حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه کنترل سرعت موتور DC

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه کنترل سرعت موتور DC دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه کنترل سرعت موتور DC


پایان نامه کنترل سرعت موتور DC

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:109

فهرست مطالب:
عنوان                                                                                          صفحه  
مقدمه کلی    1

فصل اول: روابط و مشخصات موتورهای DC
1-1 روابط سرعت گشتاور در حالت دایمی    5
1-2 روشهای کنترل سرعت     9
1-2-1 کنترل ولتاژ آرمیچر    9
1-2-2 کنترل میدان    11
1-2-3 ترکیب روشهای کنترل ولتاژ آرمیچر و میدان    13
1-2-1 کنترل مقاومت آرمیچر    14
1-3 راه اندازی     15
1-4 حداقل نمودن تلفات در محرکه های DC سرعت متغیر    16

فصل دوم: کنترل موتورهایDC با مبدل ها و یکسو کننده‌های قابل کنترل
2-1 مدارهای یکسو کننده قابل کنترل     20
2-2 یکسو کننده های با روش کنترلی مدولاسیون پهنای پالس PWM    25
2-2 مدولاسیون با  پهنای پالس مساوی    26
2-2 مدولاسیون با  پهنای پالس سینوسی    31
2-3 کنترل جریان     32
2-4 کار چند ربعی محرکه های دارای یکسو کننده تمام کنترل شده     34
2-4-1تغییر جهت جریان آرمیچر     35
2-4-1تغییر جهت جریان تحریک     39

فصل سوم: کنترل موتورهای DC با برشگرها و مبدل های DC به DC
3-1 روشهای کنترل     44
3-2 کنترل حالت موتوری یک موتور سری    44
3-3 ترمز ژنراتوری موتورهای DC    45
3-4  کنترل جریان     45
3-5 کنترل چند ربعی موتورهای تغذیه یا برشگر    46
3-5 -1 کنترل دو ربعی    46
3-5 -2کنترل چهار ربعی    46


فصل چهارم: کنترل محرکه‌های DC به صورت حلقه بسته
4-1 محرکه های سرعت متغیر تک ربعی    55
4-1-1  کنترل ولتاژ آرمیچر در تحریک ثابت    55
4-1-2  تضعیف تحریک    60
4-1-3بررسی بلوکهای محرکه های حلقه بسته    62
4-2 محرکه های سرعت متغیر 4 ربعی     67
4-2-1  معکوس کردن جریان آرمیچر    67
4-2-2  بکار گیری دو مبدل با کنترل غیر همزمان    70

فصل پنجم : شبیه سازی مبدل های AC به DC  و کنترل موتورهای DC با MATLAB  SIMULINK
5-1 مقدمه     74
5-2  عناصر و اجزای استفاده شده در شبیه سازی    74
5-3 شبیه سازی مبدل های AC به DC دیودی    75
5-3-1 یکسو ساز دیودی نیم موج    75
5-3-2 یکسو ساز دیودی تمام موج با مدار صافی    79
5-4 شبیه سازی یکسو ساز تریستوری قابل کنترل تکفاز    81
5-4-1 یکسوساز تک تریستوری با بار اهمی    81
5-4-2 یکسوساز تک تریستوری با بار اهمی سلفی    84
5-5 شبیه سازی موتور DC دارای کنترل از نوع مبدل تک  تریستوری    86
5-6 شبیه سازی یکسو ساز تریستوری سه فاز جهت کنترل موتور    89

فصل ششم: شبیه سازی مبدل های DC به DCجهت کنترل دور موتورها با MATLAB  SIMULINK
6-1 مقدمه    92
6-2 شبیه سازی چاپر کاهنده ساده    92
6-3 شبیه سازی مبدل DC بهDC  با بار موتوری    93
6-4 شبیه سازی مبدل DC بهDC  با خروجی نسبتا ثابت    96

فصل هفتم: شیبه سازی نهایی کنترل موتورDC و عملکرد آن باMATLAB  
7-1 مقدمه    99
7-2 شبیه سازی راه اندازی موتور DC     99
7-3 شبیه سازی کنترل موتور DC دارای کنترل کننده ولتاژ    101
7-3-1 مدار شبیه سازی شده    101
7-3-2 سرعت موتور به ازای زاویه آتش صفر درجه تریستور    102
7-3-3 سرعت موتور به ازای زاویه آتش 45 درجه تریستور    104
7-3-4 سرعت موتور به ازای زاویه آتش 90 درجه تریستور    105
7-3-5 سرعت موتور به ازای زاویه آتش 135 درجه تریستور    106
7-3-6 تحلیل نتایج شبیه سازی    107
مراجع    109

 

مقدمه کلی
موتورهای ‌ DC بطور وسیع درکاربردهایی که به سرعت متغیر قابل کنترل، تنظیم مناسب ، سرعت و حالت‌های کاری نظیر ترمزی، تعویض جهت حرکت و راه‌اندازی نیاز دارند، بکار برده می‌شوند. کنترل دور و سرعت این موتورها در حالتهای کاری متفاوت از اهمیت خاصی برخوردار است. استفاده از قطعات الکترونیک قدرت و مبدلهای ولتاژ مبتنی بر تریستور و ترانزیستورهای IGBT یک روش کارآمد و مفید و موثر در کنترل دور و سرعت موتورهای الکتریکی  است.
این پایان نامه به بررسی کنترل موتورهای DC با استفاده از مبدلهای ولتاژ دارای خروجسیDC می پردازد. درفصل اول درمورد روابط و مشخضات موتورهای DC بحث شده است .در فصل دوم کنترل موتورهایDC با مبدل ها و یکسو کننده‌های قابل کنترل ارائه شده است. در فصل سوم کنترل موتورهای DC با برشگرها و مبدل های DC به DC بیان شده است.و در فصل چهارم کنترل محرکهای DC  به صورت حلقه بسته مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.سه فصل بعدی اختصاص به شبیه سازی انواع مبدل های AC به DC و DC به DC  و کنترل دور موتورهای الکتریکی DC توسط نرم متلب دارد به طوری که در فصل پنجم شبیه سازی مبدل های AC به DC  و کنترل موتورهای DC با MATLAB  SIMULINK انجام شده است ودر فصل ششم شبیه سازی مبدل های DC به DCجهت کنترل دور موتورها ارائه شده است و در فصل هفتم شیبه سازی نهایی کنترل موتورDC و عملکرد آن باMATLAB   بیان شده و نتایج ارائه شده است.

فصل اول
بررسی روابط و مشخصات موتورهای DC

محرکه‌های DC بطور وسیع درکاربردهایی که به سرعت متغیر قابل کنترل، تنظیم مناسب و سرعت و حالت‌های کاری نظیر ترمزی، تعویض جهت حرکت و راه‌اندازی نیاز دارند، بکار برده می‌شوند. برخی کاربردهای مهم این محرکه‌ها عبارتند از: غلطکهای نورد صنایع فلزی، غلطکهای کاغذ، ماشین‌های ابزار و موتورهای کششی نظیر قطارها.
در این فصل روابط سرعت- گشتاور در  حالت دائمی، روشهای کنترل سرعت، حالتهای ترمزی و راه‌اندازی، و رفتار دینامیکی (گذرای) موتورهای dc تشریح می‌شوند.
در یک موتور تحریک جداگانه، ولتاژهای تحریک و آرمیچر بطور مستقل از یکدیگر می‌توانند کنترل شوند. در یک موتور شنت، تحریک و آرمیچر به منبع مشترکی وصل هستند و بنابراین کنترل مستقل جریان تحریک یا ولتاژ آرمیچر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که یک مقاومت در هر کدام از مدارهای تحریک و آرمیچر قرار داده شود ؛ که البته روش کنترلی نامناسبی است. در یک موتور سری، جریان تحریک همان جریان آرمیچر است، و بنابراین، شار میدان تابعی از جریان آرمیچر است. درموتور کمیوند اضافی، نیروی محرکه مغناطیسی (mmf) ناشی از تحریک سری تابعی از جریان آرمیچر و هم جهت با mmf ناشی از تحریک موازی است.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه کنترل سرعت موتور DC
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد