقطع ابتدایی را به انشای نو و جدید تبدیل کنیم ؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد