حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره دارو گیاهی 60 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درباره دارو گیاهی 60 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 49

 

عنوان تحقیق :

تهیه کننده : لیلا وثوقی نژاد

استاد مربوطه : آقای نظریان

‹‹ مرکز پژوهش و تربیت مدرّس قرآن کریم شهرستان نیشابور ››

زمستان 1385

پیشگفتـار

در اینجا، لازم می دانم از کسانیکه در جمع آوری این مطالب مرا یاری دادند، تشکّر و قدردانی کنم. از آقایان: کبوتری، شمشیرگران و به خصوص آقای طالبیان که وقتشان را در اختیار من گذاشتند.

همچنین از استاد گرامی، آقای نظریان سپاسگزارم که این اجازه را به این بندة حقیر دادند تا به دلخواه خودم، موضوع تحقیق را انتخاب کنم. هرچند مطالب این رساله چندان مطلوب و مفید و حائز اهمیت نیست، اما اگر این سعادت را داشته باشم آنرا به استاد بسیار صبور و مهربانم که هر زمان به چهرة ایشان می نِگرم، آرامش خاصی در وجودم احساس می کنم، تقدیم می کنم. امید است که مورد قبول واقع شود.

« انشاالله »

مقدمـه

از دیرباز، در کشور ایران گیاهان دارویی را شناخته و از آن جهتِ درمان بیماریها سود می جسته اند، حکیمان و طبیبان بزرگ کشور که شهرتشان عالمگیر بوده و تا همین اواخر کتب علمی ایشان در دانشگاههای خارج از کشور تدریس می شده است، بهترین داروهای خود را از گیاهان تهیه و تأمین می کرده اند.

متأسفانه، هجوم فرآورده های شیمیایی کم کم استفاده از این فرآورده های خاموش طبیعت که مؤثرترین و باارزش ترین و شفابخش ترین مظهر عظمت خداوندی است را به فراموشی سپرد و به تدریج استفاده از آنها را با خرافات و عقاید موهوم و کهنه پرستی آمیخته دیدند و کمتر محقّقی، شهامت توصیه استفاده از گیاهان دارویی را می داشت.

خوشبختانه، با پیشرفت علم و توجه دانشمندان و جهانیان به اثرات زیانبار استفاده از ترکیبات شیمیایی، مجدداً دنیا رو به استفاده از فرآورده های گیاهی و طبیعی آورده است. با روی آوردن به استفاده از فرآورده های گیاهی و مصرف روزافزون آن در جهان چه در صنایع و چه در داروسازی فرصت طلایی است تا از آن به بهترین نحو ممکنه استفاده نمود. در تحقیقات سالهای اخیر، مشخص شده که در ایران بیش از شش هزار (6000) گونة دارویی، وجود دارد.

در این تحقیق، سعی شده که دربارة تعداد محدودی از گیاهان و خواص درمانی و کاربرد آنها توضیح داده شود. البته، این مطالب بسیار محدود و ناچیز است و می توان گفت به مقدار قطره ای از دریاست. امیدوارم تا حدودی مفید باشد.

آویشن

خواص درمانی :

ضد اختلالات دستگاه گوارشی ـ خلط آور ـ ضد سرفه و سیاه سرفه ـ ضد برونشیت ـ درمان آسم ـ تقویت کننده عمومی بدن ـ ضد اسپاسم ـ ضد کرم ـ تقویت موی سر ـ تقویت پیاز موی سر ـ یرقان ـ مسکن اعصاب ـ شب ادراری کودکان ـ ضد نفخ ـ اشتها آور ـ ضد اسهال ـ تقویت معده .

توجه: مصرف بیش از اندازه در دراز مدت برای قلب و غده تیروئید زیان آور است.

عطر درمانی :

انبساط خاطر (نشاط آور) ـ ضد پیری ـ افزایش طول عمر ـ به صورت اسانس آن در داخل اتاقها.

روش استفاده :

1ـ روغن آویشن + روغن زیتون = افزایش رشد مو و تقویت پیازمو

2ـ روغن آویشن + آب = زخم عفونی

3ـ روغن آویشن + داخل آب وان = انبساط خاطر ـ دردهای روماتیسمی و مفصلی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره دارو گیاهی 60 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد