مقاله با همراه ترجمه روان با موضوع آسیب شناسی فرایند یاددهی یادگیری (Pathology of teaching - learning process) با فرمت ورد و قابل ویرایش. هر کدام از متون فارسی و انگلیسی به طور جداگانه 8 صفحه هستند که جمعا 16 صفحه می شوند. با هم بخشی از مقاله را مشاهده می کنیم.
Pathology of teaching - learning process
Pathological term that is more common in medical science. This term refers to the Pathogenesis of living cells. In the humanities and social sciences is the term used in the discussion of social deviations.
Despite explored by researchers about the definition of pathology teaching - learning process took place, there was no definition of the term and in their opinion researcher in pathology teaching - learning can be defined as follows: identify defects and problems that the process teaching - learning impaired.
Pathology of teaching - learning process, ie to identify defects and problems that meet the requirements of various fields of cultural, social, economic, political, historical and originating in a country school and teaching - learning community of people with injuries and poses problems .
It should be noted pathology teaching - learning process never meant to negate the efforts of authorities and teachers but also to the pathology of a country's educational system, identify problems and take action to eliminate this is a problem.
Vulnerability factors and conditions affecting the teaching - learning can be divided into different species, but the author, these factors and conditions are divided into two categories
حال به بخشی از ترجمه توجه بفرمایید:
آسیب شناسی فرایند یاددهی – یادگیری
آسیب شناسی اصطلاحی است که بیشتر در علم پزشکی رواج داشته است.این اصطلاح به حالت آسیب زا بودن سلول های زنده اشاره می کند. در علوم انسانی و علوم اجتماعی این اصطلاح در بحث انحرافات اجتماعی به کار رفته است.
با وجود کنکاش هایی که توسط محقق دربارة تعریف آسیب شناسی فرایند یاددهی – یادگیری صورت گرفت، تعریفی دربارة این اصطلاح یافت نشد و به نظر خود محقق آسیب شناسی فرایند یاددهی – یادگیری را می توان این گونه تعریف کرد:شناسایی آسیب ها و مشکلاتی که فرایند یاددهی – یادگیری را دچار اختلال می کند.
آسیب شناسی فرایند یاددهی – یادگیری یعنی شناسایی آسیب ها و مشکلاتی که از شرایط و زمینه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تاریخی و آموزشگاهی یک کشور نشأت گرفته و فرایند یاددهی – یادگیری افراد آن جامعه را با آسیب و مشکل مواجه می سازد.
البته باید توجه داشت آسیب شناسی فرایند یاددهی – یادگیری هرگز به معنای نفی تلاش و کوشش مسئولین و مربیان نظام اموزشی یک کشور نیست بلکه هدف از آسیب شناسی، شناسایی مشکلات و اقدام در جهت رفع این مشکلات می باشد.
مقاله ترجمه شده آسیب شناسی فرایند یاددهی یادگیری (Pathology of teaching - learning process)