حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فصل سوم درس ارتباطات سازمانی روش متدولوژی پژوهش

اختصاصی از حامی فایل دانلود فصل سوم درس ارتباطات سازمانی روش متدولوژی پژوهش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش (متدولوژی) پژوهش

9صفحه

-1) جامعه آماری

جامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می‌خواهد به تحقیق درباره آن بپردازد. (صائبی و شیرازی، 1381).

در پژوهش حاضر جامعه آماری شامل دو گروه به شرح ذیل می‌باشد:

الف- مدیران: که شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد در سال تحصیلی 85-84 می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران ، 147 نفر می‌باشد .

ب- کارکنان : که شامل کلیه کارکنان دوایر مختلف ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد در سال تحصیلی 85-84 می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری کارکنان،  745 نفر می‌باشد.

3-2) گروه نمونه       

گروه نمونه مجموعة کوچکی از جامعه آماری است مشتمل بر برخی اعضاء که از جامعة آماری انتخاب شده‌اند. به عبارت دیگر تعدادی از اعضای جامعه آماری (امانه همه) که گروه نمونه را تشکیل می‌دهند. گروه نمونه یک مجموعه فرعی از جامعة آماری است که با مطالعة آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعة آماری تعمیم دهد. (صائبی و شیرازی، 1381).

در پژوهش حاضر  تعداد 78 مدیر از جامعه آماری مدیران  ادارات هفتگانه آموزش و پرورش مشهد به عنوان گروه نمونه مدیران و همچنین تمامی کارکنان تحت نظر گروه نمونه مدیران، به روش تمام شماری ، ‌به عنوان گروه نمونه کارکنان انتخاب شدند.

 

3-3) روش و طرح نمونه‌برداری

در پژوهش حاضر، از جامعه آماری مدیران که شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات آموزش و پرورش هفتگانه مشهد در سال تحصیلی 85-84 می‌باشند، گروه نمونه مدیران با استفاده از روش تصادفی ساده با کمک جدول اعداد تصادفی انتخاب شده‌اند. در استفاده از جدول اعداد تصادفی، باید حجم جامعه را مورد نظر قرار داد (N). سپس به تعداد ارقام تشکیل دهندة حجم جامعه، ستون یک رقمی در جدول اعداد تصادفی منظور داشت. پس از آن یک نقطه شروع به طور تصادفی برای انتخاب واحدها اختیار کرد . سرانجام عمل انتخاب را از این نقطه آغاز کرده و هر عددی که کوچکتر یا مساوی N باشد را به عنوان نمونه انتخابی منظور داشت. (سرمد و دیگران ، 1378).

همچنین از جامعة آماری کارکنان که شامل کلیه کارکنان دوایر مختلف ادارات آموزش و پروش هفتگانه مشهد در سال تحصیلی 85-84 می‌باشند، کلیه کارکنانی که تحت نظر گروه نمونه مدیران مشغول به کار می‌باشند انتخاب شده‌اند.

در واقع روش انتخاب کارکنان روش تمام شماری می‌باشد و علت انتخاب این روش، محدودیت کارکنان تحت نظر مدیران می‌باشد. به گونه‌ای که در برخی از دوایر، کارکنان تحت نظر مدیر مربوطه به یک الی دو نفر محدود می‌شدند.

3-4) حجم نمونه

همانطور که پیش از این ذکر شد گروه نمونه کارکنان ، به روش تمام شماری و از بین کارکنانی که تحت نظر مدیران گروه نمونه مشغول به کار می‌باشند انتخاب شدند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فصل سوم درس ارتباطات سازمانی روش متدولوژی پژوهش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد