حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران 33 ص

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران 33 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 33

 

سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران

NEW-دبیر اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان اظهار داشت: سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران است. به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد رضا عدل پرور با بیان این مطلب گفت: تشخیص و شناسایی زمان، مکان و بزرگی زلزله تا به حال برای بشر امکان پذیر نبوده و این امر باعث شده است که محققان، پژوهشگران و اندیشمندان به فکر راهکارهای اصولی برای کاهش صدمات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله باشند. وی افزود: جنبش سبک سازی از حدود 70 سال پیش در آمریکا و در 60 سال گذشته در اروپا، ژاپن و کشورهای پیشرفته دنیا شروع شده است و نتایج به دست آمده از سبک سازی ساختمان و سازه ها در مقابل زلزله بسیار مورد توجه جهانیان و کشورهای زلزله خیز قرار گرفته که نتایج عینی و مثبتی را نیز به همراه داشته است. وی با اشاره به زلزله 2/7 ریشتری اخیر کشور ژاپن و زخمی شدن حدود 64 نفر گفت: اگر زلزله ای با همین شدت در شهر تهران بیاید با تلفات میلیونی و تخریب بخشهای عمده از شهر تهران همراه خواهد بود ولی کشور ژاپن با استفاده از فناوری جدید مقاوم سازی در سازه های خود با حداقل تلفات جانی و مالی روبرو شد. عدل پرور گفت: شاید سبک سازی بناها تا حدودی هزینه های ساخت را افزایش دهد ولی در مقایسه با کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از زلزله، سبک سازی سرمایه ملی به حساب می آید و در نهایت از دیدگاه مهندسی ساخت و ساز اقتصادی تر می شود.

وی افزود: بعد از زلزله مرگبار و فاجعه امیز رودبار و بم توجه مسوولان به راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله معطوف شد و بحث سبک سازی، با توجه به یافته ها و پژوهش جهانی مورد توجه متخصصان و کارشناسان و سازندگان ساختمان کشورمان قرار گرفت. وی در ادامه گفت: حرکت به سمت سبک سازی علاوه بر موارد یاد شده نیازمند فرهنگ سازی استفاده از سازه های سبک و تغییر نگرش متخصصان و کارشناسان امر ساخت و ساز در کشور است.

عدل پرور افزود: به همین منظور مهمترین اهداف اولین همایش بین المللی زلزله و سبک سازی ساختمان که اوایل مهرماه سال جاری برگزار می شود، تبادل اطلاعات در مورد استفاده از فناوریهای نوین، شناخت مصالح جدید و سبک در اجرای انواع سازه ها و ساختمانها، نحوه عملکرد ساختمانهای سبک در برابر زلزله و معرفی مصالح بومی سبک و مقاوم در برابر زلزله و معرفی مصالح بومی سبک و مقاوم در برابر زلزله و همچنین آگاهی از آخرین اطلاعات به دست امده تحقیقات توسط مهندسان، نخبگان، پژوهشگران و اندیشمندان کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است.

 

منبع:

http://yz.tsml.ir

فرهنگ شهروندی

● انسان، معماری، هنر

:: عبدالحسین رجائی- پژوهشگر و کارشناس ارشد سیستم

پس از سال ها زندگی پراکنده و بدوی نسل های بشری، رفته رفته نیاز و طبع اجتماعی انسان ها سبب شد هسته های مدنیت و کلنی های انسانی (human colonies) شکل بگیرند و پایه های تمدن کهن امروزی پایه ریزی شوند. مصر در کنار رود نیل سرزمین های آشور، کلده، بابل، بین النهرین و دشت و جلگه های وسیع سرزمین آریایی ایران (Persian) همه و همه نقطه هایی است که روی نقشه های جغرافیایی اولیه ظاهر و رفته رفته پر رنگ شدند و هویت یافتند و با توسعه زندگی اجتماعی بشری و ساز و کارهای اقتصادی و بازرگانی و حوزه کاشت و برداشت، گسترش و تزاید آنها ادامه یافت. این سیر تاریخی همچنان ادامه پیدا کرد تا امروز که ما شاهد قاره های پنجگانه کره زمین با شهرها، شهرک ها و روستاهای و مهمتر از اینها،کلان شهرهای عظیم روی نقشه جهان هستیم.

در این قاره ها بافتهای متفاوتی شکل گرفته اند: از بیغوله و کپرها و حصیرنشین ها و سکونت های حاشیه ای و تحمیلی که بگذریم، بافت های مسکونی، تجاری، اداری و بازرگانی را در جای جای جهان و با گونه گونی بسیار می بینیم.

امروز خانه های ویلایی بزرگ و کهن جای خود را به الگو های کوچک، با متراژ کوچک آپارتمانی داده که در دل برج ها و آسمانخراش های عظیم جای گرفته اند. بازار های سنتی و سرپوشیده گلی قدیمی با سقف های گنبدی و زیبا جای خود را به پاساژها و مراکز خرید بسیار بزرگ و چند طبقه با آسانسورها و پله های برقی داده است. فضاهای سبز وسیع خانه های قدیمی، محلات و خیابان ها، جمع و جور شده و در پارک ها و بوستان ها و حاشیه بعضی خیابان ها خلاصه شده است. راه ها و جاده های باطراوت و خلوت درشکه رو، سواره رو و پیاده رو تبدیل به خیابان های شلوغ و پرترافیک چند بانده و بلوار ها و بزرگراه های وسیع شده است. انسان امروز به جای پیاده روی در حاشیه باصفای خیابانها و گذر سواره از جاده های خلوت، درگیر ازدحام، انبوه خیابان ها و بعضا شلوغی اتوبوس های پر از جمعیت، بزرگراههای عظیم و شتاب مترو و ... است. هوای پاک و آسمان آبی و فضای سرسبز، کم کم به هوای آلوده و آسمان تیره، شلوغ و آغشته به صداها، برق ها و آژیر خودرو ها بدل شده است. از زندگی با صفا، خوش و آسوده دیروز خبری نیست و انسان امروز درگیر زندگی های پرزرق و برق، اما پر درد سر و ناآرام و پر هیاهو با دل مشغولی های بسیار است.

البته درست که سهمی از مشکلات به افزایش جمعیت و گسترش جوامع امروزی و به تبع آن مسائلی از قبیل تمرکز کار، حرفه، صنایع، مراکز تجارت و بازرگانی و اقتصاد و... بر می گردد که لامحاله بایستی صورت می گرفت، اما باید پذیرفت که قسمت عمده ای از این زندگی را می توانستیم به شکل بهتری داشته باشیم.

مواردی چون قطبی شدن شهرها و مناطق مسکونی به شمال و جنوب، چهره کریه وناخوشایند ساختمان سازی و بلندمرتبه سازی بی رویه در سطح شهرها و مناطق، بهم ریختگی بافت های مسکونی، نابود سازی محیط زیست بشری و مهمتر غیراصولی بودن و مقاوم نبودن ساخت و سازها در قبال حوادث نامترقبه بخصوص زلزله، ساخت و سازهای تقلیدی، بدون الگوی صحیح و قابل قبول، خارج شدن ار اصول و ضوابط سنتی و نوین در کاربرد مصالح و استفاده صحیح از آن و عدم رعایت سبک سازی در ساخت و سازها و امثال آن موید سهل انگاری های ما در این باره است.

اما این همه حاصل سهل انگاری های نسل ما نیست. بلکه حاصلی است که در طول قرون و اعصار فراهم آمده و در عصر حاضر عمده ی آن رخ نموده است.

برای مثال منزل(comfortable Home) که محل نزول از مرکب و آرامش یافتن و استراحت کردن و نزول یافتن در محل سکونت و خانه بوده است، کم کم به الگوی تحمیلی و اجباری تبدیل شده که آشیانه یا جوابگاهی نا آرام و غیر متناسب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران 33 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد