
چکیده
آموزش و یادگیری فرآیندی است که از بدو تولد شروه و تا دم مرگ ادامه دارد و در این میان ارزشیابی هم پا به پای آموزش بکار می رود چون که فرآیند ارزشیابی هدف و میزان دستیابی به اهداف را ورد توجه قرار می دهد و انسان موجودی هدفدار است و برنامه ریز . که همواره با آرمان ها و اهدف خود زندگی می کند جستار برای تعیین میزان تحقیق اهداف و درجه تحقیق مطلوبیت ارزشیابی نام دارد .در این پژوهش ارزشیابی مستمر تحصیلی در دوره متوسطه مدنظر می باشد که محقق با استفاده از روش تحقیق توصیفی با پرسشنامه در جامعه آماری با حجم 5540نفری و با نمونه 350 نفری به پژوهش درباره تاثیر استفاده از ارزشیابی مستمر تحصیلی بر موفقیت دانش آموزان دختر دوره متوسطه در درس شیمی در شهرستان میاندوآب ودنظر می باشد و بطور کلی محقق به این نتیجه رسیده است که استفاده از روش ارزشیابی مستمر تحصیلی موجب افزایش انگیزه یادگیری ، روحیه ، اعتماد به نفس و اراده قوی و غیره در فراگیران شده است پس بین ارزشیابی مستمر تحصیلی و موفقیت فراگیران رابطه مستقیم و مبتنی وجود دارد که تواماً یادگیری فراگیران را افزایش می دهد .
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی