حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد آموزش اتوکد

اختصاصی از حامی فایل تحقیق و بررسی در مورد آموزش اتوکد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

فهرست

تاریخچه AutoCAD

چنجره AutoCAD

آشنایی با نوار ابزار AutoCAD

آیکون UCS

پنجره دستور

منوهای کرکره ای

نوار ابزار AutoCAD

ذخیره کردن فایل درحین کار

آشنایی با گزینه های نوار ابزار Draw‌ و Modify

10 – میانبر ها

تاریخچه Autodesk

شرکت Autodesk 23 سال پیش در کشور آمریکا تاسیس شد.این شرکت  نرم افزارهای بسیار تخصصی و کاربردی در زمینه طراحی به وسیله کامپیوتر تولید نموده و AutoCAD مهمترین و پر کاربرد ترین نرم افزار شرکت Autodesk میباشد.

AutoCAD قدرت رسم هر نقشه ای را بوسیله کامپیوتر فراهم می کند و به همین دلیل از محبوبیت عامه و فراگیر نزد تمامی دست اندر کاران طراحی در دنیا بر خوردار است.AutoCAD راه را برای تمام صنایع از قبیل ساختمان - مکانیک - برق - تجهیزات پزشکی وغیره هموار کرده است.

لذا لازم است تمام مهندسان و طراحان کار با نرم افزاراتوکد را یاد بگیرند واز آن برای پیشبرد امورشان در رشته کاری خود به بهترین شکل بهره مند شوند.

پنجره Autocad ‌

پنجره برنامه اتوکد به 5 دسته تقسیم شده است که به شرح زیر می باشد :

نوارهای منوی کرکره ای

نوارهای ابزارمستقر شده و شناور

ناحیه ترسیم

پنجره دستور

نوا ر وضعیت

نکته : جزء ششم که غیر قابل مشاهده است ،‌ پنجره Aerial View می باشد . این پنجره کل طرح ترسیم شده را نشان می دهد ، و این امکان را برایتان فراهم می کند ک بخشی از آن دستورات را به صورت « نمای نزدیک » مشاهده کنید .

شکل 1-1 آرایش معمول پنجره اتوکد را نشان می دهد که در قسمت بالای آن نوار منو و د رقسمت پایین پنجره دستور و نوار وضعیت قرار دارد . نوارهای نیز درست در زیر نوارمند ، و در سمت چپ پنجره قرار گرفته اند . سایر قسمتهای باقیمانده صفحه نمایش نیز توسط « ناحیه ترسیم » اشغال شده است .

بسیاری از عنصرهای موجود در پنجره اتوکد را می توان به آسانی جابجا و یا جایگزین کرد . شکل 2-1 نشان می دهد . که چگونه می توان با کمی تغییر در آرایش عنصرهای تشکیل دهنده پنجره اتوکد شکل ظاهری آن را تغییرداد مثلاً‌ می توان نوارهای ابزاررا ازمحل پیش فرض به هر نقطه ای از صفحه نمایش انتقال داد . وقتی نوارهای ابزار در محل پیش فرض قرار داشته باشند . در واقع در موقعیت « مستقر شده » می باشند . وقتی در نقطه ای از صفحه نمایش قرار بگیرند . که به جایی اتصال نداشته باشند . به اصطلاح در حالت « شناور» قرار خواهند داشت .

نوار منو که در قسمت بالای پنجره اتوکد قرار دارد . فهرست های دستورها را ارائه می کند . که از نوع کرکره ای می باشند . (‌همان طو ر که درشکل 3-1 نشان داده شده است .) مطابق روش معمول ویندوز، ازطریق این فهرست ها می توانید دستورهای مورد نظرتان را انتخاب کنید . نوارهای ابزار ترکیب های متنوعی ازدستورهای موجود در این فهرست ها را به صورت دکمه های انتخاب ابزار ارائه می کنند . مثلاً نام یا شماره لایه ای که در حال حاضر بر روی آن کارمی کنید . در یکی ازفهرست ها ی نوارابزار Object Properties‌ ظاهر میشود . قبل از نام لایه ابزارهایی قراردارد که ،‌شما را از وضعیت فعلی لایه مطلع می سازد . فهرست ها و ابزارهایی که در نوارهای ابزارقرار دارند ، بسیار زیاد می باشند .

نکته :

لایه همان طور که از نامش بر می آید ، مانند صفحه ای است که انواع مختلف اطلاعات را از یکدیگر جدا می کند . اتوکد این امکان را فراهم کرده است ، که بتوانید با تعداد نامحدودی از لایه های کار کنید در صفحه های ترسیم جدید ( که هیچ کاری برروی آنها صورت نگرفته است ) ، لایه فعال طبق تعریف لایه شماره صفر می باشد .

آیکون UCS

در گوشه پایین و چپ ناحبه ترسیم پیکان ضخیمی را مشاهده می کنید که به صورت حرف L‌ می باشد . که به آیکون UCS ‌ ( سرنام کلمه های User Coordinate System ) می گویند . آیکون مزبور جهت فعلی در هنگام ترسیم را مشخص می کند .

این آیکون هنگام کار بر روی طرح های ترسیمی دو بعدی و سه بعدی بسیا ر مفید واقع میشود . حروف x ‌ و Y ‌ موجود داخل آن ، مشخصات محورهای x و y را نشان می دهد که در سیستم wprld coordinate system ‌ قرار دارید ، که به مباحث پیشرفته ی اتوکد مربوط می شود . در این هنگام فقط می توانید آن را به عنوان مرجعی برای تعیین جهت محور در نظر بگیرید .

نکته :

مواردی که آیکون UCS‌ در حالت قابل مشاهده قرار ندارد : می توان آیکون UCS را فعال یا غیرفعال کرد . بنابراین اگر بر روی سیستم فرد دیگری کار می کنید ، در آیکون UCS‌ نیز دیده نمی شود ، جای نگرانی نیست . همچنین اگر در حالت Paper Space‌ ( در صفحه مربوط به دکمه Layout ‌ ) و یا حالت ( Model space‌) قرار داشته باشید ، شکل آیکون مزبور تغییر خواهد کرد . این آیکون نیز از مباحث پیشرفته برنامه اتوکد به شمار می آید .

پنجره دستود

در قسمت پایین صفحه نمایش ، درست در بالای نوار وضعیت ، پنجره افقی کوچکی قرا دارد ، که پنجره دستور نامیده می شود . در این قسمت برنامه اتوکد نسبت به ورودیهایتان واکنش نشان می دهد . در اینجا متنی به صورت خط به خط نشان داده می شود . خط


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد آموزش اتوکد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد