حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار : تعامل انسان-کامپیوتر

اختصاصی از حامی فایل پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار : تعامل انسان-کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار : تعامل انسان-کامپیوتر


پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار : تعامل انسان-کامپیوتر

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:106

فهرست مطالب:
عنوان                                            صفحه
مقدمه                                             1
فصل اول:کامپیوتر
۱-۱ تاریخچه کامپیوتر                                     3
2-1 کامپیوتر چیست؟                                     13

فصل دوم:حافظه انسان
۱-۲ نظام پردازش اطلاعات و رشد آن در انسان ها                         27
 ۲ -2 پروژه شبیه سازی مغز انسان کلید خورد                          30

فصل سوم: انسان و کامپیوتر
۳-1 تعامل انسان و کامپیوتر                                  34
۳-2 چشم انداز تعامل انسان و رایانه                             39
۳-۳ رابطه کامپیوتری بین انسان ها                             41

فصل چهارم: سیستم پیشنهادی ارزیابی کیفیت خدمات سیستم های اطلاعاتی
۱-۴ اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی                             50
۲-۴ انسان و فضا                                         64
۳-۴ انسان، ماشین و آن چه بین آنهاست                             70
۴-۴ ربات چیست؟                                      76
فصل پنجم: دیگر تعاملات انسان-رایانه
۵-۵ ارتباط با کامپیوتر بدون صفحه کلید و ماوس                         86
فصل ششم: مشکلات وعوارض کار با کامپیوتر
١-۶ رعایت معیارهای ارگونومی کار با رایانه                             97
نتیجه گیری                                         105
منابع                                             106

 

 مقدمه:
هوش مصنوعی امروزه به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل شده که در زندگی روزمره انسانها حضور دارد و در این میان بیشترین تلاش هوش مصنوعی در تعامل با انسان از طریق سیستمهای صوتی و کلامی مجازی انجام می شود.
در عرصه انفورماتیک، زمان با سرعت دیگری حرکت می کند، حال به سرعت کهنه می شود و آینده با یک "کلیک" یا یک"لمس" و حتی یک "سخن" فرا می رسد. در حقیقت رایانه ها آموخته اند که گوش داده و حتی پاسخ بدهند.
بی آنکه فکر کنیم در یک دنیای علمی تخیلی هستیم باید بپذیریم که نمونه های هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما کم نیستند.
برای مثال سرویسهای تلفن گویا شرکتهای مخابراتی نمونه واضحی از این هوش مصنوعی است. در این سرویسها، کاربران برای انجام عملیات خود به روشی آسانتر و سریعتر با ماشینها تعامل می کنند و یا در جدیدترین مدلهای خودروها با فرماندهی صوتی تماس گرفته و از آن برای هدایت بهتر خود کمک می گیرند.
اما سرنوشت پدیده هوش مصنوعی اینطور رقم خورده است که توسعه یابد. به گفته دانشمندان و اقتصاددانان، هوش مجازی نه تنها روشی که به کمک آن انسان و ماشین می توانند با هم ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند را دگرگون خواهد کرد بلکه همچنین می تواند در روش زندگی انسانها نیز تغییرات عمیقی ایجاد کند.
حال در این پروژه به تعاملات انسان – کامپیوتر و پیشرفت هایی که در این زمینه رخ داده است، می پردازیم. ابتدا کامپیوتر را تشریح کرده و سپس نحوه کارکرد مغز انسان و بعد روابط بین آن ها و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف را تشریح می نمائیم.


۱ تاریخچه کامپیوتر-۱
در گذشته دستگاه های مختلف مکانیکی ساده ای مثل خط کش محاسبه و چرتکه نیز رایانه خوانده می شدند.
در برخی موارد از آن ها به عنوان رایانه آنالوگ نام برده می شود. چراکه برخلاف رایانه های رقمی، اعداد را نه به صورت اعداد در پایه دو بلکه به صورت کمیت های فیزیکی متناظر با آن اعداد نمایش می دهند. چیزی که امروزه از آن به عنوان «رایانه» یاد می شود در گذشته به عنوان «رایانه رقمی (دیجیتال)» یاد می شد تا آن ها را از انواع «رایانه آنالوگ» جدا سازند.
رایانه یکی از دو چیز برجسته ای است که بشر در سدهٔ بیستم اختراع کرد. دستگاهی که بلز پاسکال در سال ۱۶۴۲ ساخت اولین تلاش در راه ساخت دستگاه های محاسب خودکار بود. پاسکال آن دستگاه را که پس از چرتکه دومیت ابزار ساخت بشر بود، برای یاری رساندن به پدرش ساخت. پدر وی حسابدار دولتی بود و با کمک این دستگاه می توانست همه اعدادشش رقمی را با هم جمع و تفریق کند.
لایبنیتز ریاضی دان آلمانی نیز از نخستین کسانی بود که در راه ساختن یک دستگاه خودکار محاسبه کوشش کرد. او در سال ۱۶۷۱ دستگاهی برای محاسبه ساخت که کامل شدن آن تا ۱۹۶۴ به درازا کشید. همزمان در انگلستان ساموئل مورلند در سال ۱۶۷۳ دستگاهی ساخت که جمع و تفریق و ضرب می کرد.
در سده هجدهم میلادی هم تلاش های فراوانی برای ساخت دستگاه های محاسب خودکار انجام شد که بیشترشان نافرجام بود. سرانجام در سال ۱۸۷۵ میلادی استیفن بالدوین نخستین دستگاه محاسب را که هر چهار عمل اصلی را انجام می داد، به نام خود ثبت کرد.
از جمله تلاش های نافرجامی که در این سده صورت گرفت، مربوط به چارلز بابیچ ریاضی دان انگلیسی است. وی در آغاز این سده در سال ۱۸۱۰ در اندیشهٔ ساخت دستگاهی بود که بتواند بر روی اعداد بیست و شش رقمی محاسبه انجام دهد. او بیست سال از عمرش را در راه ساخت آن صرف کرد اما در پایان آن را نیمه کاره رها کرد تا ساخت دستگاهی دیگر که خود آن را دستگاه تحلیلی می نامید آغاز کند. او می خواست دستگاهی برنامه پذیر بسازد که همه عملیاتی را که می خواستند دستگاه برروی عددها انجام دهد، قبلا برنامه شان به دستگاه داده شده باشد. قرار بود عددها و درخواست عملیات برروی آن ها به یاری کارت های سوراخ دار وارد شوند. بابیچ در سال ۱۸۷۱ مرد و ساخت این دستگاه هم به پایان نرسید.
کارهای بابیچ به فراموشی سپرده شد تا این که در سال ۱۹۴۳ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم دولت آمریکا طرحی سری برای ساخت دستگاهی را آغاز کرد که بتواند مکالمات رمزنگاری شدهٔ آلمانی ها را رمزبرداری کند. این مسئولیت را شرکت IBM و دانشگاه هاروارد به عهده گرفتند که سرانجام به ساخت دستگاهی به نام ASCC در سال ۱۹۴۴ انجامید. این دستگاه پنج تنی که ۱۵ متر درازا و ۲٫۵ متر بلندی داشت، می توانست تا ۷۲ عدد ۲۴ رقمی را در خود نگاه دارد و با آن ها کار کند. دستگاه با نوارهای سوراخدار برنامه ریزی می شد و همهٔ بخش های آن مکانیکی یا الکترومکانیکی بود.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه پایانی مهندسی کامپیوتر- نرم افزار : تعامل انسان-کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد