حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حامی فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آلودگی آب ها

اختصاصی از حامی فایل دانلود پاورپوینت آلودگی آب ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آلودگی آب ها


دانلود پاورپوینت آلودگی آب ها

آب بهترین هدیه ای است که خدا وند نثار بشر کرده است، و از نیازهای اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است.
آب در روی زمین سه اثر دارد .
1- آب وضع هوای زمین را کنترل می کند . اگر آب نبود تغییرات دمای شب و روز زیاد می شد .
2- آب عامل فرسایش زمین است و می تواند مواد مختلف را تخریب کرده حمل کند و در جای دیگر رسوب دهد و باعث حاصل خیزی خاک شود
3-وجود آب برای زندگی ضروری است هرجا که آب بیشتر باشد جمعیت هم بیشتراست .به طور کلی آب آبادانی است .

 

شامل 23 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آلودگی آب ها

دانلود مقاله نروژ

اختصاصی از حامی فایل دانلود مقاله نروژ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نروژ


دانلود مقاله نروژ

کشور  نروژ در نیم‌کرهٔ شرقی، نیم‌کرهٔ شمالى قرار دارد. این کشور، میان ۵۸ و ۷۵ درجهٔ عرض شمالى و ۴ درجهٔ طول شرقى واقع شده است.                     
در قرون هفتم و هشتم میلادی، اقوام نورماند ساکن نروژ به انگلستان و فرانسه حمله کردند و متصرفات وسیعى در این کشور بدست آوردند از سال ۸۷۲ میلادی، حکومت پادشاهى در نروژ روى کار آمد و در قرن ۱۱، دین مسیح در این کشور رواج یافت. در قرن سیزدهم، همزمان با توسعه دریانوردى نروژ، مردم این کشور نیز به اوج قدرت خود رسیدند.
قانون اساسى نروژ در ۱۷ مِى ۱۸۱۴ به تصویب رسید. طبق این قانون کشور پادشاهى نروژ، کشورى آزاد، مستقل، تجزیه‌ناپذیر و غیرقابل انتقال است و شکل حکومت آن مشروطه سلطنتى و موروثى مى‌باشد     
از بُعد اقتصادی، نروژ در بخش‌هاى نفت، کشتیرانى و شیلات از موقعیت خاصى در جهان برخوردار است خاصه از نظر نفت در اروپا اهمیت قابل‌توجهى دارد.

 

 
نروژ
احزاب
لیبرال‌ها
حزب محافظه‌کار (H=Conservative)
حزب کمونیست (NKP=Norges Kommunistiske Party=Communist Party)
حزب سبز طرفداران محیط زیست (MDG)
حزب Stop Immigration
حزب کارگر (A=Labour party)
حزب میانه‌رو مرکزى (SP=Centre Party)
حزب دموکرات مسیحى (KFP=Christian Democratic Partg)
حزب سوسیالیست چپ (SVP=Socialist Left Party)
حزب ترقى‌خواه (FP=Progress ParigZ)
اتحادیه‌هاى کارگرى
قانون اساسی و ویژگى‌هاى آن
تقسیمات کشورى و ادارى
پرچم
سیستم انتخابات
سیستم دفاعى
صنایع نظامى
ساخت ارتش
خلع سلاح و سلاح هسته‌اى
عضویت در پیمان‌هاى نظامى

 

شامل 26 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نروژ

مقاله بررسی کارایی فناوری هسته ای در مبارزه با آفات و بررسی اولویت های پژوهشی کاربردی کشاورزی هسته ای ایران

اختصاصی از حامی فایل مقاله بررسی کارایی فناوری هسته ای در مبارزه با آفات و بررسی اولویت های پژوهشی کاربردی کشاورزی هسته ای ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی کارایی فناوری هسته ای در مبارزه با آفات و بررسی اولویت های پژوهشی کاربردی کشاورزی هسته ای ایران


مقاله بررسی کارایی فناوری هسته ای در مبارزه با آفات و بررسی اولویت های پژوهشی کاربردی کشاورزی هسته ای ایران

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 15 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

تولید محصولات کشاورزی از جنبه های مختلف آسیب پذیر است. برای حفظ محصولات کشاورزی از گزند آفات روش های مختلفی وجود دارد و یکی از این روش ها، استفاده از روش هسته‌ای یا پرتوتابی وابسته به مجموعه دانش هسته ای می‌شود. پایه این کار از حدود سال 1953 در کشور آمریکا گذاشته شد. برای افزایش سلامت محصولات کشاورزی و کاهش مصرف سم و کود شیمیایی می توان از فناوری پرتودهی هسته ای برای آفت زدایی از محصولات بدون استفاده از انواع سموم و کود های شیمیایی بهره برد. استفاده از پرتودهی گاما در آفت زدایی از محصولات هیچ آسیبی به محصول نمی رساند. کنترل منطقه‌ای آفات با بکارگیری فناوری عقیم سازی حشرات نر امکان‌پذیر می‌باشد. در طی این روش، با پرتوتابی تعداد زیادی حشره نر عقیم شده و رهاسازی آنها در منطقه مورد مطالعه و متعاقباً تولید تخمهای نابارور توسط حشرات ماده، کاهش ناگهانی در جمعیت آفت رخ خواهد داد. این فناوری نخستین بار برای مبارزه با مگس دام به اجرا درآمد و با ریشه کنی آفت در سال 1954 کارایی بالای خود را نمایان ساخت. فعالیت های پژوهشی کشاورزی هسته ای در راستای استفاده صلح جویانه از انرژی هسته ای و کمک به کشاورزی کشور با امکانات آزمایشگاهی مجهز و پیشرفته در مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته ای کرج انجام میشود. برای دستیابی به اهداف فوق فعالیت های تحقیقاتی در ۴ گروه زیر انجام میشوند: 1- ژنتیک و اصلاح نباتات، 2- مدیریت آب و خاک و تغذیه‌ی گیاهی، 3- پرتودهی مواد غذایی و کنترل آفات و 4- بهداشت دام و فرآورده های دامی. استفاده از تکنولوژی هسته ای برای مبارزه با آفات کشاورزی یکی از هوشمندانه ترین شیوه هایی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است که از مهمترین ویژگی های آن می توان از کارایی و تاثیر گزاری بالای آن و عدم آلایندگی محیط زیست نام برد.

 

مقدمه

تولید محصولات کشاورزی از جنبه های مختلف آسیب پذیر است .به طور معمول عوامل مختلفی مانند شرایط آب وهوایی، میزان بارندگی، وضعیت خاک کشاورزی، تجهیزات تکنولوژی کشاورزی می‌تواند میزان تولید وکیفیت تولید ما را تحت تاثیر خود داشته باشد. در بین این مجموعه عوامل یکسری مجموعه عوامل زنده ای هستند که محصولات کشاورزی را تهدید می‌کنند (1). مجموعه‌ای از حشرات علفهای هرز، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها، که در کشورهای در حال توسعه حدود یک سوم تولیدات محصولات کشاورزی به این طریق از چرخه مصرف خارج می‌شود و از بین می‌رود. برای حفظ محصولات کشاورزی از گزند آفات روش های مختلفی وجود دارد و یکی از این روش ها، استفاده از روش هسته‌ای یا پرتوتابی وابسته به مجموعه دانش هسته ای می‌شود. پایه این کار از حدود سال 1953 در کشور آمریکا گذاشته شد. برای افزایش سلامت محصولات کشاورزی و کاهش مصرف سم و کود شیمیایی می توان از فناوری پرتودهی هسته ای برای آفت زدایی از محصولات بدون استفاده از انواع سموم و کود های شیمیایی بهره برد. استفاده از پرتودهی گاما در آفت زدایی از محصولات هیچ آسیبی به محصول نمی رساند، چراکه استفاده از مواد شیمیایی و سموم در مبارزه با انواع آفات و قارچ ها علاوه بر کاهش سلامت محصول سبب آلودگی محیط زیست منابع آب و خاک می شود (5). در کشور 20 میلیون تن انواع سم برای مبارزه با آفات مصرف می شود که با جایگزینی فناوری هسته ای این میزان کاهش چشمگیری خواهد داشت. با استفاده از انرژی هسته ای و پرتوتابی گاما، آفات را عقیم می کنند و با رهاسازی آفات و حشره های عقیم این فعالیت اقتصادی را سالم به نسل های بعدی انتقال می دهند و به این ترتیب جمعیت آفات کاهش می یابد. این روش هم اکنون برای کنترل آفت کرم گلوگاه انار و بیماری میکروبی خرما که سبب ترشیدگی و شکرک این محصول می شود اجرا می شود. با پرتودهی به محصول خرما و کنترل عوامل میکروبی می توان از کاهش کیفیت سالانه 700 هزار تن خرمای کشور جلوگیری کرد (1 و 2).

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی کارایی فناوری هسته ای در مبارزه با آفات و بررسی اولویت های پژوهشی کاربردی کشاورزی هسته ای ایران

مقاله در مورد استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای

اختصاصی از حامی فایل مقاله در مورد استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای


مقاله در مورد استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:34

 

  

 فهرست مطالب

 

فرضیه

 

جستجوی منابع

 

سخنرانی

 

آزمایش

 

پرسشنامه

 

 نتایج

 

 

 

استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای: یک تجربه درنتایج یادگیری

 

مقدمه
چندین سال است که پاورپوینت[1] را برای کلاسهای آموزشی کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به نام لین،[2] مرا به پروژه ای که باید برای کلاس تحقیقش درمقطع کارشناسی ارشد تکمیل میکرد، دعوت کرد.وی درکلاس آموزشی روانشناسی کتابخانه حضوریافته بود و تحت تاثیر استفاده ای که من ازپاورپوینت جهت تاکید برنکات مهم میکردم،قرارگرفت.پرسش پژوهش او این بود که آیا فراگیری دانشجویان ازطریق سخنرانی توسط پاورپوینت بیشتراست یا ارائه یک سخنرانی توسط اورهد[3] یا یک سخنرانی سنتی.دعوت اورا پذیرفتم و عضوی ازگروه تجربی وی شدم.

 

 

 

گروه پروژه لین، شامل استاد روانشناسی اش که باید نمره نهایی را به او میداد و من میشد.لین متقاعد شد که ازطریق ارائه سخنرانی به وسیله پاورپوینت بیشتر درباره کتابخانه مطلب می آموزند تا اینکه سخنرانی مستقیم و بی پرده و بدون استفاده ازمواد دیداری باشد یا یک سخنرانی که درآن فقط ازاورهد ازاورهد یا تخته گچی استفاده شود.اولین وظیفه او این بود که درمنابع روانشناسی،علوم تربیتی یا رایانه ای جستجو نماید تا اگرمطالعات مشابهی درزمینه موضوع تحقیقش انجام شده آنها را استخراج نماید.وی مطالعات مشابهی درباره پروژه اش نیافت.لین، با درنظر داشتن این مورد،طرح یک بررسی سه روزه را درذهن داشت؛ به طوریکه من باید درمجموع، 9 سخنرانی ارائه میکردم.سه مورد بدون مساعدت گرفتن ازمواددیداری،سه مورد توسط اورهد و/یا نوشتن روی تخته گچی و سه مورد توسط پاورپوینت که قابلیت چندرسانه ای بودن را دربرداشت.


جستجوی منابع

 

تصمیم گرفتم جستجوی مجزای منابع درباره پاورپوینت یا استفاده ازچندرسانه ایها و هرارتباطی را با آموزش کتابخانه ای اداره کنم.مطالعاتی که جستجوی لین را به گونه ای خاص پوشش دهد و با آن همخوانی داشته باشد نیافتم؛ درعین حال تعداد اندکی مقاله را که درباره رواج استفاده ازفرارسانه ها درکلاس سخن به میان آورده بودند، پیداکردم. آزمایشهای دیلون[4](1998)، یافته های منتشرشده را ازمطالعات تجربی کمی که برفرارسانه تاکید میکردند و روشهای تجربی ارزیابی نتایج یادگیری، ارائه میداد. مطابق کاری که دیلون انجام داده بود،مزایای به دست آمده ازفناوری فرارسانه ها درجریانهای یادگیری با محدودیت زیاد نمایان میشود و عموما موافق واکنش رضایتمندانه ای برای این فناوری درعرصه حرفه ای نیست.

 

او به این نتایج دست یافت:

 

  1. فرارسانه، بیشترین سودرا برای کاربران با وظایف بخصوص فراهم میسازد که به جستجوی سریع ازطریق منابع اطلاعاتی مفصل یا گوناگون و جایی که دستکاری و مقایسه داده ها ضروری میباشند نیازمندند.خارج ازاین زمینه، وجود رسانه ها بهترازفناوری اطلاعات یا به اثربخشی آن میباشد.

کنترل افزوده یادگیرنده فرای دسترسی، به گونه ای قابل تشخیص، برای کاربران،مطابق توانایی آنان،سودمند است.دانشجویانی که قدرت و توانایی کمتر و پائین تری دارند، بزرگترین مشکلات را با فرارسانه ها خواهندداشت.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای