حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات قسمت های فروش، خرید و حسابداری - 100 صفحه فایل ورد و قابل

اختصاصی از حامی فایل طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات قسمت های فروش، خرید و حسابداری - 100 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات قسمت های فروش، خرید و حسابداری - 100 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش


طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات قسمت های فروش، خرید و حسابداری - 100 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات مربوط به قسمت های فروش، خرید و حسابداری

100 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش

تجزیه و تحلیل سیستم و طراحی

با فرض بر این‌که مراحل تجزیه و تحلیل یک سیستم نهایتاً به کاربرد کامپیوتر منجر خواهد شد، مراحل را می‌توان به‌شرح زیر طبقه بندی نمود:

  • مطالعه و امکان سنجی
  • مطالعه و تجزیه و تحلیل سیستم
  • طراحی سیستم
  • برنامه ریزی
  • اجرا

اکنون به شرح مراحل واجرای سیستم می‌پردازیم.

 

الف)  مرحله اول : امکان سنجی (Feasibilty Study  )

این مرحله به دو زیر مرحله تقسیم می‌شود:

1- از دیدگاه مشتری یا کاربر

تشکیل کمیته مرکزی برای کنترل پیشرفت پروژه به‌منظور آگاهی بخشی کاربران.

تعریف، تعیین و تقسیم وظایف و نقش هر شرکت کننده.

2- از دیدگاه تحلیل‌گر (یا تیم پروژه)

مشارکت و همکاری مدیران عالی و کاربران و کسانی‌که به هر ترتیب در آینده  از سیستم استفاده خواهند کرد.

مطالعات بالا در چهار چوب گزارشی که حاوی سرفصل‌های زیر است تسلیم مدیریت می‌شود:

  • تعریف مساله ،ماهیت ،حوزه عملکرد و اهداف پروژه.
  • ترکیب منابع (انسانی ، مالی و تجهیزاتی).
  • پیش بینی و برنامه ریزی کلی بودجه از دیدگاه هزینه ها و زمان اجرای پروژه.
  • پیشنهادها.

گزارش امکان سنجی لزوماً مثبت نیست. ممکن است نتیجه آن از دیدگاه هزینه و اجرا منفی تلقی شود که نهایتاً پروژه مردود شناخته می‌شود و درصورتی‌که گزارش مورد پسند قرارگیرد، با دریافت موافقت کتبی مدیریت نسبت به مرحله بعدی اقدام می‌شود.

 

ب) مرحله دوم : مطالعه سیستم و تجزیه و تحلیل آن (System Study and Analysis  )

مطالعه تفصیلی عملیات جاری، فایل‌ها (پروژه‌ها)، اسناد، روش‌های انجام کار و غیره در این زمره هستند که تار و پود سیستم جدید را به‌وجود می‌آورند. باید بخاطر داشت تا مطالعه وضعیت موجود و شناسایی کامل نسبت به سیستم‌های حاضر صورت نگیرد، ارایه روش‌های بهبود بخش یا پیشنهاد استقرار سیستم جدید مقدور نیست. وظایفی که برای اجرای این مرحله در نظر گرفته می‌شوند، عبارتند از:

  • تعریف و تعیین اهداف سیستم
  • برقراری منابع و انواع اطلاعات
  • اتخاذ تصمیم در مورد روش‌های جمع آوری اطلاعات و یا روش‌ها برای یافته‌های حقیقی شامل مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه، مطالعه مدارک ثانویه، مطالعه رکوردها، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات.
  • مطالعه روش پردازش و انطباق اطلاعات موجود. این مرحله عبارتست از بررسی سیستم موجود، نمودارها، روش‌ها و ابزار کاربردی جهت درک بهتر سیستم‌های موجود از قبیل نمودار اتخاذ تصمیم، ساختار زمانی، نمودار فرایند اطلاعات، نمودار پردازش و ستاده، مطالعه گزارش‌های موجود، دستورالعمل‌ها و روش‌های نمونه‌گیری.
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات: نمودارهای مورد بحث، در این قسمت مورد تفسیر و تعبیر قرار می‌گیرند و پس از ارزیابی، نقاط بحرانی آن تعیین می‌شوند. اهم وظایف آن بدین شرح است:

- درجه بندی نقاط بحرانی در مورد اجرای سیستم (آیا سیستم و اهداف آن واقعی و صحیح پیش بینی شده است ؟).

- تعیین عوامل و فعالیت‌های اصلی و ارتباط بین آن‌ها.

- تعیین توان‌ها و تنگناها و محدودیت‌های موجود.

تعیین چگونگی به‌کارگیری منابع مرحله بعدی کار را تشکیل می‌دهد.

ج) مرحله سوم :  طراحی سیستم (System Design)

 این مرحله‌ای است که آنالیست به برنامه ریزی سیستم جدید می‌پردازد. مرحله طراحی سیستم یک قدم اساسی در طراحی تفصیلی است که طراحان برای طراحی معمولاُ از انتها به اول می‌پردازند، بدین‌طریق که از مطالعه ستاده‌ها (اسناد، گزارش‌ها، فایل‌ها و دستورالعمل‌های استاندارد شده) به داده‌ها خواهند رسید. مرحله طراحی به دوقسمت تقسیم می‌شود: طراحی مقدماتی و طراحی تفصیلی.

وظایف اصلی مرحله مقدماتی عبارتند از :

1- تجدید نظر وبررسی احتیاجات و نیازهای سیستم.

2- بررسی اصول و مفاهیم اساسی سیستم مانند این‌که:

  • سیستم باید تا چه حد متمرکز و یا غیر متمرکز باشد؟
  • سیستم محاوره‌ای در هر لحظه تا چه حد باید پیش بینی شود؟
  • روش‌های ورود اطلاعات چگونه باید باشد؟
  • گزارش‌های مورد نیاز کدام هستند؟

 

د) مرحله چهارم :برنامه نویسی Programming))

این مرحله زمان بر و گاهی خسته کننده است، زیرا طراحی‌های انجام شده نهایتاً باید به‌راحتی از نمودارها و خصوصیات منطقی سیستم برای برنامه نویسی استفاده نماید. به‌همین دلیل است که برنامه نویس در طراحی نیز باید شرکت داشته باشد. تعداد زیادی ابزار کمک کننده برای استفاده برنامه نویس وجود دارد که برنامه نویسی را سرعت می‌بخشد.

امروزه مهمترین این ابزار ها به‌عنوان زبان‌های نسل چهارم و پنجم و نیز زبان‌های شیء گرا و دیداری(Visual) نامیده می‌شوند.

آزمون برنامه‌ها: برنامه‌های نوشته شده باید با ورود اطلاعات آزمون شوند تا قابلیت، صحت و سرعت آن معلوم شود. معمولاً  این آزمون‌ها با ورود و حجم زیاد از داده‌های عملیاتی می‌تواند آزمون شود.

 

ه- مرحله پنجم : پیاده سازی و اجرا (Implementation)

این مرحله انتقال واقعی طراحی سیستم پایگاه‌های اطلاعات و برنامه نویسی به دنیای عمل و اجراست. آغاز آن با نصب سخت افزار و پایانش با جانشین سازی کامل سیستم جدید بجای سیستم قدیم است. از آنجا که در این مرحله مسایل روابط انسانی با دقت زیادی برنامه ریزی و مدیریت می‌شوند، مشکلات کمتری بر سر راه این مرحله به‌وجود می‌آید.

  • مدیریت پروژه ( Project Management ) : برنامه ریزی و زمان‌بندی دقیق منابع (انسانی و تجهیزات) و بودجه با استفاده از شبکه مسیر بحرانی (CPM) صورت می‌گیرد تا دقت و کارایی در زمان و هزینه مشخص شود.
  • آموزش کارمندان و ارتقای سطح فرهنگ آنان (Staff -  Training and Education)  قاعدتاً نباید به امور جاری کارکنان صدمه زند و نیاز به برنامه درسی و خط مشی‌های اجرایی دارد.
  • تغییر فایل یا پرونده (File Conversion ) : شکل بندی مجدد فایل‌ها جهت اجرای سیستم جدید.
  • ایمن سازی( Security ) : شامل کنترل و سیستم‌های حضور فوری (Stand by Arrangement).
  • کنترل  اسناد (Documentation) : حصول اطمینان از این که اسناد بهنگام شده‌اند.
  • اتخاذ تصمیم در اجرای کلی تغییرات (Deciding on Change Over).}

 

و- مرحله ششم : کنترل و تجدید نظر (Control and Review)

الف ) کنترل : پس از پیاده سازی و اجرای سیستم، باید اجرای سیستم برای مدتی زیر نظر باشد و کیفیت و کمیت اجرایی آن کنترل شود تا تطابق آن با انتظارات اولیه بررسی شود. برای این منظور قدم‌های زیر را می‌توان برداشت.

  • مقایسه بازدهی و کارایی اجرای سیستم با استانداردهای تعیین شده.
  • مقایسه برنامه و عملکرد و کارایی سیستم.
  • انجام اصلاحات برای مراحلی که نیاز به تغییر است. این مرحله را به عنوان نگهداری (Maintenance) نامند و همواره نیازمند جلسات منظم است.

ب) تجدید نظر (Review) : تجدید نظر معمولاً باید سالیانه صورت گیرد، زیرا سابقه اجرایی لازم فراهم شده است و نواقص اجرا نیز معین می‌شوند. عوامل قابل بررسی در این مرحله عبارتند از دقت، هزینه، گزارش‌ها و اطلاعات مربوطه. شاید بهترین ارزیابی این باشد که آیا سیستم جدید اطلاعات کافی، دقیق و سریع به سوال مورد نظر در زمان و مکان و با کیفیت و کمیت لازم را در اختیار می‌گذارد. اگر پاسخ به این سؤال مثبت باشد تردیدی نیست که موفقیت سیستم تضمین شده است.

 

عنوان صفحه

مقدمه

فصل اول سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS )    1

  • مقدمه 1
  • جمع آوری اطلاعات 1
  • سیستم اطلاعات مدیریت 2
  • قدمهای بسط و توسعه MIS 2

1-4-1- سازماندهی سیتسم اطلاعات مدیریت در سازمانهای تجاری2

1-4-2- جایگاه سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان  3

  • نیاز مدیران به سیستم های اطلاعات مدیریت 6
  • تعریف سیستم 7
  • تکنولوژی اطلاعات 7
  • تحولات آینده و روند تکاملی در امر پردازش و مدیری اطلاعات 8
  • آشنایی با تجربه ، تحلیل و طراحی سیتسم 8

1-9-1- تجزیه و تحلیل سیتسم چیست ؟ 9

1-9-2- دلایل تغییر سیستم 9

  • تجزیه و تحلیل سیستم طراحی 9

1-10-1- تجزیه و تحلیل سیستم طراحی 10

فصل دوم – زبان برنامه نویسی دلفی 14

2-1- زبان برنامه نویسی دلفی 14

2-1-1- شی گرایی چیست ؟14

2-1-2- رویدادگرایی چیست ؟15

2-1-3- ویژوال چیست ؟15

2-1-4- عملگرها و انواع دادها 15

2-1-5- دستورات کنترلی18

2-1-6- شی گرایی 20

2-1-7- رویدادگرایی21

2-2- پایگاه داده21

2-2-1- دستور21

2-2-2- استفاده از توابع در Select 23

2-2-3- دستور Delete 26

2-2-4- دستور Insert 26

فصل سوم – تجزیه و تحلیل سیستم 28

3-1- گزارش شناخت سیستم 28

3-2- امکان سنجی 28

3-2-1- امکان سنجی اقتصادی28

3-2-2- امکان سنجی تکنیکی28

3-2-3- هزینه های متداول برای سیستم 29

3-3- نیازمندی ها 29

3-4- چارت سازمانی 30

3-5- شرح وظایف30

3-6- آنالیز فرم 31

3-6-1- فرم فاکتور فروشی 31

3-6-2- فرم فاکتور خرید 33

3-6-3- فرم مرجوعی از خرید 35

3-6-4- فرم مرجوعی فروشی 36

3-6-5- فرم کالا37

3-6-6- فرم دریافت 38

3-6-7- فرم پرداخت 39

3-7- UML 40

3-7-1- Use Case 40

3-7-2- Sequence 42

3-7-3- Class Diagram 44

3-7-4- نمودار CRD 45

3-7-5- نمودار CCD 45

3-7-6- State Diagram 46

فصل چهارم – طراحی و پیاده سازی48

4-1- DSD 48

1-4-1- Customer 48

1-4-2- Bonakdar 48

1-4-3- Kala 49

1-4-4- Sale 49

1-4-5- Buy 50

1-4-6- Cost 50

1-4-7- Sarfaslhazine 50

1-4-8- pardakht 51

1-4-9- Daryaft 51

1-4-10- Marjoei – buy 52

1-4-11- Marjoei – Sale 52

4-2- معرفی ساختار بانک اطلاعاتی نرم افزار 53

4-2-1- جدول bonakdar 53

4-2-2- جدول buyd 54

4-2-3- جدول buyh 55

4-2-4- جدول Cost 56

4-2-5- جدول Customer 57

4-2-6- جدول Daryaft 58

4-2-7- جدول Kala 59

4-2-8- جدول Marjoei – buy60

4-2-9- جدول Marjoei – Sale61

4-2-10- جدول Marjoei – buy62

4-2-11- جدول Marjoei – buy63

4-2-12- جدول pardskht 64

4-2-13- جدول Saled 65

4-2-14- جدول Saleh 66

4-2-15- جدول Sarfaslhazine 67

4-2-16- جدول tazinat 68

4-3- ERD 69

4-4- JSP 70

4-5- طراحی فرم ها 71

4-5-1- فرم اصلی71

4-5-2- فرم طلاهای بدون نگین 72

4-5-3- فرم طلاهای نگین دار73

4-5-4- فرم مشتریان 74

4-5-5- فرم بنکدار75

4-5-6- فرم دریافت 76

4-5-7- فرم لیست اسامی بدهکارن 77

4-5-8- فرم پرداخت 78

4-5-9- فرم لیست اسامی بستانکار 79

4-5-10- فرم مرجوعی از خرید 80

4-5-11- فرم گزارش مرجوعی از خرید 81

4-5-12- فرم مرجوعی از فروش 82

4-5-13- فرم گزارش مرجوعی از فروش 83

4-5-14- فرم هزینه 84

4-5-15- فرم سرفصل هزینه 85

4-5-16- فرم خرید کالا 86

4-5-17- فرم گزارش خرید ادواری87

4-5-18- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا 88

4-5-19- فرم فروش کالا 89

4-5-20- فرم گزارش فروش ادواری 90

4-5-21- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا 91

جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادات 92

منابع و ماخذ 93

  

فهرست شکل ها

عنوان صفحه

شکل 1-1- نمودار ساختار سازمانهای سیتسم اطلاعات مدیریت  4

شکل 1-2- نمودار ساختار سازمانی با سهولت دستیابی به مدیران 5

شکل 1-3- نمودرا ساختار شرکتهای مختلف 6

شکل 3-1- فرم فاکتور فروش31

شکل 3-2- فرم فاکتور خرید 33

شکل 3-3- فرم مرجوعی از خرید 35

شکل 3-4- فرم مرجوعی از فروش 36

شکل 3-5- فرم کالا 37

شکل 3-6- فرم دربافت 38

شکل 3-7- فرم پرداخت 39

شکل 3-7-6-1- نمودار State Diagram کنترل موجودی 46

شکل 3-7-6-2- نمودار State Diagram کنترل وجه 47

شکل4-1- جدول bonakdar 53

شکل 4-2- جدول buyd 54

شکل 4-3- جدول  buyh 55

شکل 4-4- جدول Cost 56

شکل 4-5- جدول Customer 57

شکل 4-6- جدول Daryaft 58

شکل 4-7- جدول Kala 59

شکل 4-8- جدول Marjoei – buy60

شکل 4-9- جدول Marjoei – Sale61

شکل 4-10- جدول Marjoei – buy62

شکل 4-11- جدول Marjoei – sale63

شکل 4-12- جدول pardskht 64

شکل 4-13- جدول Sale d 65

شکل 4-14- جدول Sale h 66

شکل 4-15- جدول Sarfaslhazine 67

شکل 4-16- جدول tazinat 68

شکل 4-17- فرم اصلی71

شکل 4-18- فرم طلاهای بدون نگین 72

شکل 4-19- فرم طلاهای نگین دار73

شکل 4-20- فرم مشتریان 74

شکل 4-21- فرم بنکدار75

شکل 4-22- فرم دریافت 76

شکل 4-23- فرم اسامی لیست بدهکارن 77

شکل 4-24- فرم پرداخت 78

شکل 4-25- فرم لیست اسامی بستانکاران 79

شکل 4-26- فرم مرجوعی از خرید 80

شکل 4-27- فرم گزارش مرجوعی از خرید 81

شکل 4-28- فرم مرجوعی از فروش 82

شکل 4-29- فرم گزارش مرجوعی از فروش 83

شکل 4-30- فرم هزینه ها 84

شکل 4-31- فرم سرفصل هزینه ها 85

شکل 4-32- فرم خرید کالا 86

شکل 4-33- فرم گزارش خرید ادواری87

شکل 4-33- فرم گزارش خرید بر اساس نام کالا88

شکل 4-34- فرم فروش کالا89

شکل 4-35- فرم گزارش فروش ادواری90

شکل 4-36- فرم گزارش فروش بر اساس نام کالا 91

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

جدول 2-1- انواع متغیر های صحیح 16

جدول 2-1-1 انواع متغیر های حقیقی16

جدول 2-1-2 انواع متغیر های بولی17

جدول 2-1-3 انواع متغیرهای کاراکتری17

جدول 2-1-4 انواع متغیر های رشته ای 17


دانلود با لینک مستقیم


طراحی و پیاده سازی سیستم جامع طلا فروشی جهت سهولت دستیابی به اطلاعات قسمت های فروش، خرید و حسابداری - 100 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد