بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی(مطالعه موردی بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل)
103 صفحه
چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل می باشد. با توجه به اهمیت قابلیت یادگیری سازمانی که شامل ابعاد تعهد مدیریت، دید سیستمی، فضای باز و آزمایشگری و انتقال و یکپارجگی دانش می باشد و تاثیر آن بر اجرای حاکمیت بالینی، در این پایان نامه سعی شده است با استفاده از یک مدل معادلات ساختاری میزان تاثیر هر یک از ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی براجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان سبلان اردبیل اندازه گیری شود تا نقاط قوت و ضعف بیمارستان سبلان مشخص شود که با استفاده از روش توصیفی و ابزار پرسشنامه در بین کارکنان درمان بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل به روش نمونه گیری تصادفی ساده بدون جایگزین انجام گرفته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که تمام ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی تاثیر معنا داری دارد هم چنین بیشترین تاثیر به ترتیب شامل تعهد مدیریت، دید سیستمی، فضای باز و آزمایشگری و انتقال و یکپارچه سازی دانش است.
کلمات کلیدی: حاکمیت بالینی، قابلیت یادگیری سازمانی، دید سیستمی، انتقال و یکپارچه سازی دانش
بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر اجرای حاکمیت بالینی (مطالعه موردی بیمارستان سبلان تامین اجتماعی اردبیل)