مقدمه
در طول قرن پیشین آموزش عالی در کشورهای توسعه یافته و همچنین در کشورهای ذر حال توسعه
هم به لحاض تعدد مراکز آموزش عالی و هم به لحاض تعدد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف رشدی بسیار سریع داسته است
همگام با این،درخاست عمومی براسی دستیابی به آموزش عالی نیز بسیار پرحجم بوده است.با توجه به نقشی که دانشگاه ها
در تولید عتم و تکنولوژی و پیشرفت علمی هر جامعه به عهده دارند و نقش محوری که در فرایند توسعه
هر کشور ایفا میکنند،نگاه صاحب نظران به عرضه و تقاضای آموزش عالی صرفا یک نگاه اقتصادی نبوده است
توجه به حفظ و اررتقا کیفیت دانشگاه ها در ابعاد مختلف درکنار رشد کمی آنها یکی از دغدغه های
اصلی صاحب نظران و نیز دولتها در کشورهای پیشرو و پیشگام در آموزش عالی بوده است.
ازینرو بحث ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بحث چالش برانگیزی در حوضه مجادلات
صاحب نظران بوده است و شیوه های گوناگونی مورد پیشنهاد و آزمون قرار گرفته است.
این فایل دارای29 صفحه و با فرمت وورد میباشد.
ارایه استانداردهای آموزشی و پیشنهاد ساختار تشکیلاتی و نظام اجرایی اعتبار گذاری دانشگاه علوم پزشکی