حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد تامین آب کشاورزی مهمترین خواسته اهالی روستای کلین شهرری است

اختصاصی از حامی فایل مقاله در مورد تامین آب کشاورزی مهمترین خواسته اهالی روستای کلین شهرری است دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

تامین آب کشاورزی مهمترین خواسته اهالی روستای کلین شهرری است

روستای کلین از توابع شهر حسن‌آباد شهرستان ری با ‪ ۲۵۰‬سال قدمت دارای ظاهری مدرن و نمایی بسیار زیبا است.

این روستا دو هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

روستای کلین از لحاظ تقسیمات کشوری زیرنظر شهر حسن‌آباد است و بسیاری از خدمات را از این شهر دریافت می‌کند.

اهالی روستا می‌گویند: روستای کلین در گذشته از سرسبزترین و آبادترین روستاهای حسن‌آباد بود و در اطراف آن ‪ ۱۸۰‬هکتار زمین زراعی وجود داشت که متاسفانه کمبود آب کشاورزی باعث تخریب مزارع وباغ‌های اطراف ورکود کشاورزی در این روستا شد.

علی محسنی از اهالی روستای کلین که سه هکتار زمین زراعی دارد، گفت: در گذشته کشاورزی شغل اصلی اهالی روستای کلین بود، اما کمبود آب، زمین‌های زراعی را خشکاند.

وی افزود: از زمان رکود کشاورزی، مردان روستا کارگری در شهرک صنعتی شمس‌آباد را انتخاب کردند.

علی چوبدار از دیگر اهالی روستا گفت: در روستای کلین چهار واحد پرورش گوسفند وجود دارد که ‪ ۸۰۰‬راس گوسفند را پرورش می‌دهد.

وی افزود: به‌علت رکود کشاورزی و تامین نشدن علوفه، واحدهای پرورش گوسفند یکی پس از دیگری درحال تعطیلی هستند.

وی بااشاره به‌اینکه درصورت حمایت مسوولین، این روستا توانایی پرورش سه هزار راس گوسفند را دارد، اظهارداشت: رکود کشاورزی باعث کمبود علوفه و توقف فعالیت واحدهای پرورش گوسفند در این روستا شده است.

چوبدار افزود: اداره جهاد کشاورزی که منبع تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها است، علوفه را به‌حد کافی دراختیار دامداران قرار نمی‌دهد.

بصیر احمدیان یکی از اهالی روستا وجود ‪ ۱۰‬واحد پرورش گاو شیری با ‪۱۸۰‬ راس دام و یک واحد پرورش گاو پرواری با ‪ ۴۰‬راس دام در روستای کلین را از ویژگی‌های این روستا ذکر کرد.

وی گفت: پرورش دام بویژه گاو به سرمایه نیاز دارد،اگر سرمایه موردنیاز دراختیار دامدار قرارنگیرد نمی‌تواند درشغل خود موفق باشد وبه‌حیات اقتصادی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: وجود قوانین دست و پاگیر بانک‌ها برای ارایه وام به دامداران باعث شده آنان نتوانند براحتی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی نرخ سود بانکی را بسیار بالا ذکرکرد و افزود: بازپرداخت وام‌های بانکی از عهده دامداران خارج است و آنان نمی‌توانند به موقع وام را بر گردانند و مجبورند جریمه دیرکرد بپردازند.

احمدیان ازمسوولان خواست تا در جهت رفع مشکلات دامداران و کشاورزان اقدام لازم را مبذول دارند.

بخشدار بخش حسن‌آباد فشافویه در خصوص مشکل کشاورزان گفت: به دلیل احداث سد امیرکبیر بر رودخانه‌کرج، سفره‌های آب زیرزمینی دراین منطقه به‌مرور زمان خشک شد و این امر منجر به رکود کشاورزی گردید.

"امیرعباس شفیع زاده" تصریح کرد: عدم تامین آب کشاورزی به‌این روستا ختم نمی‌شود و روستاهای همجوار را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به مکاتبه‌های صورت گرفته با فرمانداری شهرستان ری مبنی بر تامین آب کشاروزی روستاییان تاکید کرد: خوشبختانه با به نتیجه رسیدن این مکاتبات، مقرر شد باایجاد سدهای پلکانی و ذخیره آب مورد نیاز کشاورزی، در حل مشکلات کشاورزان گام‌های موثری برداشته شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در خصوص تامین آب کشاورزی زمین‌های کشاورزی این شهرستان گفت: درحال حاضر ‪ ۷۰‬هزارهکتار زمین زراعی در شهرستان ری وجود دارد که از این میزان تنها ‪ ۴۰‬هزار هکتار زیر کشت است.

"فتح‌الله عباسی" خاطرنشان کرد: در مسیر زمین‌های کشاورزی در شهر حسن‌آباد قنوات زیادی وجود دارد که به علت استفاده افراد سودجو خشک شده است.

وی باتاکید براستفاده بهینه از آب و خاک تصریح کرد:اصلاح روش‌های کشاورزی و شیوه‌های آبیاری و افزایش اطلاعات کشاورزان در استفاده از آب موجود و دفع آفات نباتی می‌تواند میزان بهره‌برداری از زمین را افزایش داد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد تامین آب کشاورزی مهمترین خواسته اهالی روستای کلین شهرری است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد