حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله طراحی سیستم ارتباطی

اختصاصی از حامی فایل مقاله طراحی سیستم ارتباطی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله طراحی سیستم ارتباطی


مقاله طراحی سیستم ارتباطی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

طراحی سیستم ارتباطی

بدون داشتن درک درستی از سیستم ارتباطی کامل و تمام مسیرهای موجود بین وروی مودولاتور (تنظیم کننده) فرستنده تا خروجی دمودولاتور (برهم زننده تنظیم) گیرنده (و تمام آنچه که در این بین است) و اینکه انتخاب مؤلفه ها، مدارها و مشخصات مختلف چگونه می تواند کل یک سیستم را ساخته و یا درهم بشکند، هرگونه طراحی بی سیم حتماً با شکست مواجه خواهد شد. ارتباط میان فرستنده، گیرنده، آنتن، اتصال رابط هوایی، نوع تنظیم دیجیتال و یا آنالوگ و مسائل Co channel و غیره در اتصال مطمئن برای سرعت بالای داده ها با BER مورد نیاز برای رادیوی دیجیتال و یا کیفیت صدای مطلوب برای رادیوی آنالوگ بسیار مهم است.

1-9-گیرنده ها :

1-1-9- مقدمه :

دشوارترین عنصر طراحی در هر سیستم ارتباطی، گیرنده باید دارای میزان پارازیت کم (در VHF و بالاتر)، میزان تاخیرات و IMD پایین، میزان بالای دینامیک، AGC ثابت، بهره IF و RF مناسب ، اثبات فرکانس خوب ، یکسان بودن بهره در تمام کانال ها ، پارازیت پایین ، محرک های IN-BAND جزئی انتخاب کافی و BER مناسب ( که گاهی مهمترین ویژگی محسوب می شود ) بوده و هزینه ها برای او بالا نباشد .

آنچه که برای گیرنده بیشترین اهمیت را دارد فرکانس تصویر است که در آن هر سیگنال دریافت شده در تصویر توسط استیج (مرحله) های IF گیرنده تقویت شده و سپس بطور حتم بر روی دمودولاتور فرستاده می شود تا به عنوان اینترفرانس (تداخل) تبدیل به خروجی شود . این فرکانس تصویر را تنها می توان در انتهای پیشن یک گیرنده قبل از تبدیل نزولی ، توسط فیلتری که فرکانس تداخل را متوقف می سازد . حذف کردن نام این فیلتر ، فیلتر تصویر است . هنگامیکه اوسیلاتور محلی ( LOCAL) از نظر فرکانس بالاتر از سیگنال RF ی که می آید باشد ، تصویر هر گونه فرکانسی است که دو برابر IF بعلاوه فرکانس سیگنال RF مطلوبRF]+(IF*2)[ و یا IF بعلاوه فرکانس LO (LO+IF) است . اگر اوسیلاتور محلی از لحاظ فرکانس نسبت به سیگنال RF ورودی پایینتر باشد آنگاه می تونیم فرکانس تصویر را باRF-(IF*2) و یا LO-IF بدست بیاوریم.در حالت اول تصویر هر سیگنالی (و یا حتی پارازیت با فرکانس های مختلف) است که از لحاظ میزان IF با LO متفاوت باشد ( درست همانند سیگنال مورد نظر).

با کم کردن سیگنال مطلوب از فرکانس اوسیلاتور محلی IF بدست می آید که البته می تواند براحتی از آمپلی فایرهای IF گیرنده بگذرد. اما هر فرکانسی (تصویری) که دقیقا" به همان میزانی که سیگنال پایین تر از LO است ، بالاتر از LO باشد ، همان فرکانس را به ما خواهد داد ، این فرکانس یکسان همچنین می تواند براحتی از آمپلی فایر های IF بگذرد ، اینتر فرانس ایجاد کرده و SNR را کاهش دهد .

همانطور که گفتیم بهترین روش برای تنظیم فرکانس تصویر توسط فیلتر کردن انتهای پیشین است . به همراه این فیلتر سازی می توان بابیشترین استفاده از IF تا حد امکان تصویر را تا جایی که ممکن است از فرکانس های مطلوب دور کرد. با این کار فیلتر کردن تصویر ، کار ساده تر می خواهد شد و احتمال انواع تاخیرات بسیاری که توسط یک فیلتر محکم بوجود می آید کاهش خواهد یافت . حفظ اولین تصویر دور از فرکانس مورد نظر با بکار گیری طراحهای گیرنده تبدیل دوگانه و یا سه گانه مرتبط است . با این گیرنده ها تبدیل چند گانه ، اولین IF دارای فرکانس بالاست در حالیکه IF های دوم و سوم بسیار پاینترند . این IF های پایین بیشترین گزینش و بهره را فراهم یم آورد زیرا هر چقدر IF پایینتر باشد ، آممپلی فایر ها ساده تر ، ثابت تر ، حساس تر و اختصاصی تر خواهند شد . این امر بیشتر بدلیل کاهش ظرفیت مدار و القا در این فرکانس هاست . ما در اینجا به بررسی طراحی سیستم فرستنده و گیرنده ، اتصال ارتباطات و مولفه های آن و سیتم ارتباطی بطور کل خواهیم پرداخت .

2-1-9- طراحی گیرنده

بیشتر گیرنده ها از نوع تبدیل ترولی هستند که ورودی RF را گرفته و فوراً شروع به تبدیل آن یک IF پایین و یا به دو و یا چند IF پالیینتری می کند ، نوع دیگر گیرنده بنام سوپر هت تبدیل صلودی در مواردی بکار می رود که میزان تنظیمات وسیع باشد و بیشتر در رادیوهای HF SSB ham غالب است . این گیرنده RF ورودی را گرفته و آن را تبدیل به فرکانس بالاتر می کند – معمولاً حدود دو برابر بالاترین فرکانس دریافتی مورد انتظار – تا فرکانس تصویر را از LO دور کرده تا فیلر سازی انتهای پیشین RF امکان پذیر شود . تبدیل صعودی بندرت در VHF و بالاتر از آن دیده می شود .

نمودار یک گیرنده سوپر هت تبدیل ترولی دوگانه استاندارد در تصویر 1-9 نشان داده شده است. ابتدا آنتن امواج الکترو مغناطیی را از محیط گرفته و بدلیل بهره ثبت طبیعی آن هر سیگنالی را که در محدوده آن است تقویت می کند . مدارهای کوتاه القاء کننده L1 آنتن را به زمین ثابت


دانلود با لینک مستقیم


مقاله طراحی سیستم ارتباطی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد