حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تعادل خودرو در هنگام پیچیدن

اختصاصی از حامی فایل بررسی تعادل خودرو در هنگام پیچیدن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تعادل خودرو در هنگام پیچیدن


پایان نامه بررسی تعادل خودرو در هنگام پیچیدن

پایان نامه کارشناسی مکانیک خودرو با عنوان بررسی تعادل خودرو در هنگام پیچیدن در قالب word و تعداد 132 صفحه

مقدمه

در کاتالوگها یا دفترچه راهنمای خودروها ، در قسمت نوع سیستم تعلیق با نامهایی چون ؛ سیستم تعلیق مستقل ، مک فرسون ، پیچشی ، Multilink و ... مواجه می شویم ، اما متاسفانه اطلاعات عامه مردم ، درباره سیستم تعلیق و انواع و اجزای آن در حد بسیار اندکی می باشد ؛ در حدی که حتی برخی افراد نمی دانند سیستم تعلیق یا Suspension به کدام قسمت یا قسمتهایی از خودرو اطلاق می شود ، بنابراین در این مطلب سعی خواهد شد فلسفه وجود این سیستم ، اجزا تشکیل دهنده و انواع مختلف آن همراه با مزایا و معایب هر کدام مورد بررسی قرار گیرد .

فهرست مطالب

   

فصل اول : سیستم تعلیق

1-1فلسفه وجود سیستم تعلیق. 2

2-1فنر ( Spring ) : 3

1-1-2کمک فنر ( Shock Absorber یا Damper ) : 3

3-1انواع فنرها 4

۱-3-1 فنر مارپیچ ( Coil Spring ) : 4

۲-3-1 فنر تخت ( Leaf Spring ) : 6

۳-3-1 میله پیچشی ( Torson Bar ) : 8

۴-3-1 فنر هوایی ( Air Spring ) : 9

۵- 3-1فنر لاستیکی ( Rubber Spring ) : 10

4-1نقش تایرها در سیستم تعلیق. 10

فصل دوم : سیکل ها

1-2سیکل فشرده شدن ( Compression Cycle ) : 15

2-2سیکل باز شدن ( Extension Cycle یا Rebound ) : 16

3-2انواع کمک فنرها 17

1-3-2دو تیوپه 18

2-3-3دو تیوپه گازی. 18

3-3-2دو تیوپه هیدرولیکی. 20

4-3-2دو تیوپه Foam Cell 20

5-3-2تک تیوپه 21

6-3-2با مخزن بیرونی. 22

4-2زمان تعویض... 24

5-2کارسیستم تعلیق. 24

6-2کمک فنر چه وظیفه ای دارد؟ 26

7-2حرکت در پیچ. 27

1-7-2حرکت آهسته در پیچ: 28

2-7-2 حرکت سریع در پیچ. 28

3-7-21 تأثیر نیروی پیچ در تایر. 28

8-2معادلات پیچ. 31

1-8-2فرمان پذیری طبیعی خودرو در پیچ: 33

2-8-2فرمان پذیری کم خودرو در پیچ. 34

3-8-2فرمان پذیری زیاد خودرو در پیچ: 35

9-2سرعت مشخصه: 38

10-2سرعت بحرانی. 39

1-10-2عوامل سرعت بحرانی و تأثیر آن بر رفتار خودرو. 39

11-2 تغییر گرادیان فرمان پذیری: 40

1-11-2 انحراف خودرو. 41

12-2 زاویه لغزش جانبی: 43

13-2 حاشیه استاتیکی: 45

14-2 پایداری حرکت خودرو در پیچ: 47

15-2آزمایش واژگونی: 52

16-2حرکت در جاده ای با شیب عرضی: 54

17-2حرکت خودرو در پیچ با ارتفاع خاک ریز عرضی جاده 56

 

فصل سوم : تعادل خودرو هنگام پیچیدن

 

2-3روش پیدا کردن مرکز غلتش و محور غلتش در تعلیق های ثابت.. 60

3-3 تعلیق ثابت مجهز به میله پانارد و لوله کنترل گشتاور. 61

1-3-3  تلیق ثابت با سه اهرم طولی و اهرم پانارد (شکل 4-3) 62

2-3-3 تعلیق ثابت عقب با چهار اهرم طولی غیر موازی (شکل 5-3) 63

3-3-3 تعلیق ثابت عقب با دو اهرم طولی موازی و دو اهرم طولی غیر موازی (شکل 6-3) 65

4-3-3 تعلیق ثابت عقب با دو اهرم موازی و یک اهرم مثلثی شکل (شکل 7-3) 66

5-3 روش پیدا کردن مرکز غلتش و محور غلتش در تعلیق های مستقل. 67

1-5-3تعلیق طبق دار دوبل. 69

2-5-3 تعلیق مستقل مک فرسون: 73

3-5-3 تعلیق مستقل با دو اهرم دو شاخه خم شونده: 77

6-3روش پیدا کردن نقطه آنی دوران و مرکز غلتش.. 79

1-6-3 تعلیق مستقل با اهرم عرضی متقارب و هندسه نقطه غلتش مثبت: 80

2-6-3وقتی اهرم های عرضی غیر متقارب و هندسه نقطه غلتش منفی. 82

3-6-3 تعلیق مستقل با اهرم عرضی موازی افقی. 83

4-6-3 تعلیق مستقل با اهرم عرضی موازی مایل. 83

7-3 میله ضد غلتش.. 85

1-7-3 انتخاب میله ضد غلتش.. 87

8-3 میله پانارد 92

9-3تغییر موقعیت نقطه ثقل (CG) 94

10-3 ارتفاع بدنه خودرو. 96

11-3 تغییر اندازه تایر و مشکلات تولید شده 98

12-3 روش تنظیم ارتفاع بدنه خودرو. 98

1-12-3 تعلیق مستقل مک فرسون. 99

2-12-3تعلیق با فنر برگی یا شمشی. 100

3-12-3تعلیق با فنر پیچشی. 101

13-3توزیع نیرو در محورهای جلو و عقب.. 103

2-13-3عوامل موثر بر درصد وزن قطری خودرو. 106

3-13-3 روش محاسبه درصد وزنی طرف چپ خودرو. 107

4-13-3 محاسبه درصد وزن قطری خودرو. 108

5-13-3 روش توزیع وزن استاتیکی خودرو. 109

6-13-3محاسبه وزن ایده آل. 114

14-3تأثی زوایای چرخ بر دینامیک حرکت.. 117

15-3زوایای چرخ. 118

16-3 کستر CASTER.. 119

1-16-3 خواص کستر مثبت و منفی. 120

17-3 زاویه کسبرCamber 121

17-3زاویه محور چرخش جلو (کینگ پین) 124

1-17-3 زاویه کلی. 124

18-3 شعاع فرمان یا شعاع کشیده شده چرخ روی زمین هنگام پیچیدن. 125

19-3تواین و تواوت در چرخ های جلو. 125

20-3دلایل ایجاد تواین در چرخ های جلو. 126

21-3 تواوت در پیچ. 128

22-3اصل آکرمان. 129

منابع. 130


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد