حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix 100 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix 100 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 105

 

مفاهیم شبکه در

سیستم عامل UNIX

1-3- تاریخچه توسعه و تکامل یونیکس

تاریخچه طولانی یونیکس که می توان گفت بخشی از آن خوب و بخشی از آن بد می باشد , مطالعه ای است در پشتکار و استقامت, تغییرات ناگهانی در جهت توسعه نرم افزار, و جشن پیروزی تکنولوژی خوب بر روش برخورد هرج و مرج طلبانه ای که بعضی اوقات صنعت کامپیوتر با محصولات خوب پیش می گیرد .

به دهه 1960 برمی گردیم , هنگامی که پیشرفت و توسعه کامپیوتر حوزه کاری تعداد اندکی شرکتهای پیشگام در صنعت و دانشگاههای پیشرو بود . در این دوران اغلب تحقیقات در آزمایشگاههای بل , ام آی تی , و جنرال الکتریک ( تولیدکننده پیشروی کامپیوتر در آن زمان) صورت می گرفت . این سه کانون تحقیقاتی بر روی سیستم عاملی به نام

( Multiplexed Information and Computing System) MULTICS برای کامپیوتر بزرگ GE 645 تشریک مساعی کرده بودند . MULTICS پیروزی کاملی نبود, و بنابراین با شایستگی کنار گذاشته شد ( به همین ترتیب تلاشهایی که بر روی کامپیوترهای GE صورت گرفت) .

در 1969, کن تامپسون محققی در آزمایشگاههای بل و یکی از طراحان MULTICS , بازی Space Travel را برای MULTICS نوشته بود . در روزهای اشتراک زمانی, کاربران باید برای زمانی که بر روی کامپیوتر بزرگ صرف می کردند, هزینه می پرداختند . احتمالا Space Travel بازی خوبی بوده است, اما بر روی کامپیوتر بزرگ GE به خوبی اجرا نمی شد و برای بازی 75 دلار هزینه در بر داشت . حتی برای یک آزمایشگاه تحقیقاتی نیز این مقدار اسراف وحشتناکی محسوب می شد, بنابراین کن تامپسون و همکارش دنیس ریچی بازی را باز نویسی کردند تا بر روی کامپیوتر DEC PDP-7 که آن موقع در آزمایشگاههای بل بدون استفاده بود, اجرا شد . اما به منظور بردن Space Travel به DEC , تامپسون باید سیستم عامل جدیدی برای آن می نوشت و در همین نقطه بود که یونیکس امروزی ریشه گرفت .برایان کرنیگان دیگر محقق آزمایشگاههای بل به این سیستم عامل, لقب (Uuniplexed Information and computing System) UNICS را داد . سیستم عامل فوق در این راه به عنوان یونیکس شناخته شد و به کامپیوترهای قدرتمند تری منتقل گردید . در سال 1972, یونیکس به طرز دقیق بر روی 10 کامپیوتر در حال اجرا بود, و در سال بعد تامپسون و ریچی, یونیکس را با زبان برنامه نویسی C بازنویسی کردند . زبان برنامه نویسی C قابل حمل تر بود و کمک کرد که یونیکس به سیستم عاملی تبدیل شود که می توانست بر روی انواع متفاوتی از کامپیوترها اجرا گردد .یونیکس به عنوان یک محصول توسط سرپرست حقوقیش AT&T دچار مشکل شد, چون دولت از معرفی محصولات کامپیوتری به صورت تجاری جلوگیری می کرد؛ این موضوع تا پیش از تجزیه AT&T سایر بازیگران را از صحنه بازار کامپیوتر خارج سازد. به دلیل تقاضا, AT&T اصلا یونیکس را به دانشگاهها, دولت و بعضی از شرکتها بخشید ( با مطالبه قیمتی اسمی به منظور پرداختن هزینه مواد اولیه ) .

یونیکس در بین سالهای 1974 تا 1979 در واقع یک محصول تحقیقاتی بود که در دانشگاهها به منظور مقاصد آموزشی محبوبیت یافته بود . یونیکس 2974 شباهت چندانی به یونیکس 1979 نداشت؛ در طی این سالها برنامه های کمکی و ابزارهای بسیاری به یونیکس افزوده شدند و در همان زمان نیز صنعت کامپیوتر به سرعت توسعه یافت و با این توسعه, بازار بالقوه یونیکس رشد پیدا می کرد .

در این زمان توسعه یونیکس به آزمایشگاههای بل و AT&T محدود نمی شد . در سال 1974 دانشگاه برکلی کالیفرنیا کار خود را بر روی یونیکس آغاز کرد و Berkeley Software Distribution را تولید نمود . BSD, شامل بسیاری از برنامه های کمکی متداول مانند ویرایشگر متن vi و پوسته C بود که می توانیم آنها را در یونیکس امروزی پیدا کنیم . تحقیق بر روی BSD تا امروز ادامه دارد .

اما یکی از معماران BSD به نام بیل جوی, سان میکروسیستمز را پریشان و هیجان زده نمود و در آنجا کار تحقیقات و توسعه خود را بر روی یونیکس پیشرفت داد . امروزه سان یکی از رهبران بازار ایستگاه کاری یونیکس است ( مجموعه SPARCstation این شرکت برای اغلب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پایان نامه مفاهیم شبکه در سیستم عامل unix 100 ص

تحقیق درمورد پروتل 56 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد پروتل 56 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 56

 

این نرم افزار محصول شرکت Design Explorer 99 SE است

Proteکه در صنعت بیشتر با نامProtel شناخته شده است. این نرم افزار ابزاری حرفه ای برای طراحی فیبر مدار چاپیمیباشد.صنعت طراحی PCB در ایران بر پایه این نرم افزار استوار است و بیش از 99 درصدشرکتها و کارخانجات و کارگاهها از این نرم افزار استفاده می کنند حتی اکثر شرکت هایفعال در زمینه صنعت الکترونیک مسلط بودن به این نرم افزار را جزو شرایط استخدام نیرویکار خود قرار میدهند پس یادگیری این نرم افزار و طراحی به کمک آن جزو الزامات برای یکدانشجوی برق یا کسی که در زمینه الکترونیک فعالیت می کند ، میباشد.در این سری از آموزش نرم افزار پروتل سعی خواهیم کرد تا با بهره گیری از تصاویر گویا بههمراه توضیحات کافی به تمامی جزئیات و نکاتی که برای طراحی یک مدارچاپی به کمکاین نرم افزار نیاز است بپردازیم.فرض ما بر این است که کاربر مورد نظر نرم افزار پروتل را بر روی سیستم خود نصب کردهو نیز اقدام به کرک آن نموده است تا قفل نرم افزار باز شده و اجازه طراحی در آن داده شودهمچنین کاربر با اصطلاحات اولیه الکترونیک و تاحدودی با زبان انگلیسی آشنا است.مراحل طراحی یک مدار چاپی به کمک پروتل به شرح زیر میباشد که بعداً به تفصیل دربارههر مرحله صحبت خواهیم کرد:01) ایجاد فضای کار و فایلهای موردنظر در پروتل02) جستجو و انتخاب قطعات مدار مورد نظر از کتابخانه نرم افزار03) چیدن قطعات مدار در داخل فضای طراحی04) وصل کردن قطعات به یکدیگر با توجه به نقشه05) ایجاد نت لیست از مدار مورد نظر ( اتصال اولیه و موقت بین قطعات )06) انتخاب و تعیین تعداد لایه های مورد نیاز در مدار07) مشخص نمودن محدوده و اندازه مدار و چیدن فوت پرینت قطعات در جاهای مناسب بورد08) وصل کردن قطعات به یکدیگر با استفاده از ترک ها که به دو صورت دستی و اتوماتیک قابل اجراست09) بازرسی نهایی مدار به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه10) مشاهده سه بعدی مدار طراحی شده به منظور مجسم نمودن درستی جایگذاری قطعات11) انتخاب لایه ها و پرینت گرفتن از طراحی نهایی

حال پنجره اصلی پروتل را با نام design expolrerاجرا کنید

پروزه خود را ایجاد کنیم. از منوی new گزینه file را انتخاب کنید ازمنوی:این پنجره دارای دو سربرگ Location و Password است در سربرگ Location ما نام و محل ذخیره شده دیتا بیسپروژه خود را تعیین می کنیم. دیتا بیس فایلی است با پسوند ddb و از نوع استاندارد MS Access که تمامی فایلهای پروژه ما اعم از شماتیک ، پی سی بی ، نت لیست و ... را در خود ذخیره می کند البته ما می توانیم هریک از این فایل ها را بطور جدا گانه و خارج از دیتا بیس ذخیره کنیم چون معمولاً حجم دیتابیس بالای 10 مگابایتمیشود. در فیلد Database File Name نام پروزه خود را بنوبیسید مثلاً Sample.ddb و محل ذخیره دیتا بیس را باکلیک بر روی دکمه Browse مشخص کنید. اگر پروزه شما یک پروزه محرمانه یا به اصطلاح خودمانی "خفن" استمیتوانید با رفتن به سربرگ Password بر روی پروژه خود رمز عبور بگذارید با کلیک بر روی این سربرگ و انتخابگزینه Yes مطابق شکل زیر و تایپ کردن پسورد مورد نظر خود در دو فیلد زیر میتوانید بر رو پروژه خود پسورد بگذاریداگر مایل به این کار نیستید گزینه No را در سربرگ Password انتخاب کنید. حال بر روی دکمه OK کلیک کنید تادیتابیس پروژه شما ایجاد گردد. حال پنجره ای جدید با نام sample.ddb در داخل پنجره اصلی Design Explorer بازمیشود.در این قسمت شما دو بخش را مشاهده می کنید یکی بخش سمت چپ نرم افزار یا Explorer که تمامیفایل ها و عملیات انجام شده توسط شما را بصورت ساختار درختی نشان میدهد و دیگری پنجره اصلیsample.ddb که از سه بخش Design Team ، Recycle Bin ، Document تشکیل شده است. تمامی فایل هاو اسناد تولید شده توسط ما در بخش Document ذخیره میشود فایلهای پاک شده یا حذف شده به Recycle Bin می رود. بخش Design Team همان طور که از نامش مشخص است برای پروژه های گروهی میباشد بر رویDesign Team کلیک کنید تا وارد این بخش شویداین بخش شامل سه قسمت Members ، Permissions ، Sessions میباشد. قسمت Members مشخص کنندهنفراتی است که به پروژه دسترسی دارند بر روی Members کلیک کنید Admin مدیر کل پروژه میباشد و Guest مشخص کننده سایر نفراتی است کرد اجازه دسترسی به پروژه را دارند.در قسمت Description نیز توضیحات مربوط به هر کاربر نشان داده شده است اگر بر روی Guest راست کلیک کنیدسه گزینه مشاهد خواهید کرد که با کلیک بر روی New Member میتوانید کاربر جدید با پسورد اختصاصی برایدسترسی به پروژه ایجاد کنید بر روی این گزینه کلیلک کنیددر قسمت Name نام کاربرمرد نظر در قسمت Description توضیحات مربوط به وضایف کاربرد و در قسمت Passwordرمز عبور اختصاصی کاربر جدید تایین میشود حال بر روی OK کلیک کنید تا این کاربر جدید ایجاد شود. برای حذفکاربر بر روی کاربر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید و برای ویرایش مشخصات یک کاربربر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. به قسمت Design Team باز گشته و به بخشPermissions بروید در این بخش کارها و عملیاتی که هر یک از کاربرها میتوانند انجام دهند مشخص میشودمثلاً Admin در این پروژه مجاز به انجام کارهایی مانند Read , Write , Delete , Create هست در حالی که Guestیا کاربران تعریفی فقط مجاز به انجام Read هستند. شما میتوانید برای هریک از کابرها محدوده دسترسی و مجوزانجام کار های گوناگونی مثل Read , Write , Delete , Create را صادر کنید برای این منظور بر روی کاربر موردنظر راست کلیک کرده و گزینه New Rule را انتخاب کنیددر قسمت User Scope نام کاربر مورد نظر ، در قسمت Document Scope محدوده دسترسی کاربر و در قسمتPermissions مجوز کاری مورد نظر را مشخص میکنیم مثلاً در این مثال کاربر Saber در محدوده Design Teamمجاز به انجام هر کاری است غیر از پاک کردن اسناد و فایلها. همانند قسمت قبل نیز برای حذف یک کاربر از گزینه Delete و برای ویرایش مشخصات و ویژگی ها از گزینه Properties استفاده می کنیم.دوباره به قسمت Design Team برگشته و این بار به بخش Sessions برویددر این قسمت ما اطلاعاتی کلی درباره پروژه مورد نظر


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پروتل 56 ص

تحقیق درمورد پول 8ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد پول 8ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

پول

پول در تعریف ابتدایی آن وسیله ،قطعه، شی، یا چیزیست که انسان‌ها برای تبادل خواسته ها،خدمات، کالاهای نیازها از آن استفاده می‌کنند.

عبارت‌است‌از آن چیزی که در داد و ستد و مبادله مورد قبول عموم افراد جامعه باشد و تعریف رایج آن به‌صورت مقابل می باشد:

M1=CU+DD

که در آن M حجم‌پول، CUاسکناس و مسکوکات در دست مردم و DD سپرده‌های دیداری (سپرده‌های جاری که با صدور چک برای افراد قابل برداشت می باشد) می‌باشند. تعریف دیگری که برای پول ذکر می‌شود، تعریف گسترده پول یا حجم نقدینگی می باشد و به‌صورت زیر تعریف می‌شود:

M2=CU+DD+T=M1+T

که در آن T سپرده‌های مدت دارو پس انداز (شبه پول ) می باشد. تعریف دیگرنیز برای پول وجود‌دارد، ابزاری است که برای خرید کالاها و خدمات یا بازپرداخت بدهی‌ها به کار می‌رود. معمولا سه وظیفه سنتی برای پول ذکر شده که عبارتند از : وسیله مبادله ، واحد شمارش یا سنجش و ذخیره‌ارزش یا ثروت

بانک مرکزی در کشورها وظیه‌انتشار اسکناس را به عهده دارد، این بانک از ذخایر ارزی (ذخایری از ارزهای معتبر دنیا مانند دلار و پوند)، ذخایر طلا، مطالبات از دولت و مطالبات ارز بانک‌های تجاری بعنوان پشتوآن‌های برای انتشار اسکناس استفاده می کند. در مقابل ترازنامه بدهی بانک مرکزی، همان اسکناس و مسکوکات در دست مردم، ذخایر قانونی اضافی و احتیاطی بانک‌های تجاری می باشند. بانک مرکزی بایستی به‌ازای دارایی‌های خود اسکناس منتشر کند ولی در برخی موارد مانند اعطای اعتبار و وام به بانک‌های‌تجاری به‌جای انتشار اسکناس و تحویل آن به بانک‌تجاری می‌تواند به‌صورت دفتری حساب آن بانک را بستانکار کند و به‌آن حق اعطای وام به وام‌ گیرندگان خود را بدهد.

مدلی برای مکانیسم خلق پول

در اینجا به مفهوم ضریب فزاینده می پردازیم، وقتی بانک مرکزی با افزایش پایه پولی (انتشار اسکناس) مثلا 1ریال منتشر می کند این پول دردست مردم قرار می گیرد بخشی از اسکناس به‌صورت سپرده نزد بانک‌های‌تجاری نگهداری می شود، سپس بانک‌ها بخشی از این سپرده را به‌صورت ذخایر قانونی و اضافی نزد بانک مرکزی نگهداری می کنند و بخشی دیگر را با اعطای وام به وام‌گیرندگان به‌صورت سپرده‌های‌دیداری اعطاء می‌شود این روند همین‌طور ادامه پیدا می‌کند و در واقع پول اعتباری به‌وجود می‌آید. و فرآیند تکاثری خلق پول توسط بانک‌های تجاری نیز همین موضوع است. در زیر به بیان ریاضی این موضوع می‌پردازیم:

CU=cd.DD

این رابطه بیان‌کننده آن‌است که کل اسکناس و مسکوکات نگهداری شده توسط مردم برابراست با نسبت اسکناس به سپرده( cd ) ضربدر کل سپرده‌های دیداری:

RR= rr. DD

این رابطه نیز نشان دهنده‌آن ‌است که کل ذخایر قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی RR، برابربا نرخ ذخیره قانونی ضربدر کل سپرده‌های دیداری نزد بانک‌های تجاری:

ER= er. DD

این رابطه نیز نشان دهنده کل ذخایراضافی بانک‌ها( ER) برابر با نرخ ذخیره‌اضافی ضربدر وکل سپرده‌های‌دیداری مردم نزد بانک‌های تجاری حال به‌بررسی محاسبه پایه‌پولی از جهت مصارف می‌پردازیم. ) CU+RR+ER = همانطور که می دانیم چون و صورت کسر بزرگ‌تر از یک خواهد بود پس همواره بیش از پایه‌پولی عرضه‌پول وجود خواهد داشت که مازاد عرضه‌پولی بر اثر اعطای وام بانک‌های‌تجاری و ایجاد پول‌اعتباری به‌وجود می آید.

بررسی عوامل موثر بر حجم‌پول

با توجه به رابطه بالا می توان عوامل که سبب تغییر حجم‌پول می شود را به‌طور خلاصه به‌صورت زیر برشمرد: 1- تغییر پایه پولی، 2- تغییر نسبت اسکناس به سپرده cd 3- تغییر نرخ ذخیره قانونی، rr 4- تغییر نرخ ذخیره‌اضافی، er واضح است که هر عاملی که سبب افزایش پایه‌پولی شود، عرضه‌پول را نیز افزایش می‌دهد. مقدار تغییر در عرضه‌پول نیز با ضرب کردن ضریب فزاینده خلق پول در تغییر پایه‌پولی به‌دست می‌آید. ابتدا به بررسی اثر تغییر در ذخایر‌ارزی روی حجم‌پول می‌پردازیم: فرض شود ذخایر‌ارزی افزایش یابد و مازاد تراز‌پرداخت‌ها داشته باشیم، این مازاد ذخایر‌ارزی بانک‌مرکزی را مجبور می‌کند که با انتشار اسکناس و یا از طریق بستانکار کردن حساب بانک‌های‌تجاری و افزایش ذخایر‌اضافی سبب افزایش پایه‌پولی و عرضه‌پول می‌شود. افزایش ذخایر طلا نیز مانند ذخایر‌ارزی است که وقتی در حساب بستانکار بانک‌مرکزی افزایش یافت، این بانک بایستی با انتشار اسکناس یا ایجاد اعتبار برای بانک‌های تجاری آن‌را متوازن‌کند. افزایش مطالبات بانک‌مرکزی از دولت به دو روش،تامین مستقیم بودجه دولت و خرید اوراق‌قرضه دولتی توسط بانک‌مرکزی در بازار سبب افزایش پایه‌پولی (به‌دلیل افزایش دارایی‌های بانک‌مرکزی) میشود و بانک‌مرکزی از طریق انتشار اسکناس یا ایجاد اعتبار در نزد بانک‌های تجاری ترازنامه خود را متوازن می‌کند. البته گاهی اوقات بانک‌مرکزی برای خنثی‌کردن اثر تراز‌پرداخت‌ها بر عرضه‌پول اقدام به خرید و فروش اوراق‌قرضه دولتی می‌کند که به‌آن خنثی‌سازی یا عقیم‌سازی می‌گوییم. مطلبات بانک‌مرکزی از بانک‌های تجاری نیز سبب افزایش پایه‌پولی می‌شود. چنانچه بانک‌مرکزی اعتبارات و وام به بانک‌های‌تجاری اعطا‌کند حساب این بانک‌ها نزد بانک‌مرکزی بستانکار می‌شود و بانک‌مرکزی ذخایر‌اضافی این بانک را در حساب بدهی خود افزایش داده و قدرت وام‌دهی آن‌ها را بالا می‌برد و در واقع ذخایر‌اضافی بانک‌ها نزد بانک‌مرکزی به‌تدریج به ذخایر‌قانونی تبدیل می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پول 8ص

تحقیق درمورد پروژه معماری کامپیوتر موضوع RAM 23 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد پروژه معماری کامپیوتر موضوع RAM 23 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 23

 

پروژه درس معماری کامپیوتر

موضوع :

استاد ارجمند:

جناب آقای مهندس عسگری

تهیه و تنظیم :

سید عباس علوی مقدم

حافظه(RAM(Random Access Memory شناخته ترین نوع حافظه در دنیای کامپیوتر است . روش دستیابی به این نوع از حافظه ها تصادفی است . چون می توان به هر سلول حافظه مستقیما" دستیابی پیدا کرد . در مقابل حافظه های RAM ، حافظه های(SAM(Serial Access Memory وجود دارند. حافظه های SAM اطلاعات را در مجموعه ای از سلول های حافظه ذخیره و صرفا" امکان دستیابی به آنها بصورت ترتیبی وجود خواهد داشت. ( نظیر نوار کاست ) در صورتیکه داده مورد نظر در محل جاری نباشد هر یک از سلول های حافظه به ترتیب بررسی شده تا داده مورد نظر پیدا گردد. حافظه های SAM در مواردیکه پردازش داده ها الزاما" بصورت ترتیبی خواهد بود مفید می باشند ( نظیر حافظه موجود بر روی کارت های گرافیک ). داده های ذخیره شده در حافظه RAM با هر اولویت دلخواه قابل دستیابی خواهند بود.

این حافظه بعنوان حافظه با دسترسی تصادفی نامیده شده است، بدلیل اینکه می توانیم به هر سلول حافظه مستقیما دستیابی داشته باشیم. در اصل این حافظه بعد از CPU ، مهمترین بخش اجرایی کامپیوتر به حساب می آید. مثل ریز پردازنده، تراشه حافظه از یک مدار یکپارچه یا IC می باشد که از میلیونها ترانزیستور و خازن ساخته شده است. در بیشتر این حافظه ها، DRAM یا حافظه با دسترسی تصادفی پویا، یک زوج ترانزیستور و خازن برای ایجاد یک سلول حافظه وجود دارد که نمایانگر یک بیت از اطلاعات است. چنین خازنی بیت اطلاعاتی 0 یا 1 را نگاهداری می کند. ترانزیستور بعنوان سوئیچی عمل می کند که امکان اینکه مدارات کنترل روی تراشه حافظه ، خازن یا تغییر موقعیت را بخوانند را فراهم می آورد. خازن مثل ظرف کوچکی است که توانائی ذخیره  الکترونها را دارا می باشد. جهت ذخیره یک 1 در سلول حافظه، خازن از الکترونها پرمی گردد و برای ذخیره یک 0 آن خازن خالی می گردد. انواع حافظه RAM عبارتند از: SPAM یا حافظه با دسترسی تصادفی ایستا: برای هر سل حافظه از چندین (چهار تاشش) ترانزیستور استفاده می نماید و در هر سلول خازن وجود ندارد. این حافظه برای حافظه Cache استفاده می گردد. حافظه DRAM یا حافظه با دسترسی تصادفی پویا: دارای سلولهای حافظه، با یک زوج ترانزیستور و خازن است و نیاز به Refresh دائم دارد. حافظه FPM DRAM : شکل اصلی DRAM بوده که تا زمان مرحله نهایی استقرار یک بیت اطلاعات و خواندن بیت، قبل از شروع بیت دیگر، منتظر می ماند. حداکثر سرعت انتقال به حافظه پنهان ال دو  ، 176 مگابایت در هر ثانیه است.این حافظه را حافظه فرار میگویند.با قطع جریان برق اطلاعات آن پاک میشود.وظیفه آن اجرای برنامه هاست.در واقع تمام برنامه ها برای اینکه اجرا شوند بایستی به حافظه Ram منتقل شوند.این وع حافظه ساختار پیچیده ای دارد که به دلیل نوع وظیفه آنها اجتناب ناپذیره. حافظه Ram از ۴ قسمت مختلف تشکیل شده که در زیر آمده است:

convetionall:این قسمت که 640kb است اولین قسمت حافظه Ram میباشد.این قسمت محیطی است که سیستم عامل Dos و تمام برنامه های تحت آن اجرا میشود.به برنامه هایی که در محیط یک سیستم عامل اجرا میشوند برنامه های تحت آن سیستم عامل گویند.

U.M.B:این قسمت که به حافظه فوقانی معروف است٬ قسمت بسیار مهمی از حافظه Ram میباشد.با استفاده از دستوراتی میتوان برنامه های تحت Dos را در این محل قرار داد.

H.M.A:این قسمت نیز محل نگهداری اطلاعات سخت افزاری میباشد.که اغلب فضاهای آن رزرو شده است.

Extended Memory:به بقیه فضای Ram (به جز آنهایی که در بالا آمد!) گفته میشود.به معنای حافظه گسترده.این قسمت بسته به فضای Ram دارای مقدار متفاوتی هست.

مبانی اولیه حافظه با اینکه می توان واژه " حافظه " را بر هر نوع وسیله ذخیره سازی الکترونیکی اطلاق کرد، ولی اغلب از واژه فوق برای مشخص نمودن حافظه های سریع با قابلیت ذخیره سازی موقت استفاده بعمل می آید. در صورتیکه پردازنده مجبور باشد برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود بصورت دائم از هارد دیسک استفاده نماید، قطعا" سرعت عملیات پردازنده ( با آن سرعت بالا) کند خواهد گردید. زمانیکه اطلاعات مورد نیاز پردازنده در حافظه ذخیره گردند، سرعت عملیات پردازنده از بعد دستیابی به داده های مورد نیاز بیشتر خواهد گردید. از حافظه های متعددی بمنظور نگهداری موقت اطلاعات استفاده می گردد. مجموعه متنوعی ازانواع حافظه ها وجود دارد . پردازنده با توجه به ساختار سلسله مراتبی فوق به آنها دستیابی پیدا خواهد کرد. زمانیکه در سطح حافظه های دائمی نظیر هارد و یا حافظه دستگاههائی نظیر صفحه کلید، اطلاعاتی موجود باشد که پردازنده قصد استفاده از آنان را داشته باشد ، می بایست اطلاعات فوق از طریق حافظه RAM در اختیار پردازنده قرار گیرند. در ادامه پردازنده اطلاعات و داده های مورد نیاز خود را در حافظه Cache و دستورالعمل های خاص عملیاتی خود را در رجیسترها ذخیره می نماید. تمام عناصر سخت افزاری ( پردازنده، هارد دیسک ، حافظه و ...) و عناصر نرم افزاری ( سیستم عامل و...) بصورت یک گروه عملیاتی بکمک یکدیگر وظایف محوله را انجام می دهند . بدون شک در این گروه " حافظه " دارای جایگاهی خاص است . از زمانیکه کامپیوتر روشن تا زمانیکه خاموش می گردد ، پردازنده بصورت پیوسته و دائم از حافظه استفاده می نماید. بلافاصله پس از روشن نمودن کامپیوتر اطلاعات اولیه ( برنامه POST) از حافظه ROM فعال شده و در ادامه وضعیت حافظه از نظر سالم بودن بررسی می گردد ( عملیات سریع خواندن ، نوشتن ) .در مرحله بعد کامپیوتر BIOS را ازطریق ROM فعال خواهد کرد. BIOS اطلاعات اولیه و ضروری در رابطه با دستگاههای ذخیره سازی، وضعیت درایوی که می بایست فرآیند بوت از آنجا آغاز گردد، امنیت و ... را مشخص می نماید. در مرحله بعد سیستم عامل از هارد به درون حافظه RAM استقرار خواهد یافت . بخش های مهم و حیاتی سیستم عامل تا زمانیکه سیستم روشن است در حافظه ماندگار خواهند بود. در ادامه و زمانیکه یک برنامه توسط کاربر فعال می گردد، برنامه فوق در حافظه RAM مستقر خواهد شد. پس از استقرار یک برنامه در حافظه و آغاز سرویس دهی توسط برنامه مورد نظر در صورت ضرورت فایل های مورد نیاز برنامه فوق، در حافظه مستقر خواهند شد.و در نهایت زمانیکه به حیات یک برنامه خاتمه داده می شود (Close) و یا یک فایل ذخیره می گردد ، اطلاعات بر روی یک رسانه ذخیره سازی دائم ذخیره و نهایتا" حافظه از وجود برنامه و فایل های مرتبط ، پاکسازی ! می گردد. همانگونه که اشاره گردید در هر زمان که اطلاعاتی ، مورد نیاز


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پروژه معماری کامپیوتر موضوع RAM 23 ص

تحقیق درمورد پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 63

 

پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌

مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌

فهرست‌ مندرجات‌

شمـاره‌ بنـد

مقدمـه‌ 1 تا 10

هدف‌ و جایگاه‌ 1 تا 4

دیدگاه‌ کلی‌ 5

گزارشگری‌ مالی‌ و اجزای‌ آن‌ 6 تا 7

دامنه‌ کاربرد 8 تا 9

واحد گزارشگر 10

سایر موارد 11

فصل‌ اول‌ ـ هدف‌ صورتهای‌ مالی‌ 1-1 تا 13-1

استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ و نیازهای‌ اطلاعاتی‌ آنان‌ 5-1 تا 6-1

وضعیت‌ مالی‌، عملکرد مالی‌ و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ 7-1 تا 13-1

فصل‌ دوم‌ ـ خصوصیات‌ کیفی‌ اطلاعات‌ مالی 1-2 تا 35-2

کیفیت‌ اهمیت‌ 6-2 تا 7-2

خصوصیات‌ کیفی‌ مرتبط‌ با محتوای‌ اطلاعات 8-2 تا 19-2

مربوط‌ بودن‌ 8-2 تا 11-2

ـ ارزش‌ پیش‌بینی‌ کنندگی‌ و تأییدکنندگی‌ 9-2 تا 10-2

ـ انتخاب‌ خاصه‌ 11-2

قابل‌ اتکا بودن‌ 12-2 تا 19-2

ـ بیان‌ صادقانه‌ 14-2 تا 15-2

ـ رجحان‌ محتوا برشکل‌ 16-2

ـ بی‌طرفی‌ 17-2

ـ احتیاط‌ 18-2

ـ کامل‌ بودن‌ 19-2

خصوصیات‌ کیفی‌ مرتبط‌ با ارائـه‌ اطلاعات‌ 20-2 تا 29-2

قابل‌ مقایسه‌ بودن‌ 21-2 تا 26-2

ـ ثبات‌ رویه‌ 24-2

ـ افشائیات‌ 25-2 تا 26-2

قابل‌ فهم‌بودن‌ 27-2 تا 29-2

ـ ادغام‌ و طبقه‌بندی‌ اطلاعات‌ 28-2

ـ توان‌ استفاده‌کنندگان‌ 29-2

پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌

مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌

فهرست‌ مندرجات‌ (ادامه‌)

شمـاره‌ بنـد

محدودیتهای‌ حاکم‌ بر خصوصیات‌ کیفی‌ اطلاعات‌ مالی‌ 30-2 تا 34-2

ـ موازنه‌ بین‌ خصوصیات‌ کیفی‌ 31-2 تا 32-2

ـ به‌ موقع‌ بودن‌ 33-2

ـ منفعت‌ و هزینه‌ 34-2

تصویر مطلوب‌ 35-2

فصل‌ سوم‌ ـ عناصر صورتهای‌ مالی‌ 1-3 تا 50-3

داراییها و بدهیها 5-3 تا 34-3

داراییها 5-3 تا 18-3

ـ تعریف‌ دارایی‌ 5-3

ـ حقوق‌ و سایر راههای‌ دستیابی‌ مشروع‌ 6-3 تا 10-3

ـ منافع‌ اقتصادی‌ آتی‌ 11-3 تا 14-3

ـ کنترل‌ توسط‌ واحد تجاری‌ 15-3 تا 16-3

ـ معاملات‌ یا سایر رویدادهای‌ گذشته‌ 17-3

ـ مخاطره‌ 18-3

بدهیها 19-3 تا 28-3

ـ تعریف‌ بدهی 19-3 تا 23-3

ـ تعهدات‌ 24-3 تا 27-3

ـ معاملات‌ یا سایر رویدادهای‌ گذشته‌ 28-3

سایر جنبه‌های‌ داراییها و بدهیها 29-3 تا 34-3

ـ قرینه‌ بودن‌ داراییها و بدهیها 29-3 تا 30-3

ـ تهاتر داراییها و بدهیها 31-3 تا 34-3

حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌ 35-3 تا 42-3

درآمدها و هزینه‌ها 43-3 تا 44-3

آورده‌ و ستانده‌ صاحبان‌ سرمایه‌ 45-3 تا 50-3

پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌

مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌

فهرست‌ مندرجات‌ (ادامه‌)

شمـاره‌ بنـد

فصل‌ چهارم‌ ـ شناخت‌ در صورتهای‌ مالی‌ 1-4 تا 50-4

مراحل‌ شناخت‌ 5-4 تا 8-4

معیارهای‌ شناخت‌ 6-4 تا 10-4

شناخت‌ اولیه‌ 6-4

تجدید اندازه‌گیری‌ 7-4

قطع‌ شناخت‌ 8-4

شناخت‌ درآمد و هزینه‌ 9-4 تا 10-4

فرایند شناخت‌ 11-4 تا 27-4

رویدادهای‌ گذشته‌ 11-4 تا 14-4

معاملات‌ 15-4 تا 21-4

رویدادهایی‌ غیر از معاملات‌ 22-4 تا 24-4

قطع‌ شناخت‌ 25-4 تا 27-4

شناخت‌ درآمد و هزینه‌ 28-4 تا 36-4

شناخت‌ درآمد 28-4 تا 31-4

شناخت‌ هزینه‌ 32-4 تا 36-4

کافی‌ بودن‌ شواهد 37-4 تا 39-4

قابلیت‌ اتکای‌ کافی‌ 40-4 تا 50-4

اندازه‌گیری‌ برحسب‌ مبالغ‌ پولی 44-4 تا 45-4

ابهام‌ درباره‌ میزان‌ منافع‌ 46-4 تا 49-4

وجود یک‌ مبلغ‌ حداقل‌ 50-4

 

فصل‌ پنجم‌ ـ اندازه‌گیری‌ در صورتهای‌ مالی‌ 1-5 تا 35-5

نظامهای‌ اندازه‌گیری 10-5 تا 30-5

بهای‌ تمام‌ شده‌ تاریخی‌ 11-5 تا 18-5

ارزش‌ جاری‌ 19-5 تا 27-5

تعدیل‌ از بابت‌ اثرات‌ تورم‌ عمومی 28-5 تا 30-5

نتیجه‌گیری‌ 31-5 تا 35-5

پیوست‌ شماره‌ یک‌ ـ تأثیر نگهداشت‌ سرمایه‌ براندازه‌گیری‌ سود

پیوست‌ شماره‌ دو ـ مثالی‌ ساده‌ از یک‌ نظام‌ مبتنی‌بر ارزش‌ جاری‌ واقعی‌


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد پیوست‌ استانداردهای‌ حسابداری‌