حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی کارگاه سیم پیچی الکترو گاما انواع موتورهای الکتریکی

اختصاصی از حامی فایل گزارش کارآموزی کارگاه سیم پیچی الکترو گاما انواع موتورهای الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی کارگاه سیم پیچی الکترو گاما انواع موتورهای الکتریکی


گزارش کارآموزی کارگاه سیم پیچی الکترو گاما انواع موتورهای الکتریکی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:38

فهرست مطالب:

انواع موتورهای الکتریکی :
موتورهای میدان سیم پیچی شده :
موتورهای یونیورسال یا اونیورسال :
موتور شنت( انشعاب موازی ) ثابت (انشعاب موازی)
کنترل آرماتور برای راه اندازی  وبرای سرعت پایه پایین
کنترل میدان انشعاب موازی برای راه اندازی و سرعت پایه بالا
اتصال دیفرانسیلی (موتور )
فیلم کموتا تور
پره های آرماتور
شنت های برابر کننده
آ هن لهینت ( ور قه ای ) شده
مشکلات آروماتور
میله های سوخته کموتاتور
کمو تا تور کثیف
کله های بی رنگ از یک سیم پیچ باز آ رما تور
برابر کننده باز
موتور از حرکت متو قف شده (stalled)
مشکلات بار و کنترل
مشکلات زغال
نا حیه انتقال
شیار مار پیچ
چندین زغال
فاصله بین زغال ها
کشش فنری
موتورهای AC تک فاز:
موتورهای AC سه فاز:
موتورهای پله‌ای :
موتورهای خطی :
  نصب و راه اندازی انواع اینورتورها
روشهای مختلف راه اندازی موتورهای آسنکرون
معرفی چند دستگاه برای کنترل سرعت موتورهای AC

 

 

 

انواع موتورهای الکتریکی :
1) موتورهای DC :
یکی از اولین موتورهای دوار ، اگر نگوییم اولین ، توسط مایکل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه‌ور بود، می‌شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می‌کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می‌آمد و نشان می‌داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایره‌ای اطراف سیم می‌شود. این موتور اغلب در کلاسهای فیزیک مدارس نشان داده می‌شود، اما گاهاً بجای ماده سمی جیوه ، از آب نمک استفاده می‌شود.
موتور کلاسیک DC دارای آرمیچری از آهنربای الکتریکی است. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می کند تا در آرمیچر جریان یابد و آهنرباهای الکتریکی، آهنربای دائمی را در بیرون موتور جذب و دفع کنند. سرعت موتور DC به مجموعه ای از ولتاژ و جریان عبوری از سیم پیچهای موتور و بار موتور یا گشتاور ترمزی، بستگی دارد.
سرعت موتور DC وابسته به ولتاژ و گشتاور آن وابسته به جریان است. معمولاً سرعت توسط ولتاژ متغیر یا عبور جریان و با استفاده از تپها (نوعی کلید تغییر دهنده وضعیت سیم پیچ) در سیم پیچی موتور یا با داشتن یک منبع ولتاژ متغیر ، کنترل می‌شود. بدلیل اینکه این نوع از موتور می‌تواند در سرعتهای پایین گشتاوری زیاد ایجاد کند، معمولاً از آن در کاربردهای ترکشن (کششی) نظیر لکوموتیوها استفاده می‌کنند.
اما به هرحال در طراحی کلاسیک محدودیتهای متعددی وجود دارد که بسیاری از این محدودیتها ناشی از نیاز به جاروبکهایی برای اتصال به کموتاتور است. سایش جاروبکها و کموتاتور ، ایجاد اصطکاک می‌کند و هر چه که سرعت موتور بالاتر باشد، جاروبکها می‌بایست محکمتر فشار داده شوند تا اتصال خوبی را برقرار کنند. نه تنها این اصطکاک منجر به سر و صدای موتور می‌شود بلکه این امر یک محدودیت بالاتری را روی سرعت ایجاد می‌کند و به این معنی است که جاروبکها نهایتاً از بین رفته نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. اتصال ناقص الکتریکی نیز تولید نویز الکتریکی در مدار متصل می‌کند. این مشکلات با جابجا کردن درون موتور با بیرون آن از بین می‌روند، با قرار دادن آهنرباهای دائم در داخل و سیم پیچها در بیرون به یک طراحی بدون جاروبک می‌رسیم.
موتورهای میدان سیم پیچی شده :
آهنرباهای دائم در (استاتور) بیرونی یک موتور DC را می‌توان با آهنرباهای الکتریکی تعویض کرد. با تغییر جریان میدان (سیم پیچی روی آهنربای الکتریکی) می‌توانیم نسبت سرعت/گشتاور موتور را تغییر دهیم. اگر سیم پیچی میدان به صورت سری با سیم پیچی آرمیچر قرار داده شود، یک موتور گشتاور بالای کم سرعت و اگر به صورت موازی قرار داده شود، یک موتور سرعت بالا با گشتاور کم خواهیم داشت. می‌توانیم برای بدست آوردن حتی سرعت بیشتر اما با گشتاور به همان میزان کمتر ، جریان میدان را کمتر هم کنیم. این تکنیک برای ترکشن الکتریکی و بسیاری از کاربردهای مشابه آن ایده‌آل است و کاربرد این تکنیک می‌تواند منجر به حذف تجهیزات یک جعبه دنده متغیر مکانیکی شود.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی کارگاه سیم پیچی الکترو گاما انواع موتورهای الکتریکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد