حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی -بررسی کیفی علل ترک در سیلردرزگیرهای مصرفی در خودروسازی ها

اختصاصی از حامی فایل دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی -بررسی کیفی علل ترک در سیلردرزگیرهای مصرفی در خودروسازی ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی -بررسی کیفی علل ترک در سیلردرزگیرهای مصرفی در خودروسازی ها


دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی -بررسی کیفی علل ترک در سیلردرزگیرهای مصرفی در خودروسازی ها

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
گرایش : مهندسی شیمی- طراحی فرایند

 

 


عنوان :
بررسی کیفی علل ترک در سیلردرزگیرهای مصرفی در خودروسازی ها

 

 

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است

 

 

 

فهرست مطالب :
چکیده
مقدمه
١ فصل اول : سیلانت ها
١- تعریف سیلانت ها و انواع آن…………………………………..…………………. ١ -١
٢- درزگیرهای پی وی سی……………………………………………………………… ٣ -١
٣…………………………………………………..…………………………… PVC ١- پلیمر -٢-١
٧……………………………………………….………………………… PVC ٢- خمیرهای -٢-١
٣- رئولوژی خمیرها ……………………………………………………………………….. ٩ -٢-١
٤- فرایندجامدشدن(پخت)خمیرهای پی وی سی…………………...……………. ١٣ -٢-١
١- تعیین میزان تکمیل فیوژن (پخت) در یک محصول خمیری………..……………… ١٦ -٤-٢-١
٥- مواد تشکیل دهنده پلاستیزولهای پی وی سی……………………...…………. ١٧ -٢-١
٦- رابطه خواص پلاستیزول با مواد تشکیل دهنده آن…………………………… ٢٠ -٢-١
١- استحکام کششی…………………………………………………………………… ٢٠ -٦-٢-١
٢- مدول کشسانی…………………………………..……………...…………………. ٢٢ -٦-٢-١
٣- ازدیاد طول نهائی ………………………………………………………………… ٢٤ -٦-٢-١
٤- سختی………………………………………………..………………….……………. ٢٤ -٦-٢-١
٥- دوام نرم کننده در آمیزه…………………………………………….…………… ٢٦ -٦-٢-١
٦- پایداری حرارتی………………………………..………………….……………… ٢٦ -٦-٢-١
٧- پایداری نوری………………………………………………………..…………….. ٢٦ -٦-٢-١
٧- ساخت خمیرهای پی وی سی………………………………………..……………. ٢٦ -٢-١
٢ فصل دوم : خصوصیات کیفی و تستهای آزمایشگاهی
١- مقدمه…………………………………………………………………………………………. ٢٩ -٢

٢- خصوصیات ظاهری ……………………………………………….…….………………. ٣٠ -٢
٣- گرانروی……………………………………………….…………………………………….. ٣١ -٢
٤- میزان مواد غیر فرار……………………..………………………………………………… ٣٢ -٢
٥- قابلیت انبارداری……………………………...…………………………………………… ٣٢ -٢
٦- حجم تخلیه از نازل………………………………………….…………….……………… ٣٣ -٢
٧- خصوصیت قلمخوری……………………………………….……………….………….. ٣٣ -٢
٨- چسبندگی…………………………………………………….………….………………….. ٣٤ -٢
٩- سختی…………………………………………………………………….………………….. ٣٥ -٢
١٠ - خمش……………………………………………………………….……………………… ٣٥ -٢
١١ - ازدیاد طول……………………………………………………….………….……………. ٣٦ -٢
١٢ - استحکام کششی…………….………………………………….……………………….. ٣٨ -٢
١٣ - استحکام برشی……………………………………………………….………………….. ٣٩ -٢
١٤ - خستگی……………………………….……………………………….…………………… ٤٠ -٢
١٥ - پخت در دمای بالا……………….……………………………………………………… ٤٢ -٢
١٦ - پخت در دمای کم……………………………….……………………………………… ٤٣ -٢
١٧ - مقاومت در سیکل حرارتی……………………..…………………………………….. ٤٣ -٢
١٨ - مقاومت در مقابل رطوبت………………………………….…………………………. ٤٤ -٢
١٩ - زرد شدن…………………………………………..………………………….…………… ٤٤ -٢
٣ فصل سوم : طرح مساله
١- مشکلات کیفی سیلر درزگیر در خط تولید خودرو………………..…………….. ٤٧ -٣
٤ فصل چهارم : بررسی علل ترک (کارهای عملی)
١- مقدمه………………………………………………………………………………………. ٥٣ -٤
٢- فرایند سیلرکاری واعمال حرارت درخط رنگ خودرو……….……………….. ٥٥ -٤
(علل ناشی از فرایند پخت)

٣- بررسی علل ساختاری …………………………………………………………….. ٦٠ -٤
(علل ناشی از خواص و ترکیبات سیلر درزگیر)
١- بررسی استانداردهای خودروسازی………………………………………………. ٦٠ -٣-٤
٢- انجام تستهای آزمایشگاهی……………………………………...………………….. ٧٠ -٣-٤
١- استحکام کششی و ازدیاد طول و مدول الاستیسیته…………..…………….. ٧٠ -٢-٣-٤
٢- استحکام برشی………………………………………………………………….. ٧٦ -٢-٣-٤
٣- خستگی………………………………………………………………………….. ٧٦ -٢-٣-٤
٤- سختی و مقاومت خمشی………………..…………………………………….. ٧٧ -٢-٣-٤
٥- تست پخت در دمای زیاد………………..……………………………………. ٧٧ -٢-٣-٤
٦- تست پخت در دمای کم………………………………………………………. ٧٧ -٢-٣-٤
٤- بررسی رابطه ضخامت سیلردرزگیر با ایجاد ترک …………..………… ٧٨ -٤
٥- فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
١- نتیجه گیری……………………………………………………………………………… ٨٠ -٥
١- نتایج حاصل از تستهای آزمایشگاهی……………………….………..………….. ٨٠ -١-٥
٢- نتایج حاصل از بررسی وضعیت خط تولید………………..…………………… ٨٠ -١-٥
٣- نتایج حاصل از رابطه خواص با ترکیبات درزگیر……………………………. ٨٠ -١-٥
٤- جمع بندی……………………………………………………….……………………… ٨١ -١-٥
٢- پیشنهادات……………………………………………………….………………………. ٨٢ -٥
مراجع فارسی
مراجع انگلیسی

 

 

 

چکیده :
در عملیات پوشش دهی و رنگ قطعات فلزی معمولا ضخامت پوشش در محل های
اتصال بین سطوح، درزها و شیارهای موجود در قطعه کمتر از بقیه سطوح است و این
قسمتها امکان مناسبی برای شروع خوردگی می باشند. لذا همواره قبل از رنگ آمیزی
نهائی قطعه، این قسمتها با موادی به نام سیلر یا درزگیر پوشانده می شوند.
در این تحقیق انواع سیلانت ها و بطور خاص درزگیرهای مورد مصرف در صنعت
خودروسازی که برای جلوگیری از خوردگی سطح استفاده می شوند مورد بحث و بررسی
قرارگرفته و متداول ترین آنها که غالبا برپایه پلاستیزولهای پی وی سی می باشند از حیث
نحوه ساخت و مواد تشکیل دهنده توضیح داده شده اند. همچنین روشهای اندازه گیری
خواص مکانیکی و حرارتی درزگیرها ارائه شده و مشکل ترک سیلر درزگیر در خط رنگ
خودروی وانت نیسان شرکت زامیاد مطرح شده است. علل بروز مشکل از دو منظر
ساختار مواد و شرایط اعمال و پخت درزگیر مورد بررسی دقیق قرارگرفته است.
چهار نمونه درزگیر با فرمولاسیون و خواص کیفی مختلف در خط تولید اعمال شده و
تمایز بین نمونه مطلوب و سایر نمونه ها از لحاظ خواص مکانیکی و حرارتی تعیین
گردید. در نهایت مشخص شد که شرایط بهینه برای اعمال و پخت سیلر که در ممانعت از
ایجاد ترک بسیار مؤثر است شامل پخت کامل در دمای ١٤٠ درجه سانتیگراد، ضخامت
لایه سیلر کمتر از ٨ میلیمتر، و میزان خاصیت ازدیاد طول بیش از ١٥٠ درصد می باشد.
همچنین مشخص گردید که بمنظور افزایش میزان ازدیاد طول ماده می بایست میزان نرم
کننده در فرمولاسیون درزگیر افزایش یافته و از میزان پرکننده کاسته شود.

 

 

نکته: فایلی که دریافت می‌کنید جدیدترین و کامل‌ترین نسخه موجود از پروژهپایان نامه می باشد.

 

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت (PDF ) در اختیار شما قرار می گیرد.

 

تعداد صفحات :99


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد