حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه ارشد عمران - راه وترابری - بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با فرمت word

اختصاصی از حامی فایل دانلود پایان نامه ارشد عمران - راه وترابری - بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با فرمت word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه ارشد عمران - راه وترابری - بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با فرمت word


دانلود پایان نامه ارشد عمران  - راه وترابری - بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با فرمت word

فهرست مطالب

فصل اول: (تعریف مساله

1-1تعریف کلی مساله.................................. 13

1-2 نیاز به مطا لعه در مورد مساله................... 15

1-3 اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن....... 16

1-4 اهداف و فرضیات.................................. 18

1-5دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع........... 18

1-6   محدودیت هاوچهار چوب پروزه...................... 19

1-7 مقدمه و تاریخچه.................................. 21

فصل دوم: (کاووش در متون)

2-1طبقه بندی و مقدمه و اظهار بکر بودن متون.......... 26

2-2 بررسی مقالات..................................... 34

2-3 بررسی تزها و پایان نامه ها...................... 41

2 -4 بررسی کتابها................................... 140

فصل سوم: (روش تحقیق)

3-1- روش بکار گرفته شده و دلایل آن.................. 141

3-2   دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روشهای بکار رفته. 148

3- 3 تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی........... 150

3- 4منطق سیستم تصمیم‌گیری............................ 152

3-4-1پنج گام اساسی تا تصمیم‌گیری نهایی................ 152

3- 5 ارائه مباحث ضروری علمی........................ 154

3-6 سابقه و رژیم ترافیکی............................ 154

3- 8 معیارهای محدود کننده فنی........................ 155

3- 9معیارهای آزمایش و کنترل........................ 155

3-10 مطالعات و تحلیل‌های تکمیلی...................... 156

3- 11تحکیم بستر علمی قضیه و بکارگیری سیستماتیک آن.... 156

3- 12 معیارهای ارزیابی مقایسه و مدل انتخاب نوع سیستم روسازی................................................... 157

3-12-1معیارهای ارزیابی و مقایسه.................... 157

3-13انواع خطوط با دال بتنی.......................... 160

3-14 مدل ارزیابی.................................. 161

3- 15لایه داخلی مدل ، ابزار تحلیل هزینه طول عمر روسازی 161

3- 16لایه میانی : تاثیرات بالقوه اعمالی از مسیر....... 166

فصل چهارم: (گردآوری اطلاعات)

4معرفی خطوط با دال بتنی............................. 170

4-1معرفی............................................ 170

4-2خطوط بابالاست دربرابرخط بادال.................... 171

4-1-1خط با بالاست................................... 172

4-1-2خط با دال..................................... 172

4-2طراحی روسازی‌های دارای خط بدون بالاست............. 174

4-3بلاکها یا تراورسهایی مدفون در بتن................. 176

4-4طراحی های روسازیهای خطوط با دال................. 179

4-5توسعه کیفیت یکپارچگی سیستم...................... 181

4-6خط زوبلین........................................ 190

4-7خط با بستر بتن آسفالتی............................. 194

4-8دالهای پیش ساخته................................. 197

4-9-1خط با دال شینکانسن............................ 198

  • خط با دال بوگل 205

4-10دالهای یکپارچه و ابنیه فنی....................... 207

4-11ریل مدفون...................................... 210

4-11-1خصوصیات ریل مدفون............................ 210

4-11-2ساخت خط ریل مدفون............................ 211

4-11-3تجربیات اجرایی ریل مدفون...................... 215

4-11-4خط عرشه‌ای.................................... 217

4-13سازه های ریل با تکیه گاه پیوسته و مهار شده..... 225

4-12-1خط کوکن...................................... 225

4-12-2ریل قاشقی با تکیه گاه پیوسته................. 229

4-12-3 ریلهای مهار شده در جان...................... 230

4-13 EPS به عنوان مصالح بستر در سازه خط با دال راه آهن 233

4-13-1معرفی......................................... 233

4-13-2سازه های خط با دال بتنی با زیر اساس EPS....... 234

4-13-3عملکرد استاتیکی.............................. 235

4-13-4ایفای نقش دینامیکی........................... 236

4-13-5کاربردها..................................... 238

4-14خاصیت ارتجاعی خط................................ 239

4-15مقتضیات سیستم.................................. 240

4-15-1مقتضیات زیرسازی.............................. 241

4-16-2مقتضیات خط با دال بتنی در تونلها.............. 245

4-16-3مقتضیات خط با دال بتنی روی پلها............... 246

4-17تجربیات عمومی با سیستمهای خط با دال............. 249

4-18نتیجه‌گیری و پیشنهادات........................... 252

4-19 المانهای تشکیل‌دهنده خطوط با دال بتنی............. 252

4-20ریل............................................ 255

4-21پابند.......................................... 256

4-22تراورس......................................... 256

4-23تکنیک های ساخت ، تولید......................... 258

4-24انواع ساخت..................................... 259

4-25نقاط تکیه گاهی مجزا ریل با تراورس ها............ 260

4-25-1روش ساخت مدفون............................... 261

4-25-2روش ساخت رهدا................................ 261

4-25-3روش ساخت رهدا در خاک ریزی و خاک برداری ها... 262

4-25-4روش ساخت رهدا در تونل ها.................... 263

4-25-5روش ساخت BERLIN 265

4-25-6روش ساخت HEITKAMP........................... 261

4-25-7روش ساخت SBV................................. 269

4-25-8روش ساخت ZÜBLIN. 269

4-27ساخت تراورس های غیر مدفون....................... 271

4-27-1روش ساخت SATO. 272

4-27-2نوع ساخت FFBS-ATS-SATO....................... 276

4-27-3نوع ساخت ATD................................ 276

4-27-4روش ساخت BTD................................ 278

4-27-5روش ساخت . WALTER........................... 279

4-27-6روش ساخت GETRAC............................. 280

4-27-7نقاط تکیه گاهی گسسته ریل بدون تراورس ها...... 282

4-28انواع ساخت سازه خط یکپارچه..................... 282

4-28-1روش ساخت GRASS TRACK........................ 283

4-28-2روش ساخت HOCHTIEF / SCHRECK - MIEVES / LONGO.. 284

4-28-3روش ساخت FFC................................. 285

4-28-4روش ساخت BES................................. 286

4-28-5روش ساخت BTE................................. 287

4-29انواع ساخت پیش ساخته........................... 288

4-30تکیه گاه ریل پیوسته............................ 289

4-30-1روش ساخت INFUNDO............................ 289

4-31خطوط با پابند های گیره ای....................... 291

4-31-1روش ساخت SFF................................ 291

4-31-2روش ساخت SAARGUMMI........................ 292

4-32پیشرفت های دیگر................................ 292

4-33خطوط دارای تراورسهای قابی...................... 293

4-34خطوط نردبانی................................... 297

4-35نتیجه.......................................... 298

 

فصل پنجم: (نتیجه گیری)

5-1-تحلیل اطلاعات.................................... 302

5-2- سیستم های قطار سبک (LRT)...................... 302

5-3- مترو........................................... 303

5-4محیط زیست و حفظ آن در حمل و نقل شهری.............. 304

5-5- ویژگی های خطوط قطار شهری...................... 306

5-5-1- ایمنی کامل.................................... 307

5-5-2- حداقل تعمیرات................................ 307

5-5-3- زیبائی و پاکیزگی بستر خط و سهولت نظافت....... 307

5-5-4- حداقل لرزش و سر و صدا 308

5-6- شرائط محیطی شهرستان تبریز....................... 308

5-7پارامترهای مهم طراحی خطوط قطار شهری ............. 309

5-7-1 عرض خطوط .................................... 309

5-7-2 حداقل شعاع قوس افقی ......................... 310

5-7-3 قوسهای قائم Vertical curve ....................... 310

5-7-4 حداکثر شیب و فراز Max gradient................. 310

5-7-5 فواصل محوری خطوط Centre to centre track.............. 310

5-7-6 دور خطوط Superelevation......................... 311

5-7-7 سرعت......................................... 311

5-7-8 بار محوری Axle load............................. 312

5-7-9 شیب عرضی ریلها............................... 313

5-7-10 مشخصات ابعادی سکوها......................... 313

5-7-10-1- طول سکوها................................ 313

5-7-10-2- ارتفاع سکوها............................. 313

5-7-10-4-عرض سکوها................................. 314

5-11- اندازه قواره خطوط............................ 314

5-11-1- اندازه قواره خطوط در مسیر روباز Clearance gauge open 314

5-11-2- اندازه قواره خطوط در مسیر تونل Clearance Gauge in Tonnel    315

5-12انواع تیپ خطوط قطار شهری....................... 315

5-12-1- خطوط شهری همسطح AT GRADE TRAK.............. 315

5-12-2- خطوط شهری زیرزمینی( مترو )   UNDER GROUND.. 316

5-12-3 خطوط شهری در ارتفاع ELEVATED TRACK........ 316

5-12-4 خطوط با ترافیک مختلط MIXED TRAFFIC........... 317

5-12-5خطوط مستقل ‌ INDEPENDENT..................... 317

5-12-6- گزینه پیشنهادی خطوط قطار شهری تبریز......... 318

5-13ساختمان خطوط قطار شهری......................... 319

5-13-3- نقش روسازی خطوط............................ 320

5-13-4- شرح خطوط با بستر بالاستی Ballasted Track.......... 321

5-13-5- شرح خطوط با بستر مختلط بالاستی و بتنی........... 321

5-13-6- شرح خطوط با بستر بتنی SLAB-TRACK............ 321

5-13-7- تیپ های مختلف روسازی خطوط................... 322

5-13-7-1- خطوط با پانل های نردبانی روی بستر تراکم یافته زیرسازی................................................... 322

5-13-7-2- خطوط با تراورس چوبی روی بستر بالاستی........ 323

5-13-7-3- خطوط با تراورس بتنی روی بستر بالاستی......... 324

5-13-7-4- خطوط با بستر بتنی.......................... 326

5-14- ریل.......................................... 326

5-15- تراورس....................................... 332

5-15-1- تراورس چوبی................................ 333

5-15-2- تراورس فلزی................................ 334

5-15-3- تراورس بتنی................................. 335

5-16-سیستم اتصال ریل به تراورس (پابند ریل )........ 336

5-16-1پابند صلب.................................... 337

5-16-2- پابند ارتجاعی............................... 338

5-17- اتصال ریل ها................................. 340

5-18-جوشکاری ریلها................................. 341

5-19- میراکننده ها.................................. 345

5-20- جذب انرژی ارتعاشی و صدا در خطوط بالاستی........ 351

5- 21 سوزنها و نقش آنها.............................. 353

5-22مقایسه فنی و اقتصادی خطوط با بستر بتنی و بالاستی.... 355

5-22-1- مزایا و معایب خطوط با بسترهای بتنی........... 357

5-22-2- مقایسه اقتصادی بسترهای بتنی و بالاستی.......... 359

5-23- استانداردهای حمل و نقل ریلی بین شهری........... 365

5-25- حداکثر سرعت.................................. 368

5-26- محاسبه مقطع ریل بر اساس بار محوری.............. 369

.5-27- حجم ترافیک سالیانه (تناژ بار و مسافر سالیانه ) 370

5-28-هزینه تهیه و تدارک ریل برای هر کیلومتر خط....... 376

5-29تعریف و نقش تراورس در خط....................... 377

5-30- فواصل تراورس ها.............................. 387

نتیجه گیری.......................................... 392

معرفی موضوع به منظور تحقیقات بعدی.................... 393

منابع و ماخذ....................................... 394


فهرست اشکال

شکل 1-1مقادیر اندازه‌گیری شده Q در بخشی از خط بین دو مقطع بالاستی  17

نمودار درختی تصمیم‌گیری (منبع پروژه استراتژی روسازی SMP-T).... 151

شکل 3-1- خواص فنی و مهندسی انواع خطوط با دال بتنی مورد آزمایش  162

شکل4-1 خط بالاستی..................................... 171

شکل4-2 خط بدون بالاست............................... 171

شکل4-3سیستم stedef با تراورس دو قلو................. 176

شکل4-4تراورسهای دوقلو در حال تنظیم درون شیار بتنی – و درون بتن غرق می‌شود.............................................. 177

شکل4-5 محل میخهای سرکج جهت تنظیم ارتفاعی تراورس...... 178

شکل4-6تراورس تکیه‌گاهی دو قلو سیستم رهدا (B 355 W60M-BS) 178

شکل4-7مقایسه سطح مقطع : سیستم رهدا 2000 در مقایسه با رهدا Sengeberg................................................... 181

شکل4-8سیستم رهدا 2000 روی خاکریز (بدون بربلندی).... 183

سیستم رهدا 2000 روی پلهای بزرگ (بدون بربلندی)...... 183

شکل4-9جزییات سیستم رهدا 2000 در تونل (بدون بربلندی) 184

شکل4-10تراورسهای سوزن در سیستم رهدا 2000........... 185

شکل4-11مقطع یک سوزن با استفاده از سیستم رهدا 2000.. 185

شکل4-12انتقال بین خط بالاستی و خط بدون بالاست رهدا 2000 روی خاکریز................................................... 186

شکل4-13انتقال بین سیستم رهدا 2000 و یک سوزن......... 186

شکل4-14مجموعه خط – خط روی لایه فوقانی بستر بتنی قرار گرفته است   187

شکل4-15تنظیم تراز هندسی پانلهای خط در عملیات اجرایی سیستم رهدا................................................... 188

شکل4-16 میله‌های تعریض عرض خط (مورد استفاده جهت تنظیم تراز افقی)................................................... 189

شکل4-17 خط نهایی پرداخت شده.......................... 190

شکل4-18مقطع نمونه روسازی خط با دال بتنی زوبلین........ 191

شکل4-19المان‌های قاب خط مورد استفاده در دال بتنی مانند ریل مورد استفاده ماشین خط گذار قرار می‌گیرند........................... 192

شکل4-20 بتن تازه دال پشت روسازه‌ساز لغزشی در حال اجرا می‌باشد    192

شکل4-21پانلهای حاوی 5 تراورس که درون بتن تازه ویبره می‌شوند. 193

شکل4-22تراورسهای تازه نصب شده در بتن...................... 193

شکل4-23سطح بتنی در حال تنظیم تراز و مسطح سازه با ماله دستی 193

شکل4-24پس از سخت‌شدگی کافی بتن ، قاب‌ها از تراورس جدا می‌شوند و جهت استفاده بعدی آماده می‌شوند.......................... 193

شکل4-25تقویت‌کننده‌های فولادی دال بتنی................. 194

شکل4-26مقطعی از یک روسازی دارای بستر سفالتی.......... 195

شکل4-27روسازی بتن آسفالتی در دست ساخت................ 196

شکل4-28دال شناور نصب شده در خط متروی لندن........... 197

شکل4-29دال خط شینکانسن............................. 199

شکل4-30دال عادی خط شینکانسن (A-55C) مورد استفاده در خط شینکانسن هوکوریکو................................................................................................ 200

شکل4-31دال خط مورد استفاده در تونل خط هوکوریکو شینکانسن    200

شکل4-32زیر انداز الاستیک تکیه گاهی عادی دال خط.............. 200

شکل4-33تنظیم زیر انداز در زیر دال بتنی................................ 200

شکل4-34جزییات پابند تیپ 8 که برای خط شینکانسن پیش‌بینی شده است.................................................... 201

شکل4-35ماشین بارگذاری دو جهته مخصوص آزمایش سیستم و فنر پابند   201

شکل4-36اجرای خط در مسیر شینکانسن.................... 204

شکل4-37پر نمودن زیر دال خط با استفاده از ملات بتن آسفالتی 204

شکل4-38دال خط Bogl‌با پوشش ضد صدای بتن................ 205

شکل4-39سیستم دال خط Bogl............................ 205

شکل4-40اتصال میله‌های طولی فولادی بین دو دال بتنی....... 207

شکل4-41جزییات درز پر شده بین دو دال................. 207

شکل4-42پابند ریل وسلو DFF 300....................... 208

شکل4-43پابند اتصال مستقیم روی دال بتنی.............. 209

شکل4-44مثالی از سازه خط با دال بتنی با سیستم پابند اتصال مستقیم................................................... 209

شکل4-45جزییات سطح مقطع ریل مدفون اجرا شده درون یک شیار 211

شکل4-46ماشین روسازه ساز لغزشی....................... 212

شکل4-47مقطعی از روسازی ریل مدفون مورد استفاده در هلند 213

شکل4-48نصب ریل‌های طویل............................. 213

شکل4-49قرارگیری ریل‌ها توسط گوه‌های چوبی.............. 213

شکل4-50حرارت دهی الکتریکی ریل‌ها (17 درجه سانتیگراد). 214

شکل4-51اجرای ماده مرکب الاستیک درون شیار ریل........ 214

شکل4-52خط بتنی پس از تکمیل.......................... 215

شکل4-53دال پوشش داده شده با آسفالت ZOAB جهت کاهش میزان صدای تولیدی................................................... 215

شکل4-54 ریل ضد صدای SA 42......................... 216

شکل4-55نصب تقاطع همسطح Harmelen...................... 217

شکل4-56میلگردهای تقویتی درون دال مورد استفاده سیستم خط ریل مدفون تراموا............................................. 217

شکل4-57 نمایی هنری از سیستم خط عرشه‌ای.............. 218

شکل4-58خط آزمایشی در روتردام....................... 219

شکل4-59طراحی اصلاح شده خط با دال و طراحی اولیه...... 220

شکل4-60سطوح نمونه تنش هنگام بارگذاری دینامیک در فولاد‌های تقویتی 221

شکل4-61تنش قابل دسترس جهت خمش دال بتنی................ 222

شکل4-62تغییر مکان قائم مجاز در برابر مدول بستر K...... 223

شکل4-63تصویری از سیستم خط قابی شکل Cocon........... 226

شکل4-64جزییات تراورس H‌شکل مورد استفاده در خط Cocon. 227

شکل4-65جزییات ریل قاشقی ، تسمه دو لایه CDM‌، و پر کننده‌های جان ریل................................................... 228

شکل4-66ریل با تکیه‌گاه پیوسته مورد استفاده توسط Phoenix 229

شکل4-67نصب پر کننده‌های جان......................... 229

شکل4-68 قاب خط مونتاژ شده آماده اجرای روسازی آسفالتی 230

4-69 تصویری از سیستم ونگارد پاندرول................ 231

شکل4-70سیستم ونگارد پاندرول نصب شده در خط با دال بتنی 232

شکل4-71سیستم KES از حین آزمایشات آزمایشگاهی......... 233

شکل4-72 سازه خط مدفون با زیر اساس EPS.............. 234

شکل4-73پخش تنش در سازه ریل مدفون تحت بار استاتیکی 25/11 کیلو نیوتن................................................... 235

شکل4-74تابع پاسخ فرکانس یک خط با ریل مدفون برای 3 زیر اساس متفاوت ، x= 0.25 m............................................ 236

شکل4-75خط شامل پلاک‌های بتنی.......................... 239

شکل4-76مقتضیات لایه‌های تکیه‌گاهی غیر متصل (unbound)..... 244

شکل4-77صول تقویت خاک توسط آهک...................... 245

شکل4-78 سطح مقطع تونل به همراه ابعاد فضای آزاد مورد نیاز  246

شکل4-79انتقال توسط لایه میانی الاستیک – پلاستیک در سیستم رهدا  249

شکل4-80انتقال بین دو سازه با دال پیش‌ساخته........... 250

شکل4-81مقادیر اندازه‌گیری شده Q در بخشی از خط بین دو مقطع بالاستی  251

شکل4-82سه نوع مختلف اجرای خط با دال بتنی............. 253

مؤلفه‌های اجرایی خط بالاستی و با دال بتنی.............. 255

شکل4-83 کمینه عرض و زاویه توزیع بار برای ساخت خطوط بدون بالاست................................................... 258

شکل4-84دسته بندی انواع ساخت خطوط بدون بالاست ( ST ). 260

شکل4-85خطوط بدون بالاست Breddin-Glöwen ، روش ساخت رهدا 262

شکل4-86 روش ساخت رهدا   -Sengeberg .................. 264

  • شکل4-87روش ساخت BERLIN که از تراورس دو بلوکه استفاده می شود... 267
  • شکل4-88 روش ساخت HEITKAMP..................................... 268
  • شکل4-89 روش ساخت ZÜBLIN با تراورس های دو بلوکه................. 270
  • شکل4-90مقطع عرضی روش ساخت SATO................................. 272
  • شکل4-91: تراورس Y........................................... 273
  • شکل4-92 نمای روبرو و بالای تراورس Y.............................. 275
  • شکل4-93روش ساخت ATD........................................... 277
  • شکل4-94 روش ساخت BTD........................................... 279
  • شکل 4-95 روش ساخت Walter......................................... 280
  • شکل 4-96 روش ساخت GETRAC....................................... 281
  • شکل 4-97روش ساخت GRASS TRACK................................... 284
  • شکل4-98 روش ساخت HOCHTIEF / SCHRECK – MIEVES / LONGO............. 285
  • شکل 4-99 روش ساخت FFC........................................... 286
  • شکل 4-100ش ساخت BES........................................... 287
  • شکل4-101روش ساخت BTE........................................... 288
  • شکل 4-102 روش ساخت INFUNDO...................................... 291
  • شکل4-103تراورس قابی..................................... 294
  • شکل4-104خطوط نردبانی شکل........................................ 298



دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه ارشد عمران - راه وترابری - بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با فرمت word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد