حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright

اختصاصی از حامی فایل دانلود پروژه فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright


دانلود پروژه فرانک لوید رایت  Frank Lloyd Wright

دانلود پروژه فرانک لوید رایت  Frank Lloyd Wright در 30 اسلاید

 

 

 

 

 

فرانک لوید رایت

متولد 1859 آریزونا،آمریکا

- دو سال تحصیل مهندسی در دانشگاه ویسکانسین(1887-1885)

کار به مدت کوتاهی در کارگاه جوزف لیمن سیلزبی          کسی که او را با سبک شینگل آشنا کرد.

عشق به مناطق روستایی تحت تأثیر مزرعه پدربزرگش در اسپرینگ گرین

1887          سن 18 سالگی           استودیوی آدلر و سالیوان           پروژه سالن کنفرانس شیکاگو 

جذب اصول سالیوان          فلسفه بی تکلف و ساده پدران بنیانگذار آمریکا ، فردگرایی مورد تأکید هنری دیوید ثورو و طبیعت گرایی تامس جفرسون و آثار معماران ساحل شرقی آمریکا مانند هنری هابسون ریچاردسون ،بروس پرایس ،  چارلز فولن مک کیم ، ویلیام راترفوردمید و استنفورد وایت

معماری فرانک لوید رایت

 آن دسته از معماران اروپایی که رهبری نهضت نو را در آن قاره به عهده داشتند به سرعت معنای کارهای رایت را یافتند به سال 1908 " کونو فرانکه " استادی آلمانی که جز برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور آلمان و آمریکا در دانشگاه هاروارد زیبایی شناسی تدریس میکرد رایت را ملاقات کرد و نتیجه این دیدار کتاب قطوری در باره رایت به زبان آلمانی شد . که به سال 1910 در آلمان منتشر شد کتاب کوچکتر دیگری از همین نویسنده به سال چاپ شد که 1 تعداد فراوانی از این کتاب به فروش رسید و این دو کتاب مقدمه آشنایی اروپائیان با کار رایت شد بی مناسبت نیسا که یاد آور شویم که کتاب نخستین به دلیل جامع بودن خود تاکنون بی نظیر مانده.

دلیل انکه رایت بیشتر از معماران هم دوره خود بود چیست ؟ چرا ساختمانهای وی حتی آنهایی که در دم واپسین ساخت بر معماری تاثیر فوق العاده دارند پاسخ این دو سوال چندان مشکل نیست در ستیز با کهنه پرستی مشکل رایت در مقایسه با مشکلات دگر معمارن اروپایی کمتر بود وی در ناحیه غرب مرکزی آمریکا زاده شد و وی در سایه حمایت شهری چون شیکاگو که مرکز رفیع ترین کارهای آن زمان بود.


خانه آبشار

خانه آبشار یکی از بزرگترین هدایای الهی وحاصل تجربه ذهن انسان بر روی کره خاکی است، تا به حال هیچ بنایی تا این اندازه با هماهنگی و هارمونی بیان نشده است، مهمترین نکته در آن حفظ آرامش جنگل و رود وصخره است وهمه اینها بعلاوه ساختار خانه شما را به آرامش وگوش دادن به صداهای گوش نواز دعوت می کنند آن هم نه هر صدایی! بلکه صدای موسیقی آب و آبشار. این خانه راهی است برای رسیدن به آرامش" فقط نگاه بوم شناختی این مدل"کارایی دقیق از درختها"Underbrush"بوته ها"جزییات سنگ روی پل و جزییات سنگ بر روی زمین را نشان میدهد. رنگ عالی در آب تکان میخورد و ظاهرآ حرکت آبشار این مدل با واقعیت یک اثر هنری میسازد. تنها انتخاب خاص مواد و دید معمارانه است که به کیفیت مدلها کمک میکند، تا موزه مان همواره بهتر شود. ترکیب ساختمان نشان میدهد جزییات ساختاری تحت تراس(بهار خواب)ظاهر معجر دقیق با شیب به سمت پایین و به سمت آب ، پا میگذارد. آشپزخانه منحصر به فردی که به "ورودی اضافه شده از جاده "Walkway overdrive"و درب خروج متفاوت وکشت کننده های سقف و... تمامی اینها علامت جمع عنصرهای منحصر بفردی دیگر از دیدی معمارانه و همچنین سهم این تکه آموزشی تفریحی، هنری و یکی از نمونه های شاخص معماری اقامتی در بستر طبیعی(جنگلی-کوهستانی)است.

یکی از مهمترین خصوصیت های این بنا هماهنگی آن با محل ساختش میباشد یعنی به جای اینکه یک عنصر اضافی در مکان ساختش باشد طوری ساخته شده است که نظم طبیعت اطرافش را بر هم نزند!!

کف ها و بام های خانه آبشار به طور چشمگیری پیش آمده است.اسکلت خانه به وسیله بتون مسلح اجرا شده است.سطح شناور خانه آبشار طنین انداز جریان مسیل آبشار خواهد بود.ترکیبی مناسب به وسیله عناصر بصری از قبیل پلکان و دودکش با نمائی از سنگ و سطحی زبر صمیمیت یافته اند.هر جزئی از طرح تدائی کننده دید استاد از جعبه ای منفجر شده میباشد.کف ها و سقف ها به صورت مستقلی به سمت خارج گسترش یافته اند.عناصر قائم این جریان به سوی آسمان گسترش داده شده اند و پنجره ها در گوشه های اتاق ملاقات میشوند که همان سرچشمه محدود کردن فرسایش میباشد. استاد در طراحی" فضاهای داخلی را در پیوستگی با دنیای خارج قرار داده وفضاها و خانه را درمحیط طبیعی اطرافش ذوب کرده است.او اساسآ قصد داشت که خانه را در زورق و برگی طلائی به وسیله تقلید از تغییر رنگ برگها بپوشاند تا بدینسان خانه آبشار را به تغییر فصلها و عبور و مرور زمان متصل کند.

خانه آبشار مهمترین خانه ی شخصی طراحی شده توسط فرانک لوید رایت است و در سال 1937 ساخته شده بسیار خوب بیانگر عقیده ی رایت،مبنی بر.........................

 

دانلود پروژه معرفی آثار فرانک لوید رایت , دانلود پروژه معرفی آثار Frank Lloyd Wright , دانلود پروژه معرفی آثار فرانک لوید رایت  Frank Lloyd Wright ,  آثار فرانک لوید رایت , Frank Lloyd Wright , دانلود پروژه فرانک لوید رایت , فرانک لوید رایت , خانه و استودیوی فرانک لوید رایت , خانه چارنلی , هتل امپریال , خانه هالی کاک , خانه انیس , ساختمان اداری لارکین , معبد اونتاریو , خانه روبی , خانه آبشار , کارخانه واکس جانسون , تالیسین غربی , برج پرایس , کلیسای یونانی ارتدوکس عید بشارت , مرکز شهری بخش مارین , برج یک مایلی , موزه گوگنهایم نیویورک , معماری ارگانیک , معماری ارگانیک از دیدگاه فرانک لوید رایت , دانلود پروژه فرانک لوید رایت , فرانک لوید رایت

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد