حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه آماده: بررسی حجاب و ریشه و عوامل موثر و راه‌های مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی - 242 صفحه فایل ورد word

اختصاصی از حامی فایل پایان نامه آماده: بررسی حجاب و ریشه و عوامل موثر و راه‌های مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی - 242 صفحه فایل ورد word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه آماده: بررسی حجاب و ریشه و عوامل موثر و راه‌های مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی - 242 صفحه فایل ورد word


پایان نامه آماده: بررسی حجاب و ریشه و عوامل موثر و راه‌های مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی - 242 صفحه فایل ورد word

 

 

 

 

 

 

 

 

پیامدهای بدحجابی

الف : پیامدهای اجتماعی

در زمینه ایجاد و افزایش تیپ جوان و قشر غربزده و کل جامعه و ایجاد تنش‌ها و تضادهای اجتماعی ، زنان و دختران روسری و چادر برمی‌دارند . در واقع دیواری بین آنان و افراد نسل گذشته ایجاد می‌شود . از سوئی این نسل را منحرف بی‌دین و لامذهب تلقی می‌کنند و از سوی دیگر این افراد را عقب‌افتاده و جاهل و خرافی می‌دانند .

این جو بدبینی موجب می‌شود که همراه با رفع « حجاب » دختران غرب زده در برابر کل ارزشها و طرز تفکر و شیوه زندگی عقده‌دار و خود را در تعارض با منش‌ها و گرایش‌ها و ارزشهای اجتماعی بپندارند .

  • سست شدن پیوند زناشویی و گسیختگی فرهنگی ، بنیاد خانواده
  • افزایش میزان طلاق
  • گسترش فساد و فحشا و تباهی

شیوع بیماری‌های روانی و اخلاقی از سوی پیامدهای دیگر بدحجابی در اجتماع می باشد .

ب : پیامد اقتصادی – فرهنگی :

همانطور که گفته شد با رفع حجاب و محو ارزشها و معیارهای دینی و تاریخی و فرهنگی و کرنش و تواضع در برابر ره‌آوردهای فرهنگ بیگانه و حمایت از سلطه‌گران و استعمارگرائی که مبتکر و ابداع کننده بی حجابی و بی‌بند و باری هستند ‏، نظام حاکم به مقابله ایستاده است در صورتیکه شاهد هستیم که راهپیمایی ها و تظاهرات زنان بی حجاب به حمایت از برهنگی بوده چرا که قشر غرب زده و مرفه و زنان بی بند و بار همچون سوپات برای اهداف سیاسی گروهکهای فوق بوده‌اند و هستند . خصوصاَ تاکتیکهای مبارزاتی و احزاب و دسته جات وابسته و ضدانقلاب رنگ فرهنگی واخلاقی به خود گرفته و دست پلیدشان در بهره‌کشی از زنان بی‌حجاب و ته مانده‌های دوران جاهلیت شاهنشاهی در رابطه با اشاعه و ترویج فساد و فحشا و فرهنگ برهنگی و آموزشهای سمعی وبصری به وضوح دیده‌ایم .

البته مطالعة پیامدهای شوم سیاسی و لاابالی در کشورهای اسلامی بویژه مصر و ترکیه و الجزایر و به درک و تفهیم این توطئه استعماری بیشتر و بهتر یاری خواهد نمود گوشه‌ای از دیدگاه‌های زنان بدحجاب و فاسد پیرامون عمده ترین مسئله سیاسی کشورمان در مجلات به چاپ رسیده است . یکی از این اشخاص در رابطه با صلح تحمیلی خطاب به گزارشگری می‌گوید : « همه خواهان صلح هستیم.حال اگر شما منتظرید که صدام برود باید بدانید او نمی‌رود پس باید یک جوری دیگر صلح کرد [1]» .

متأسفانه عده‌ای دختران وزنان این زمان در چهار گوشه جهان از مکتب بی‌بند و باری پیروی می‌کنند و شهوات و تمایلات خود را آزاد ، نموده و سفره‌ای از فساد و افساد پهن کرده‌اند که در تاریخ گذشته سابقه نداشته و با کمال تاسف گروهی از زنان و دختران کشورهای اسلامی از آنان تقلید می کنند .

امیرالمؤمنین در رابطه با این زنان می‌فرماید :

« یظهر فی آخرالزمان و اقتراب الساعه و هو شهر الازمنه ، نسوه کاشفات عاریات و مترجات ، من الدین جارجات ، فی النقبن داخلات ، مائدات الی الشهوات ، مسرعات الی اللذات ، مستحلات المحرمات فی جهنم خالدات » .

« در آخر زمان ، نزدیکی قیامت که بدترین زمانهاست . زنانی ظاهر می‌شوند با این خصوصیات ، بی‌حجاب و برهنه از پوشش لازم ، جلوه دادن زینت و زیبایی در کوچه و بازار خارج از دین ، داخل در فتنه ‏، راغب به شهوات ،سرعت گیرنده به سوی لذات ، حلال شمرنده محرمات الهی که این زنان با این اوصاف در جهنم ابدی و دائمی هستند .

خانم جوانی بر اثر آزادی از سبک غربی به خاطر رفت وآمد دوستان شوهرش و در معرض دید بودن وی با سر برهنه و بدن نیمه عریان ، با داشتن یک بچه کوچک دل به جوانی می بندد و در آرزوی رسیدن به وی ، غرق در شهوت و هرزگی و بی‌دینی شده است . و سرانجام باعث می‌شود فرزند دلبندش را به قتل برساند تا مزاحم شهوت و شهوترانی وی نشود وحتی برای چند دقیقه به لذت جنسی خویش دست یابد .

اگر شوهر این زن دارای غیرت بود و از اینکه زن جوان زیبائیش را در دسترس قرار دهد مانع می‌شد ، طفل بی‌گناه کشته نمی‌شد . جوانی به این صورت به بدبختی و بیچارگی دچار نمی‌شود وکانون خانواده تازه ازدواج کرده                            از هم نمی‌پاشید [2].

یکی از علماء مشهد می‌فرمود : روزی در محضر مرحوم حجه‌الاسلام و المسلمین سیدیونس اردبیلی بودم جوانی آمد و مسئله‌ای پرسید وگفت من مادرم را دو روز پیش دفن کردم و هنگامیکه وارد قبر شدم تمام محتوی جیبم درون قبر ریخته ، آیا اجازه دادم نبش قبر کنم ایشان فرمودند از مسئولین قبرستان بپرسید اگر آنها اجازه دادند فقط قسمتی را که می‌دانی محتوی در آنجا افتاده ، نبش قبر کن ولی در آن حین سریع قبر را بپوشان ، بعداَ از وی پرسیدند ، آیا نبش قبر کردی ؟ جواب داد بله : گفتند : وسایلی که در آن قرار گرفته بود ‏، برداشتی ؟

گفت  : نه ‏، و افزود که دیدم مار سیاه تاریکی دور گردن مادر حلقه زده و دهانش را در دهان مادرم فرو برده و مرتب او را نیش می‌زند از او پرسیدند ؟ آیا کار زشتی از مادر شما سر می‌زده است . گفت : من چیزی نمی‌دانم . ولی همیشه پدرم او را نفرین می‌کرد زیرا او در ارتباط با نامحرم بی‌پروا بود و روگیری و حجاب نداشت . با سروروی باز با مرد نامحرم روبرو می‌شد و بی‌پروا با او سخن می‌گفت و در پوشش و حجاب رعایت قوانین اسلامی را نمی‌کرد و با نامحرمان شوخی می‌کرد و می خندید و از این جهت همیشه مورد عتاب و سرزنش بود[3] .

یکی از شاعره های گمنام آذرباییجان نیمتاج خانم سلماسی است . وی قصیده‌ای پرشور تحت عنوان « پیام زنان به مردان » سروده که در آن اینگونه بیان شده است که آزادگی به قبضه شمشیر بسته است و باید مردان به آن تکیه کنند . وی در این قصیده بدبختی دختران را بر اساس آزادی بیان کرده است و حکمتهای زیادی را متذکر شده است .

خانم نیمتاج بیان کرده است اگر چنانچه مردان افسار زندگی را به دست زنان بدهند نوعی بی‌بند و باری بوجود می‌آید چرا که زنان از نظر حجاب حرف همسر خود را قبول نمی‌کنند و می گویند تو حرف نزن من دلم می خواهد اینگونه باشم . پس چنانچه در قانون خلقت زن به راحتی بتواند بر مرد نفوذ کند و از نظر حجاب، این بی تفاوتی باشد آزادی و راحتی خود را در بی‌حجابی می‌داند و بیشترین عیش را از این طریق می‌کند[4] .

- فساد جهل و نادانی : که جهل به خدا ‏، جهل به دین و فلسفه  و احکام آن ،‌جهل به خود ارزشها و استعدادهای ذاتی خود است . امام علی (ع) می فرماید : « جهل معدن بدیهاست » . و نیز « جهل ریشه هر شرری است » تمام بدبختیها و نکبتها زمانی بر سر ما می‌آید که قدر خود را نشناسیم و ندانیم چه کسی هستیم (مقام انسانی خود را نشناسیم) و برای چه آفریده شده‌ایم ، همین نادانیها است که خود تبدیل به علتی برای بدحجاب شدن بسیاری از دختران نسل انقلاب شده است . خانواده‌ها و مادرانی که در قید و بند حجاب و سایر مسائل شرعی نبوده‌اند هرگز نمی‌توانند حجاب را بعنوان یک ارزش و واجب الهی برای فرزندان معصوم خود جا بیندازند لذا به آنها خیانت کرده وآنها را با همان فرهنگی که خود گرفتار آن هستند تربیت می‌کنند . بنابراین بسیاری از بدحجابیها و بی‌بندوباریهای دختران جوان امروز ناشی از محرومیتهای آنان از تربیت صحیح دینی است قرآن کریم در آیه‌ای بیان کرده‌اند :‌ « یا ایها الذین امنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا و قودها الناس و الحجاره » و ای کسانیکه ایمان آورده‌اید ! خود و خانوادة خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید [5]. »بدیهی است محافظت از جهنم جز به تربیت صحیح ممکن نیست . البته پدر و مادرانی یافت می‌شوند که خود نسبت به نماز و حجاب مقیدند ولی نسبت به فرزندان خود و تربیت آنها غافل و ناآگاهند که همین غفلتها سبب انحرافات بچه ها و مایة رنج روحیه والدین می‌شوند[6] .

  1. آثار بدحجابی

الف : جدائی و طلاق

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

مقدمه 1

 

بخش اول : حجاب

فصل اول 6

  1. تعریف حجاب 7
  2. تاریخچه حجاب7
  3. حجاب چرا 7

فصل دوم : 11

  1. عوامل حجاب 12

الف : صعود به مراتب معنوی 12

ب : حجاب مانع اختلاط بی‌شرط 12

ج : پوشش سالم برای حفظ زن 12

د : حجاب جایگاه زن و فرهنگ پرهیز 14

هـ: حجاب و نظربازی از نظر قرآن 15

فصل سوم : منافع حجاب 17

فصل چهارم : سوالاتی در مورد حدود پوشش 22

 

بخش دوم : بی‌حجابی

فصل اول :1- تعریف بی‌حجابی 27

2-تاریخچه حجابی 27

3-شروع پیدا شدن نقشه بی‌حجابی در کربلا 29

فصل دوم : انواع بی‌حجابیها 30

فصل سوم : عوامل بی‌حجابی 33

الف : بی‌بند و باری 34

ب : فساد 35

ج : جهل و ناآگاهی 39

د : علل سیاسی 40

هـ : مرز باریک بی‌حجابی و فساد 40

ی : فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی 40

و : طلاق 43

فصل چهارم : راه‌های مبارزه با عوامل بی‌حجابی 44

الف : تقویت ایمان و اعتقاد 45

ب : احیاء ارزشها و فرهنگ اصیل اسلامی 45

ج : شناساندن الگوهای والا 46

فصل پنجم : پیامدهای بی‌حجابی 48

الف : پیامدهای فرهنگی ، عقیدتی بی‌حجابی 49

ب : پیامدهای اجتماعی بی‌حجابی 49

ج : پیامدهای اقتصادی 49

 

بخش سوم : بدحجابی

فصل اول : تعریف حجاب 54

فصل دوم : منشاء حرکتهای بدحجابی 57

فصل سوم : انواع بدحجابیها 60

فصل چهارم : ریشه‌های بدحجابی 63

1-مدگرایی 64

2-بی‌بند و باری 64

3-آزادی زن در روابط اجتماعی65

4-ممنوعیت سبب طغیان می‌شود 66

5-انگیزه جنسی 69

6-استفاده ناصحیح از پوشش 71

7-مورد توجه دیگران قرار گرفتن و جلب توجه کردن 72

8-عرضه و تقاضا 73

9-هوسرانی 74

10-کسب موقعیت 75

11-ضعف ایمان 75

12-دگرآزاری 76

13-اظهار غنای مالی 76

14-ملامت دیگران 77

15-تقلید 77

16-وبای اجتماعی 78

17-تشکیل مجامع و کانونهای بدحجابی 79

18-صید دلهای مردان 81

19-تعلیم و تربیت ناصحیح و نادرست 82

20-غرب‌زدگی 84

21-تهاجم فرهنگی دشمن 85

الف : گستره تهاجم فرهنگی 85

ب : انگیزه دشمن از تهاجم فرهنگی 85

ج : بهترین شگرد دشمنان مبارزه فرهنگی 87

د : ابزار تهاجم فرهنگی 88

هـ : تصور غلط از فرهنگ اسلامی 88

22-کمبود شخصیت 89

23-ارضاء تمایلات 92

24-حاکمیت فرهنگ غرب 92

25-استعمار و سوءاستفاده از بدحجابی 92

26-خودنمایی 93

فصل پنجم 95

1-عوامل بدحجابی 96

الف : عدم هماهنگی بین ارگانهای تبلیغی و فرهنگی 96

ب : تلاش تشکیلاتی احزاب و دسته جات وابسته ورشکستگان سیاسی 96

ج : گروهکهای منافقین 96

د : عقده حسارت و حس خودکم‌بینی 97

و : دگرگونی ارزشها 98

هـ : الگوهای ناهنجار 99

ی : خلاءهای درونی 100

2-انگیزه‌های بدحجابی 101

الف : انگیزه روانی و اجتماعی 101

ب : انگیزه اقتصادی 106

3-آفتهای بدحجابی 109

الف : پرهیز از چشم و هم‌چشمی در رقابتها 109

ب : خشم و تندخویی 109

فصل ششم : 112

1-راه‌های مبارزه با عوامل بدحجابی 113

2-برخورد با پدیده بدحجابی 116

الف : برخورد با پدیده بدحجابی شمشیری دولب 116

ب : تدبیر را جایگزین احساس کنیم 118

ج : تدوین قانون حجاب 20 خبر ، 2 تکذیب 122

د : شیوه برخورد با بدحجاب غیرمنطقی و منطقی 125

فصل هفتم : 1-پیامدهای بدحجابی127

الف : پیامدهای بدحجابی 128

ب : پیامد اقتصادی ، فرهنگی 128

2-آثار بدحجابی 132

الف : جدایی و طلاق 132

ب : فساد اجتماعی 133

ج : سقوط شخصیت زده 133

د : تکذیب آیات الهی 133

و : احساس پوچی 134

هـ : ایجاد غفلت 134

ی : بدآموزی135

نتیجه : 136

منابع و مآخذ137


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه آماده: بررسی حجاب و ریشه و عوامل موثر و راه‌های مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی - 242 صفحه فایل ورد word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد