حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت مسجد جامع ورامین

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت مسجد جامع ورامین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 47 صفحه

معماری اسلامی مسجد جامع ورامین  شهر ورامین مرکز شهرستان ورامین در چهل کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
شهرستان ورامین در جلگه صاف حاصل خیز واقع شده و محدود است از جنوب به دریاچه نمک و از غرب به حسن‌آباد قم و از شمال به دامنه‌های جنوبی کوه البرز و از شرق به گرمسار (خوار سابق).
ورامین همیشه مرکز کشاورزی بوده و بر خلاف خیلی از شهرهای ایران، هنگام حملة مغول آبادتر شد.
آن زمان خیلی از مردم ری و اطراف به ورامین کوچ کردند.
چند سال بعد، ورامین از قریه‌ای بزرگ به شهر تبدیل شد.
مسجد جامع ورامین در جنوب ورامین واقع است ویکی از شاهکارهای معماری ایلخانی در ایران است . مسجد جامع ورامین   احداث مسجد ورامین، که از آثار معماری دوره حکمرانی مغول ها بر ایران و نمونه ای از شاهکار های معماری استادعلی قزوینی است، در زمان سلطنت سلطان محمد خدابنده (الجاتیو) آغاز شد و در زمان سلطان ابوسعید به پایان رسید .
به این معنا که قسمتی از آن در سال 722 و قسمت دیگرش در سال 726 هجری خاتمه یافته و سپس در زمان شاهرخ میرزای تیموری درسال 815 مورد مرمت قرار گرفته است.     مسجد جامع ورامین در سال 1310 شمسی به شماره 176 در شمار فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
    مسجد جامعِ ورامین یکی از مساجد جامع شاخص ایران است.
پس از چندین قرن، هنوزمی‌شود اوج هنر معماری ایلخانی را در این مسجد دید.
وقتی پا به آن می‌گذاری، کافی است چشمت را باز کنی و با سکوت سنگین آن‌جا کنار بیایی تا از لابه‌لای خرابی‌ها،سیر و سلوکی را آغاز کنی.
دیدن کاشی‌کاری‌ها  و عبور از  ورودی‌ها، ایوان‌ها، حیاط و...
تجربه‌ای برایت به جا می‌گذارند که شاید چند سال بعد، تکرار نشدنی باشد.   محور طولی مسجد جامع ورامین منطبق بر عکس مسیر خیابانی به همین نام است که به میدان قدیمی شهر ورامین منتهی می شود و در کنار میدان برج علاءالدین با قدمت 800 ساله واقع شده است .  پس از گذشتن از در اصلی مسجد، دو راه برای ورود به صحن مسجد وجود دارد .
یکی از طریق ایوان شمالی که از طریق دهلیزی به صحن می رسد و دیگر، از طریق ایوان شرقی که در وسط دارای دری رو به سمت مشرق است .   مسجد جامع ورامین از سه بخش تشکیل می شود: مد خل، سردر و قسمت های طاقدار، شامل دو بخش شرقی و غربی و بخش اصلی مسجد تشکیل شده که دارای گنبدی بزرگ است و در بدو ورود به آن، حیاط بزرگ و مستطیل شکلی به طول 66 و عرض 43 متر با نقشه ای به ظاهر ساده و سرراست واقع شده که در اطراف آن دیوارهای بلندی با کاشی کاری نفیس آبی رنگ قرار دارد و بازدیدکننده، پس از عبور از زیر یک دیوار وارد راهروی باریکی خواهد شد که در دو طرف آن درهای چوبی کوچکی قرار دارد و کمی جلوتر، هم در طرف چپ و هم در طرف راست، راهروهایی امتداد دارد که طاق های تو در تویی را در خود جای داده و در وسط صحن آن حوضی شبیه حوض وسط قلعه های مسکونی و رباط ها مسافری قرار گرفته که محققان از تعلق آن به بنای اولیه مسجد اطمینان کامل ندارند و احتمال می دهند بعدها به آن افزوده شده باشد.
مولف تاریخ کمبریج، مسجد جامع ورامین را کامل ترین نمونه معماری مسجد سنتی در ایران قلمداد کرده و متذکر شده اهمیت این مسجد از آن جهت است که در آن مرحله ای از تکامل معماری اسلامی به چشم می خورد.
خصوصی

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

 

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت مسجد جامع ورامین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد