حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نقشه رستری تابش خورشیدی شهرستان بافت کرمان

اختصاصی از حامی فایل نقشه رستری تابش خورشیدی شهرستان بافت کرمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
نقشه رستری تابش خورشیدی شهرستان بافت کرمان

نقشه رستری تابش خورشیدی شهرستان بافت کرمان

 

فایل GIS موجود در قالب ژئودیتابیس می­باشد.

مقادیر عددی این رستر میزان تابش سالانه هر پیکسل را بر واحد (WH/m2) نشان می­دهد. و مناسب برای تحقیق های پژوهشی مثل مکان یابی نیروگاه های خورشیدی و بحث های تبخیر و تعرق و ... می باشد.

شهرستان بافت یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان کرمان است. این شهرستان در جنوب غربی این استان قرار گرفته و مرکز آن شهر بافت است و تا کلانشهر کرمان ۱۵۶کیلومتر فاصله دارد. نام قدیم این شهرستان گئومات می‌باشد که یکی از شاهان ساسانیان به یکی از نوادگان خود این بلاد را هدیه داده‌است. گفته شده‌است این منطقه در کنار منطقه معروف تپه یحیی بوده که بسیار خوش آب و هوا بوده‌است. بافت منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر است. تعدادی از مردم این شهرستان طی هزاره گذشته از استان فارس به آنجا مهاجرت نموده‌اند. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ و تاقبل از جدایی شهرستان‌های رابر و ارزوئیه برابر با ۱۴۵٫۰۱۴ نفر بوده‌است. این شهرستان تا سال ۱۳۸۸ شهرهای رابر و ارزوئیه را نیز شامل می‌شده‌است. براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت فعلی شهرستان بافت ۷۵٬۹۴۰ نفر است. شهرستان بافت توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یکی از ۷۰ شهر سالم ایران و یکی از هزار شهر سالم جهان معرفی شده است. ارتفاع شهر بافت از سطح دریا ۲۲۸۰ متر است که در برخی نواحی شهر بافت به ۲۳۱۵ متر از سطح دریا هم می‌رسد و بافت از شهرهای مرتفع ایران و بلندترین شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ایران محسوب می‌شود.

شهرستان بافت در ۱۵۶کیلومتری مرکز استان کرمان، مرتفع‌ترین و خوش آب و هواترین شهر استان کرمان و ایران می‌باشد. شهر بافت با ارتفاع ۲۲۸۰ متر از سطح دریا مرتفع‌ترین شهر جنوب ایران و مرتفع‌ترین شهر بالای ۲۵ هزارنفر جمعیت ایران محسوب می‌شود. قرار گیری در ارتفاع زیاد و بودن درجوار کوه شاه سبب اعتدال هوای این شهر در تابستان شده است، همچنین به علت قرارگیری در عرض‌های پایین و جای گیری شهر در دامنه جنوبی کوه دالاخانی آفتاب در زمستان با زاویه کمتری نسبت به زمین می‌تابد و این امر موجب تعادل دمایی در زمستان می‌شود. شهر بافت کنونی قریب به ۱۲۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. قدمت شهرستان بافت (اقطاع) به پنج هزار سال قبل از میلاد می‌رسد.


دانلود با لینک مستقیم


نقشه رستری تابش خورشیدی شهرستان بافت کرمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد