حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن

اختصاصی از حامی فایل دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن


دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن

دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن در 83 اسلاید

 

 

 

 

مقدمه: 

با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان ، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت . لذا استفاده از تکنولوژی روز ، مصالح مدرن ، پیش ساختگی ، عملکرد گرایی و دوری از سبکهای پرزرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت و عده ای مانند والتر گروپیوس ، میس ون دروهه و لوکوربوزیه سعی در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند و به جای آن خواهان جایگزینی تکنولوژی و عملکرد ، به عنوان منبع الهام معماری شدند.

ریشه معماری مدرن را می توان در خردگرایی و تعقل دانست که علم حاصل تعقل را ارزش می نهد و با نگاه به صنعت، تکنولوژی و اقتصاد که زاییده علم است به عملکردی می رسد که می تواند بر اساس علمی که برای تمام ملتها و اقوام و ... مشترک و یکسان است، سبکی را به وجود آورد که بر پایه آن علم مشترک و نگاهی که به آینده دارد، برای تمام انسانها در هر نقطه از کره خاکی فارغ از فرهنگ، سنتها و تاریخ آن منطقه، کارکردی مناسب ارائه دهد.

هرچند می توان مدرنیسم را نتیجه خردگرایی رنسانس و همچنین رخدادهای پس از انقلاب صنعتی دانست، اما مقاله آدولف لوس نیز با عنوان "تزئین و جنایت" نقش مهمی در شکل گیری معماری مدرن داشت.

"ازنظر لوس تزیینات دروغین و نشانه فرهنگی بدوی هستند."

(بانی مسعود)

معماران مدرن با زیر سوال بردن تقلید از معماری گذشته، یکی از مهمترین و فراگیرترین سبکهای معماری را پدید آوردند."کمتر کسی در اروپای غربی و هر جا که معماری مدرن حاکم بود توانست با این جریان غالب فکری به مبارزه برخیزد و یا بتواند نظریه ای که طراحی معماری را به تاریخ معماری پیوند می داد ارائه دهد."(معماریان)

"معماری مدرن نقطه عطفی در تاریخ معماری غرب و یا به عبارت دیگر در تاریخ معماری جهان بود. زیرا برای اولین بار نگرشی از سنت، تاریخ و گذشته به عنوان منبع الهام معماری تغییر جهت داد و آینده و پیشرفت به عنوان موضوع و هدف اصلی معماری مطرح شد." (قبادیان)

همزمان با پیشرفت صنعت و تکنولوژی در قرن نوزدهم، پیشرفت دانش سازه منجر به ساخته شدن پلهای فلزی با دهانه های بزرگ شد. چنانچه پل بروکلین در سال 1883 با دهانه میانی 488 متر در آمریکا و برج ایفل در سال 1889 با 324 متر ارتفاع در پاریس ساخته شد. در این سالها که علوم و فنون با سرعت زیاد رو به جلو در حرکت بود، گروهی از معماران برای همگام شدن با این پیشرفت، چاره کار را در جدایی از گذشته یافتند.

"معماران و نظریه پردازان مدرن سعی کردند معماری را با علم، تکنولوژی و جهان در حال تحول همگون سازند. آنها ساختمانها و شهرهایی را پیش بینی کردند که پس از مدتی در غرب و سپس در سرتاسر جهان چهره واقعی به خود گرفت." (قبادیان)

البته معماری مدرن با انتقادات فراوانی خصوصا از طرف پست مدرنها روبرو شد

"نکته مشترک در مورد همه فلاسفه پست مدرن این است که عقلانیت، قطعیت علمی و خردگرایی محض مدرن را زیر سوال می برند. از دیدگاه پست مدرن، مشکلات امروز جوامع مدرن مانند کم بها شدن حیثیت انسان، بی هویتی، بحران های فرهنگی، خشونت بیش از حد، جنگ های ویرانگر، کم رنگ شدن روابط انسانی و بالاخره سیطره تکنولوژی بر زندگی انسان به سبب شرایطی است که زندگی مدرن و بینش مدرن برای انسان به وجود آورده است و برای توجه و آگاهی نسبت به آن باید گوهر مدرنیته مورد وارسی مجدد قرار گیرد."(قبادیان)

دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن , دانلود پاورپوینت معماری مدرن , دانلود پروژه معماری مدرن , دانلود معماری مدرن , پروژه معماری مدرن ,معماری مدرن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه پاورپوینت معماری مدرن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد