حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه ریل راه آهن

اختصاصی از حامی فایل پروژه ریل راه آهن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
پروژه ریل راه آهن
ریل راه‌آهن

راه آهن یا ترابری ریلی یک روش ترابری هدایت شده بر روی زمین است. راه آهن برای قطارها طراحی شده تا بدینوسیله بتوان مسافر و کالا جا به جا کرد. راه آهن دو ریل همراستا دارد که معمولاً از فولاد است. این ریل‌ها با ریل‌بند (تراورس)های چوبی یا بتنی (و در گذشته فولادی) به هم پیوسته می‌شوند که این ریل‌بندها، ریل‌ها را در بازه‌ای یکسان از همدیگر نگه می‌دارد.

ریل فولاد نَوَردشده‌ای است که به شکل معین و به صورت دو رشته موازی روی ریل‌بندها نصب می‌شود. هدف از ساخت و نصب ریل‌ها معمولاً گذر واگن از روی آنهاست. برای تثبیت و تعادل ریل‌ها قطعات شکسته‌شده سنگ روی بستر راه‌آهن ریخته می‌شود. به این قطعه‌سنگ‌ها پارسنگ یا «بالاست» می‌گویند.

ریل اصلی‌ترین جزء حرکت قطار و پایه و اساس تشکیل راه‌آهن است. این ریل است که در تماس مستقیم با چرخ ناوگان ریلی قرار دارد.

 

به دلیل همین حساسیت، ریل طی فرآیندی بسیار دقیق، با کنترل‌های لازم طی چهار مرحله شامل: تولید فولاد مذاب از مواد خام و اولیه (کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر، گوگرد و کروم) به نسبت‌های مشخص، ریختن مواد مذاب در قالب برای تهیه شمش، نورد و شکل دادن برای رسیدن به مقطع مورد نظر و عملیات تکمیلی و نهایی سرد کردن، تنظیم راستای طولی، برش دادن در طول‌های مورد نظر، سوراخکاری و کنترل و بازرسی‌های لازم تولید می‌گردد. ریل از نظر کاربرد، شکل و اندازه مقطع، وزن واحد طول و... طبقه‌بندی می‌شود.


ریل‌های مصرفی در راه‌آهن ایران اغلب با طول‌های 18 و در سال‌های اخیر در طول‌های 25 و 36 متری نیز به کار رفته‌اند. طول ریل برحسب سفارش می‌تواند متفاوت باشد. چنانچه ریل‌هایی که در طول‌های بزرگ‌تر از 100 متر به کار گرفته شود مناسب‌تر است، ولی باید برای بارگیری، حمل و باراندازی و نصب ماشین‌آلات خاص آن موجود باشد.

 

مطالب این پروژه :

1-ریل راه‌آهن

2-ریلهای قطار

3-وظایف ریل

4-اجزای ریل

5- ویژگی های ریل

6- مقطع ریل و خواص آن

7-جوشکاری ریل ها 

8-بررسی‌های حین انجام جوش ترمیت

9-بازرسی و کنترل کیفیت جوشکاری درز ریل و آزمایش‌های آن

10- ...

 

 

  سال انتشار : 1396

  این پروژه بصورت کامل و تنظیم شده تهیه شده است که ، شامل 12 اسلاید PowerPoint با قابلیت ویرایش میباشد


دانلود با لینک مستقیم


پروژه ریل راه آهن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد