حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد امام زمان

اختصاصی از حامی فایل تحقیق درمورد امام زمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد امام زمان


تحقیق درمورد امام زمان

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش ) 


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 42 صفحه

موضوع : ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرتفهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه 1 ولادت امام زمان (عج) 2 برخی از ویژگیهای ظاهری امام زمان (عج) 4 غیبت امام زمان (عج) 6 وظایف و تکالیف شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج) 11 انتظار 14 انتظار سازنده 15 انتظار ویرانگر 16 علائم و مقدمات ظهور امام زمان (عج) 17 جهان پس از ظهور امام زمان (عج) 21 اثبات مهدویت امام زمان (عج) 23 مهدویت در اندیشه های خاورشناسان و … 25 اثبات مهدویت در قران 29 حضرت مهدی در بیان عترت 32 حضرت در احادیث اهل سنت 34 منتخب تعدادی از سئوال در مورد امام زمان ( عج) 36 بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنهارضک طوعاً و تمتعه فیها طویلا. مقدمه : یا صاحب زمان ادرکنا سخن از ((مهدی ))(عج), سخن از ((هدایت )) است . سخن از ((غیبت )) ,حدیث ((جستجو)) است . سخن از ((انتظار)), روایت ((حرکت و پویایی)) است . سخن از ظهور بحث از اشتیاق رهایی است . شوق رهایی ,حرکت می افریند , و نتیجه جستجو ,حصول هدایت است . شیعه بودن با جمود و شکون سازگار نیست.شیعه یعنی پیرو و لازمه پیروی جهت گیری رفتار و روش و شکل گیری سلوک و عمل است . شیعه مهدی (عج) بودن , با گمراهی و بی تفاوتی در برابر انحرافات نمی سازد . و انتظار ظهور داشتن , با ماندن در تاریکی ها و تسلیم در برابر وضع موجود قابل جمع نیست . ولات امام زمان (عج) بنا به دریافتهای مردم وآمادگیهای افکار از عصرهای پیشین , نسبت به قیام و و انقلاب آن حضرت دوران بارداری امام همچون حضرت موسی مخفی و پنهان از نظرها بود به نحوی که ((حکیمه)) عمه آن حضرت می گوید : ((امام حسن عسگری علیه السلام , به من فرمود :شب را پیش ما بمان , امشب جانشین من متولد می شود,عرض کردم از که متولد می شود ؟
من در نرگس نشان حملی نمی بینم ؟
فرمود : مثل او مانند مادر موسی (یوکابد) است .
تا هنگام ولادت از حمل او اثری نیست" من با نرگس خوابیدم و طلوع صبح نزدیک شد و نرگس در حالی که می لرزید به سوی من آمد ,بنه سینه چسباندم و بر او , سوره اخلاص (قل هو الله) و قدر (انا انزلناه…) و آیه الکرسی خواندم , پس طفل در شکم مادر ب من جواب داد و با من هم صدا شد, دیدم خانه روشن گشت , چون نگاه کردم دیدم رو به قبله افتاده است .
من طفل را به نزد ابومحمد بردم روی زانویش قرار داد و به او فرمود : فرزندم با اذن خدا سخن بگو ! طفل لب گشود و بعد از استعاذه و آغاز کلام به نام خدا فرمود : ((و نرید ان نمن …)) آنگاه سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه هدی فرستاد و یکایکی ایشان را نام برد .
سپس امام به من فرمود : او را به مادرش برگردان که چشمش روشن شود ,و بداند وعده خدا حق است )).
آن حضرت تمیز و ختنه شده متولد شد و بر ذراع فرخنده را همچنان که از دیرباز کوشزد شده بود : جاء الحق و ..
.تقویم زمان این روز فرخنده نیمه شعبان المعظم نشان می دهد .
بدور از چشمان همه خفاشان شب رست روزگار با سپیده صبح نغمه حیات را متنزنم می شود .
این مولود را جز چشم ستارگان و دیده فرشتگان و مادر و عمه اش

متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد امام زمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد