حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ساختار نمایشگر های LCD 52 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره ساختار نمایشگر های LCD 52 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 52

 

ساختار نمایشگر های LCD

خلاصه :

تکنولوژی LCD یا کریستال مایع از زمانی در حدود یک دهه قبل برای اولین بار برای استفاده در کامپیوترهای قابل حمل laptab پا به عرصه ظهور گذاشت.

فردریک یک گیاه شناس اتریشی کاشف کریستال مایع است او مشاهده کرد زمانی که یک ماده شبیه کریستال مایع را ذوب می‌کند این مایع که در ابتدا تیره بوده و با بالارفتن حرارت رنگ آن روشن‌ می‌شود پس از خنک کردن مایع قبل از تبلور نهایی به رنگ آبی تبدیل می‌شود.

تلویزیون‌ها و مانیتورهای LCD ساختاری ساندویچی مانند دارند.

دو نوع LCD در رایانه وجود دارد : LCD های ماتریسی فعال و غیرفعال که بیشتر کامپیوترهای laptab کریستال مایع ماتریسی فعال دارند.

LCD در نور می‌تواند قطبیده شود و کریستال‌های مایع می‌توانند منتقل شوند و جهت نور قطبیده شده را تغییر دهند. ساختار کریستال‌های مایع می‌تواند از سوی جریان الکتریکی تغییر یابند و نیز مواد شفافی موجودند که قادرند جریان الکتریسیته را هدایت کنند.

مقدمه

دنیای امروز دنیای فن‌آوریهای پیشرفته می‌باشد، هر روز از گوشه و کنار جهان خبر اختراعات و اکتشافات جدید به گوش می‌رسد و یکی از این ابداعات که کم‌کم فراگیر می‌شود تکنولوژی LCD است.

قبل از LCD از مانیتورهای CRT بیشتر استفاده می‌شد اما بدلیل مزیت‌هایی که LCD نسبت به CRT دارد امید است با افزایش تولید و بالارفتن تکنولوژی تولید مانیتورهای LCD جایگزین مانیتورهای CRT شود.

تاریخچه LCD

قبل از LCD مانیتورهای CRT استفاده می‌شد.

مانیتورهای CRT :این مانیتورها به مانیتورهای لامپ اشعه کاتودیک یا مانیتورهای مجهز به تفنگ کاتدی مشهور هستند. در این مانیتورها سه تفنگ الکترونی با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی وجود دارد که الکترون‌ها را به سرعت به پشت صفحه نمایش پرتاب می‌کند. سطح داخلی صفحه نمایش به یک ماده فسفری آغشته شده است که در اثر برخورد الکترونها به یک نقطه از این سطح فسفری، با سوختن فسفرها از آن نور منعکس می‌شود.

LCD :تکنولوژی LCD یا کریستال مایع از زمانی در حدود یک دهه قبل برای اولین بار برای استفاده در کامپیوترهای قابل حمل Laptab پا به عرصه ظهور گذاشت.

LCD توسط یک اتریش به نام فردریک کشف شد که مشاهدات او در این مقاله آمده است.

امروز تلویزیونهای رنگی، LCD ساختاری ساندویچ مانند دارند که ساختار LCD و روشهای ساخت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اصول نمایشگرهای رنگی LCD های ماتریسی فعال و غیرفعال که دو ساختار آنها و نیز تلویزیون و پروژکتور ویدئویی LCD از جمله مطالبی هستند که در این مقاله می‌خوانیم.

مقایسه‌ی LCD با CRT

- از نظر اندازه و وزن، LCD با اختلاف بسیار زیادی جلوتر از CRT قرار دارد.

- از نظر کیفیت تصویر، تقریباً مساوی پیش می‌روند اما در آینده بدلیل محدودیت‌های CRT همچون قطر ثابت الکترون،LCD پیشی خواهد گرفت.

- از نظر وضعیت واقعی، تلویزیون‌های CRT 24 اینچ به 23 اینچ نزدیکترند. در حالی که یک LCD 19 اینچ نزدیک 20 اینچ قطر دارد.

- از نظر قیمت که مهمترین عامل است، LCDها بسیار گرانتر از CRT هستند که در آینده با افزایش تولید و بالارفتن تکنولوژی تولید، این مانع نیز از سر راه LCD کنار خواهد رفت.

کریستال مایع چیست؟

- LCD ها یا کریستال مایع اولین بار در سال 1855 از سوی یک گیاه شناس اتریشی به نام فردریک رینیتز کشف شد او مشاهده کرد زمانی که یک ماده شبیه کریستال را ذوب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ساختار نمایشگر های LCD 52 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد