فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:19
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
آسیب
بیان مسئله
فرضیه های پژوهش :
روش پژوهش:
طرح پژوهش
روش تجزیه وتحلیل داده ها :
تحلیل استنباطی داده ها
آمار استنباطی:
بحث ونتیجه گیری
منابع
چکیده
باتوجه به ویژگی خاص نوجوانی وجوانی ،این دوران با مشکلاتی خود نیز مواجه است . برخی ازاین مشکلات شیوع بیشتری داشته وگاه نیازمند مداخله کمتری هستند . اما برخی دیگر در حد یک ناسازگاری ، یک بیماری ویا یک اختلال روانی اجتماعی قابل توجه بوده ونیازمند اقدامات مداخله گرانه هستند . لذادر پژوهش فوق که با هدف بررسی آسیب های روحی – روانی دانشجویان گردآوری شده . برخی از مهمترین این اختلالات که دردانشجویان شیوع بیشتری دارند ،موردتوجه قرارگرفته است . جامعه آماری پژوهش فوق کلیه دانشجویان پسر ودختر دانشگاه پیام نور دزفول راکه مقدار آنان4300نفر می باشد شامل می شود .ازمیان این تعداد 70 نفر از دانشجویان به صورت کاملاًتصادفی انتخاب شدهاند وبه وسیله پرسشنامه به ارائه نظرات خودپرداختند . دراین پژوهش ازروش توصیفی – زمینه یابی استفاده شده است تا بتوان رابطه بین متغییر ی مختلف موجود در فرضیه های پژوهش را کشف کرد.
6فرضیه در پژوهش مطرح شده که عبارتند :1- بین وضعیت اقتصادی ورفتار پرخاشگرانه در دانشجویان رابطه وجود دارد . 2- بین مشکلات اجتماعی وگرایش دانشجویان به مواد اعتیاد اور رابطه وجود دارد . 3- بین مشکلات عاطفی وسلامت روان دانشجویان رابطه دارد. 4- بین اضطراب وسلامت روان دانشجویان رابطه وجود دارد . 5- بین افسردگی وسلامن روان دانشجویان رابطه وجود دارد . 6- بین مشکلات اقتصادی وانگیزه خودکشی دردانشجویان رابطه وجود دارد می باشد . هر6فرضیه مطرح شده با توجه به داده های بدست آمده وخی دو محاسبه شده تأیید ورابطه بین متغییرها مشخص شده است .
مقاله بررسی آسیب های روحی – روانی دانشجویان دانشگاه پیا نور دزفول