حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شبکهHBI

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره شبکهHBI دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

فهرست مطالب :

الف ـ مقدمه

1 ـ شبکه HBI در یک نگاه کلی

2 ـ شرح پیاده‌سازی شبکه و آماده‌سازی تجهیزات ءو

3 ـ زیرساختهای تولید و تبدیل اطلاعات

4 ـ معرفی WWW و DNS

5 ـ معرفی پروتکل ارتباطی TCP / IP

6 سرویسهای شبکه HBI

1 ـ 6 ـ FTP

2 ـ 6 ـGopher

3 ـ 6 ـERL

4 ـ 6 ـ ORACLE

7 ـ نحوه جذب نیرو در شبکه HBI

8 ـ ارتقاء سطح دانش کاربران شبکه

9 ـ ارتقاء سطح سرویسهای فعلی شبکه

10 توسعه شبکه HBI

A0

مقدمه

این نوشتار سعی دارد تا کلیه اطلاعات فنی مربوط به زیرساخت و عملکرد عناصر شکل دهنده شبکه HBI را به گونه‌ای خلاصه و در عین حال جامع پوشش دهد بنحوی که پشتیبانی از شبکه و سرویسهای گوناگون آن برای متخصصینی که در آینده در این راستا وارد عرضه خدمات فنی ‌شوند در سریعترین زمان ممکن گردد. آنچه در ادامه خواهد آمد بر شماری خدمات شبکه ، نحوه استفاده از هر یک و نیز نحوه نصب آن در سرویسگرهای شبکه است . در مواردی که نصب نرم‌افزار یا سخت‌افزار نیاز چندانی به شرح و بسط نداشته است سعی شده تا بهره‌برداری بهینه از سرویس خاص ، مورد توجه و تأگید قرار گیرد . در کنار اطلاعات فنی اطلاعاتی نیز در رابطه با نیروی انسانی بکار گرفته شده در شبکه و تشکیلاتی که طی مدت برپائی شبکه بنا به ضرورت در محیط اداری شکل گرفته‌اند نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که این اطلاعات نیز کمک مؤثری به مدیران در بازنگری و بررسی موارد مطروحه خواهد بود .

ما در آینده به تکمیل این اطلاعات و نیز افزودن اطلاعات مربوطه به سرویسهای جدیدتر بکار گرفته شده در شبکه خواهیم پرداخت . امید است که صاحبنظران ما را از پیشنهادات و نظرات سازنده خود بé‌بهره نگذارند.

A1

شبکه HBI در یک نگاه کلی

HBI Intranetشبکه‌ای است که بر پروتکل TCP / IP بنا گردیده است و بطبع آن کلیه ابزارهای رایج شبکه اینترنت برای کاربران قابل دسترسی است و در زیر به معرفی ابزارهای شبکه ‌پردازیم :

WWW :

سرویس www و یا تور جهان گستر ( World Wide Web ) از پیشرفته‌ترین سرویسهای اطلاع‌رسانی است که امکان دسترسی به بانکهای اطلاعاتی توزیع شده در یک شبکه گسترده را در محیط کاملا گرافیکی برای کاربران فراهم ‌سازد . از ویژگیهای این ابزار چندرسانه‌ای ( Multi Media ) بودن و محیط کاربر پسندانه ( User Friendly ) آن است . این سرویس که بر روی یک دستگاه کامپیوتر SUN با نام avesina.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است . امکان دستیابی کاربران را به بانکهای اطلاعاتی فراهم ‌سازد.

GOPHER :

این سرویس نیز امکان دستیابی به بانکهای اطلاعاتی است و در شمار بهترین ابزارهای کلاسه‌بندی و جستجو در بانکهای اطلاعاتی است که امکان دستیابی به بانکهای اطلاعاتی را بصورت تâ‌رسانه‌ای برای کاربر فراهم ‌سازد . این سرویس بر روی یک کامپیوتر SUN با نام razi.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است .

FTP , DNS :

FTP یا File Transfer Protocol برنامه‌ای است که توانائی اتصال پرونده‌ها را از کامپیوتر میزبان به هر کامپیوتر دیگر که توسط TCP / IP پشتیبانی ‌شود را فراهم ‌سازد . کلیه کاربران شبکه با استفاده از این ابزار قابلیت دسترسی به یک FTP Anonymouse Server را دارا ‌باشند که امکان دستیابی به اطلاعات را برای کاربران فراهم ‌سازد .

DNS و یا Domain Name Server :

این سرویس وظیفه تبدیل آدرسهای اینترنتی ( IP Address ) به آدرسهای نامی را بعهده دارد که امکان شناسائی سرویس دهنده‌ها را در یک شبکه گسترده فراهم ‌سازد . این دو سرویس ( FTP , DNS ) بر روی سیستم SUN با نام Hayan.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است .

ERL :

تکنولوژی کتابخانه‌ای مرجع ( ERL ) که بر اساس ساخت سرویس دهنده / سرویس گیرنده بنا گردیده است ، محیط یکپارچه‌ای را برای استفاده از کتابخانه مرجع الکترونیکی ایجاد ‌کند . این ابزار امکان دستیابی همزمان به بانکهای اطلاعاتی متکی بر CD - Rom که بالغ بر 200 عنوان ‌باشد را برای کاربران در یک شبکه گسترده فراهم ‌سازد . برخی از این بانکهای اطلاعاتی که از طریق ERL ارائه ‌شوند عبارتند از :

IPA , Toxline , Medline و ... این ابزار بر روی یک کامپیوتر SCO Open Server با نام jorjani.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است .

ORACLE :

اوراکل نرم‌افزار مدیریت پایگاه اطلاعاتی رابطه‌ای ( RDBMS ) است که بدلیل دارا بودن امکانات زیر در اکثر بانکهای اطلاعاتی دنیا بکار گرفته ‌شود .

ـ پشتیبانی حجم نامحدود اطلاعات

ـ بهره جویی از تکنولوژی Client / Server

ـ پشتیبانی کلیه پروتکلهای شبکه و سیستم عاملها

ـ پشتیبانی کثر عمده‌ای از زبانهای محاوره‌ای

ـ امنیت اطلاعات و دارا بودن ابزارهای برنامه‌سازی پیشرفته و ...

بدلایل ذکر شده در شبکه ملی HBI نیز از این نرم‌افزار جهت پیاده‌سازی بانکهای اطلاعاتی استفاده شده است . این سرویس بر روی یک کامپیوتر NT به نام tabib.hbi.dmr.or.ir نصب گردیده است .

پروژه‌های در دست اقدام

الف ـ استفاده از Java بمنظور بهینه‌سازی فرمهای نمایشی و منوهای جدید و متنوع در محلهای مناسب

ب ـ پست الکترونیک فارسی ، امکان ارسال پیام الکترونیک ( Email ) فارسی ـ انگلیسی و پیریزی یک Mailer فارسی

ج ـ Real Video / Real Audio ، با توجه به امکان چند رسانه‌ای بودن محیط www :

این ابزار امکان دستیابی به رسانه‌های صوتی ـ تصویری را برای کاربرانی که از طریق Dialup به شبکه متصل ‌شوند را فراهم ‌سازد که از این ابزار ‌توان در مقوله‌های رادیوپزشکی ، کلاسهای درس مجازی و ... بهره گرفت .

د ـ اضافه کردن فونتهای فارسی :

با توجه به نیاز تنوع فونتهای نمایش فارسی در صفحات www این پروژه به منظور بررسی امکان فراخوانی چند نمونه فونت فارسی در صفحات HTML در دست اجرا است .

ذ ـ VRML :

این ابزار امکان نمایش تصاویر سه بعدی و متحرک در صفحات HTML را بگونه‌ای قابل ارتباط با دیگر صفحات HTML در محیط www فراهم ‌سازد .

و ـ کلاسهای درس مجازی :

ابزار جهت برپائی کلاسها و کنفرانسهای الکترونیکی است که با بهره‌جویی از آن کاربران قادرند در کلاسها و دوره‌های بر پا شده از طریق سرویس www ارتباط برقرار نموده و دستیابی به مطالب و منابع و حضور در کلاس مورد نظر را دارا باشد .

نگرشی بر نحوه فعالیتهای پایگاه اطلاع رسانی رایانه‌ای

پایگاه اطلاع رسانی رایانه‌ای از دو گروه زیر شکل یافته است :

1 ـ واحد نرم‌افزار که وظیفه حفظ و نگهداری ابزارهای شبکه با ایجاد فضای مناسب جهت ارائه اطلاعات ، رفع اشکالات کاربران ، ساخت صفحات Web ، ایجاد بانکهای اطلاعاتی و نرم‌افزارهای مورد نظر را بعهده دارد .

2 ـ واحد تحقیق و توسعه که توسعه ابزارهای شبکه ، ایجاد ارتباط بین شبکه‌ای ، راه‌اندازی و اجرای شبکه در سطح گسترده ، رفع اشکالات سخت‌افزاری و برگزاری کلاسهای آموزشی را بعهده دارد .

پایگاه رایانه‌ای شبکه اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی HBI

پایگاه اطلاع‌رسانی رایانه‌ای معاونت پژوهشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بعنوان هسته مرکزی شبکه اطلاع رسانی بهداشتی و زیست پزشکی ( HBI ) در پی اجراء


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شبکهHBI
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد