حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت مقبره حمد الله مستوفی

اختصاصی از حامی فایل پاورپوینت مقبره حمد الله مستوفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 26 صفحه

مقبره حمدالله مستوفی حمد الله مستوفی حمد الله مستوفی مورخ ،عارف و جغرافی دان نامی اسلامی است.
ولادت او که از خاندان مستوفیان قزوین و منسوب به حربن یزید ریاحی است در سال 680 هجری در قزوین روی داده و تا حدود سال 750هجری می زیسته است. حمد الله مستوفی در اوایل عمر از جانب خواجه رشید الدین فضل اله وزیر به سمت مستوفی زنجان و ابهر و طارم منصوب گشت و پس از قتل خواجه، در دستگاه خواجه غیاث الدین محمد فرزند او راه یافته و سال ها در سلک ملازمان خاندان وی به سر می برد.
تا اینکه در سال 720 هجری منظومه ظفرنامه را که شامل هفتاد و پنج هزار بیت در تاریخ ایران از ابتدای اسلام تا عصر خودش می باشد تهیه می کند، دیگر تألیفات او تاریخ گزیده است و آخرین تألیف حمد اله مستوفی نزهة القلوب می باشد.
این کتاب علاوه بر جنبه جغرافیایی مشتمل بر علم هیئت،تاریخ طبیعی و فصلی در عجایب عالم است که از زمره ی کتب گرانبها و پرارزش تاریخی قرن هشتم هجری محسوب می گردد.قابل ذکر است که نسخ اصلی هیچ کدام از این کتب در ایران نمی باشد و فقط کپی آن در ایران موجود است.
آرامگاه حمد الله مستوفی این بقعه در خاور شهر قزوین در محله پنبه ریسه و مشرق میدانگاه بین امام زاده علی و امینه خاتون واقع شده و به گنبد دراز معروف است .
آرامگاه حمد الله امینه خا تونَ امام زاده علی این مکان قبلا قبرستانی بوده که بواسطه بی مبالاتی مردم آن حدود ،که خاکروبه خود را در این مکان می رختند محوطه این آرامگاه صورت خرابه ای پیدا کرده بود که در سال 1310 خورشیدی و در زمان فرمانداری اعتمادالدوله صدری عده ای از مردم ذیعلاقه دیواری دور محوطه آن کشیدند وتعمیرات مختصری نمودند که البته در خور چنین مرد بزرگی نبود.
از آن پس اقدامات دیگری به عمل آمد و سرانجام در سال1319 وزارت فرهنگی با کمک وزارت کشور بقعه را مرمت اساسی نمود و به صورت کنونی در آورد که شرح داده میشود. این آرامگاه بعد از مرگ حمد الله در عهد ایلخانیان ومغول ساخته شده است.
نمونه سنگ قبر محوطه آرامگاه از 380 متر مربع است که اندکی بیش از چهل متر مربع آن زیر بنای آرامگاه و بقیه جزء حیاط بقعه محسوب می شود.
در ورودی این محوطه سمت جنوب باختری است و در سه طرف آن دیوار کشیده و نرده آهنی کار گذارده اند خود آرامگاه در میان محوطه قرار دارد و شکل آن از کف حیاط به بالا مربع و قسمت بالاتر مثمن و بقیه تا زیر گلویی مدور است.
سرداب بقعه در سردابی قرار دارد و روی آن اتاق چهار گوشی است که در آن از جانب باختر با کف حیاط برابر است جلوی این در پله ایست که به سرداب می رود یک تخته سنگ مرمر روی پله نخستن نصب کرده اند که به منزله این است که آستانه اتاق روی سرداب است به همین علت رفتن به سرداب را دشوار کرده است و در واقع راه را تا اندازه ای سد نموده است.
نمای داخلی اتاق روی سرداب ازاره اش از کاشی فیروزه ای ساده و در زیر پایه های گنبد دور تا دور کتیبه ای دارد که سوره هل آتی و انسان را به خط میخی نسخ بر روی آن هک شده است.
سقف اتاق به شکل گنبد است و از کتیبه به بالا با آجر ساخته شده و بند کشی کرده اند و روی بندکشی با لاجوردی رنگ شده است.
کف این اتاق صاف است و سطح آن با سنگ های معمولی فرش شده است.
در

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت مقبره حمد الله مستوفی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد