حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تفکر سیستمی کاربردی

اختصاصی از حامی فایل دانلود تفکر سیستمی کاربردی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تفکر سیستمی کاربردی


دانلود تفکر سیستمی کاربردی

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از محتوی متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 26 صفحه

تفکر سیستمی کاربردی (Applied System Thinking) همزمان با تکامل تفکر سیستمی و توسعه مفاهیم سیستم ها، توجه فزاینده ای به این امر شد که آیا می توان از تفکر سیستمی جهت مواجهه با مسائلی که در جهان واقع روی می دهند، بهره برد؟
در این فصل سعی شده است کار کسانی که می خواهند اندیشه های سیستمی را در مسائل و مشکلات مدیریتی به کار گیرند مورد ملاحظه و بررسی قرار گیرد.
به این منظور ابتدا ماهیت و محدودیت های تفکر سیستمی سخت (Hard System Thinking) را مورد بررسی قرار داده شده و سپس چگونگی توسعه تفکر سیستمی کاربردی جهت برطرف کردن ضعف های تفکر سیستمی سخت ، در طی دهه های 1970، 1980 و 1990 مورد تحلیل قرار گرفته است.
تفکر سیستمی سخت زمانی که متخصصان سیستم، اندیشه ها و تکنیک های مختلف سیستمی را به شیوه ای سازمان یافته با هم ترکیب می کنند و آنها را برای بهبود وضعیت های بحرانی به کار می گیرند، گفته می شود که آنها از یک ”متدولوژی سیستمی“، استفاده می کنند. تلاش ها در جهت تنظیم و تدوین این متولوژی ها به عنوان ابزاری جهت مواجهه با مسائل جهان واقع، در حوالی جنگ جهانی دوم آغاز شد.
در جریان جنگ جهانی دوم و اتفاقات پس از آن بود که متولوژی های تحقیق در عملیات (OR)، تحلیل سیستم (SA)و مهندسی سیستم (SE) به وجود آمدند. تحقیق در عملیات به طور گسترده ای از سوی متفقین برای ارزیابی عملیات جنگی (مانند کارایی سیستم های رادار و بهینه سازی تهاجمات مربوط به بمباران شهرهای آلمان) مورد استفاده قرار می گرفت. بعد از جنگ، کاربران تحقیق در عملیات به سازمان های دولتی و به خصوص در انگلیس به گروههای تحقیق در عملیات که در صنایع ملی ایجاد شدند، انتقال یافتند.
تحلیل سیستم (SA) توسط شرکتهای قدرتمند تحقیق و توسعه (RAND corp.) ترویج یافت و به طور گسترده ای برای کمک به ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.
بعدها در قالب هایی همچون تحلیل هزینه - منفعت به عنوان قهرمان بلا منازع در سازمان های دولتی مرکزی و محلی شناخته شد مهندسی سیستم (SE) امتداد اصولی بود که توسط دانش مهندسی در پروژه های عظیم مهندسی صنعتی مورد پذیرش قرار گرفته بود (به عنوان مثال در صنایع شمیایی و فضایی).
چکلند (1981)، شباهت های میان این سه رویکرد را مورد شناسایی قرار داد و آنها را با عنوان تفکر سیستمی سخت معرفی نمود. .
تعداد قابل ملاحظه ای از منتقدان به ناتوانی این رویکردها برای حل پیچیدگی های عمده، غلبه بر چندگانگی عقاید و ارزشها و مسائل مربوط به سیاست و قدرت اشاره نموده اند پیچیدگی و آشفتگی موقعیت های مسئله ای و محیط اطراف آن، به تدریج اشتیاق نسبت به کاربرد تفکر سیستمی سخت را از بین برد.
دیدگاه های سخت نیازمند این هستند که سیستم در ارتباط با مسئله مورد نظر به طور عینی ارزیابی (یا حتی محاسبه) شود به گونه ای که بتوان یک مدل ریاضی از آن استنتاج نمود و یک راه بهینه (کامل) را برای حل مسئله پیشنهاد نمود. اما چیزی که مدیران در عالم واقع با آن مواجه می شوند، آنقدر پیچیده و متغیر است که ساده کردن مسئله جهت هماهنگ شدن آن با مدل مورد نظر غیر ممکن است محدودیت دیگر ناتوانی تفکر سیستمی سخت در برخورد مناسب با برداشت های مختلف از واقعیت است. ذی نفعان مختلف، دیدگاه های متفاوتی از ماهیت و اهداف سیستمی که با آ

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 



دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تفکر سیستمی کاربردی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد