
فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:21
فهرست مطالب:
مقدمه :
مبدل گشتاور چگونه کار می کند؟
اجزای مبدل گشتاور :
تنگنا:(orifice)
سوپاپهای یکطرفه: (check valves)
سوپاپهای اطمینان (relief valves)
سوپاپ های ماسوره ای و یا قرقره ای : (spool
سوپاپ تعدیل: regulator valve))
سوپاپ تعویض: (relay valves)
صفات اختصاصی موتور
وظایف جعبه دنده
سیر تکاملی جعبه دنده
مقدمه :
درست مانند خودروهای دنده دستی ، خودروهای دنده اتوماتیک هنگامی که چرخها و چر دنده ها در گیربکس توقف می کنند، به راهی برای اجازه دادن به چرخش موتور احتیاج دارند. خودروهای دنده دستی از یک کلاچ استفاده می کنند که موتور را به طور کامل از جعبه دنده جدا می کند. خودروهای دنده اتوماتیک از یک مبدل گشتاور استفاده می کنند.
مبدل گشتاور چگونه کار می کند؟
اگر درباره ی انتقال قدرت دستی مطاله ای داشتید، شما می دانید که یک موتور از راه کلاچ به جعبه دنده مرتبط شده است. خودرو بدون این ارتباط قادر نخواهد بود به طور کامل بایستد، مگراینکه موتور را خاموش کنیم. اما خودروها ی با انتقال قدرت خودکار، هیچ کلاچی ندارند که انتقال قدرت را از موتور قطع کند. در عوض ، انها از یک قطعه ی شگفت انگیز که مبدل گشتاور نامیده می شود، استفاده می کنند. مبدل ممکن است زیاد عالی به نظر نرسد ولی چند چیز جالب درون قسمت داخلی آن وجود دارد.
در این مقاله ما می آموزیم که چرا خودروهای دنده اتوماتیک به یک مبدل گشتاور نیاز دارند ، مبدل گشتاور چطور کار می کند و چه چیزها از معایب و مزایای آن هستند.
تحقیق انتقال قدرت اتوماتیک